מל"ג אישרה: רפורמה בלימודי חשבונאות - הלימודים האקדמיים לתואר ראשון בחשבונאות יארכו 3.5 שנים

קיצור הלימודים יחסוך סכום של 10,000 ש"ח-30,000 ש"ח לסטודנט

 

 
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/05/2020

לקרנות המשקיעות בנייר חדרה לחץ כאן 

 

גדי קוניא מנכ"ל נייר חדרה: "אנו מסכמים היום רבעון טוב בו גדלנו בהיקפי הפעילות בכל אחד ממגזרי שרשרת הערך. באמניר נאספה ונמכרה כמות גדולה יותר של פסולת קרטון, במפעל גלילי הנייר לקרטון נרשם גידול בכמות שיוצרה ונמכרה וכך גם בכרמל שייצרה ומכרה יותר, בהשוואה לרבעון המקביל.

כל הפעילויות שרשרת הערך עבדו ברציפות לאורך כל הרבעון, גם בשיא הסגר, וכולן מוגדרות כמפעל חיוני. לא ניתן לעצור את איסוף פסולת הקרטון מרחובות הערים ויצרני מזון ורשתות שיווק לא יכולות לספק צרכים בסיסיים של הציבור, ללא שימוש מוגבר באריזות קרטון. התמונה אגב זהה בכל העולם. גם בצפון איטליה, בשיא המשבר, מרבית פעילות תעשיית אריזות הקרטון נמשכה כסדרה.

שרשרת הערך של הקבוצה פעילה בעיקר בשוק המקומי - נתון בעל משמעות רבה בימים שכאלה. כל פסולת הקרטון והנייר נאספת בארץ ואריזות הקרטון הגלי (כמקובל בעולם כולו) נמכרות בעיקר לשוק המקומי. בהתאם, החברה יודעת להבטיח ללקוחותיה זמינות ברמה הגבוהה ביותר.

במקביל לפעילות המאומצת, אנו עוקבים אחר השלכות המשבר על הכלכלה המקומית והעולמית. בהקשר זה חשוב לציין כי חלק ניכר מהביקוש למוצרי אריזה מקרטון, מגיע מענפים המספקים מוצרי צריכה בסיסיים כגון מזון, חלקאות, תרופות וכו'. אי לכך, גם בעתות משבר, הבקוש למוצרי אריזה פחות תנודתי ונוטה להתאושש מהר יותר בהשוואה למרבית הענפים האחרים"

ליאור הלמן, סמנכ"ל הכספים: "לכל אורך השנים האחרונות הקפידה נייר חדרה על מדיניות פיננסית אחראית ובראש ובראשונה שמירה על היקף חוב נמוך. רמת המינוף הנמוכה של החברה מקנה לה, בעיקר כיום, איתנות פיננסית וגמישות ניהולית. מדיניות זו בשילוב תזרים המזומנים היציב יאפשרו לחברה להתמודד בהצלחה גם עם אתגרי משבר הקורונה תוך כדי המשך השקעות, להבטחת צמיחה ושיפור ברווחיות, גם בעתיד".

 

 

 

להלן עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2020:

 

ההכנסות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-425 מיליון שקלים, וזאת בהשוואה להכנסות בהיקף של כ-456 מיליון שקלים ברבעון המקביל והכנסות של כ-373 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של 2019.  

הרווח התפעולי לפני הוצאות והכנסות אחרות עמד ברבעון הראשון של 2020 על כ-11 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-28 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת, הפחתות והוצאות אחרות) ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ-50 מיליון שקלים, לעומת כ-65 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה ל-EBITDA של כ-40 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של 2019.

הוצאות המימון נטו הסתכמו ברבעון הראשון בכ-9 מיליון שקלים, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-2 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של כ-14 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2020 הסתכם ב-27 מיליון שקלים, בהשוואה לתזרים של כ-22 מיליון שקלים ברבעון המקביל.

ההון העצמי של נייר חדרה ב-31 במארס 2020 הסתכם ב-1.01 מיליארד שקל.

חברת הדירוג מעלות S&P, פרסמה ב-11 למארס דוח דירוג מעודכן לנייר חדרה, בו אישרה מחדש את דירוג החברה, A+ בתחזית יציבה. בדוח עצמו כתבה מעלות כי "הפרופיל הפיננסי של נייר חדרה מאופיין במינוף נמוך וברמת חוב אשר פחתה בהדרגתיות בשנים האחרונות, ואנו מעריכים את רמת הנזילות של החברה כהולמת".

 

x