מניית בנק בינלאומי >> בית השקעות IBI מוריד מחיר ונותר עם המלצת תשואת שוק

לקרנות המשקיעות בבנק בינלאומי לחץ כאן
על פי בדיקת  MFV ניכר כי מנהלי ההשקעות הגדילו את אחזקתם במנייה בתחילת 2018 ומאז שומרים על רמה גבוהה של אחזקות. 
 
 

 

 
 

ליאור שילה, אנליסט בנקים, IBI בית השקעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/06/2020

לקרנות המשקיעות בבנק בינלאומי לחץ כאן
על פי בדיקת  MFV ניכר כי מנהלי ההשקעות הגדילו את אחזקתם במנייה בתחילת 2018 ומאז שומרים על רמה גבוהה של אחזקות. 
 
 
ליאור שילה, אנליסט בנקים, IBI  בית השקעות
 
בנק בינלאומי – מורידים מחיר ונותרים עם המלצת תשואת שוק
 
בנק בינלאומי פרסם את התוצאות לרבעון הראשון של 2020 עם תשואה להון של 8.2%. זאת לעומת תשואה להון של 10.8% ברבעון הקודם ו-9.3% ברבעון המקביל.
 
רוב הירידה בתוצאות מיוחסת להפרשות הגבוהות להפסדי אשראי שהציג הבנק ברבעון. בנוסף, הירידה בהכנסות המימון שאינן מריבית כתוצאה מהירידות בשווקים המהלך הרבעון פגעה במידה מה בתוצאות. מנגד, הציג הבנק ירידה בהוצאות התפעוליות ובעיקר בצד השכר כפועל יוצא של תכנית ההתייעלות, צמצום כוח האדם וכן מהתוצאות הנמוכות יחסית שהביאו להפרשה לבונוסים נמוכה. בנוסף, רשם הבנק הכנסה בהיקף של 35 מ' ₪ בגין הכנסות מיסים משנים קודמות. בנטרול הכנסה זו התשואה להון הייתה 6.5%, מעט מתחת לצפי.
 
במקביל לנתונים אלה הציג הבנק צמיחה בהכנסות הריבית נטו על אף הירידה במדד המחירים לצרכן ביחס לרבעון המקביל. סה"כ המדד גרע 16 מ' ₪ מתוצאות הבנק. מנגד, הורדת הריבית על ידי בנק ישראל במהלך הרבעון השני תבוא לידי ביטוי בהמשך לרעה בסעיף זה בשל יתרות העו"ש הגבוהות של לקוחות הבנק.
 
בנק בינלאומי, השמרן מבין הבנקים הגדולים, הפריש להפסדי אשראי כ-0.7% מסך התיק במונחים שנתיים, שיעור נמוך בהשוואה לשאר הבנקים כתוצאה מתיק אשראי מפוזר היטב ובעל סיכון נמוך. זאת בין היתר עקב פלחי האוכלוסייה אליו פונה הבנק דרך החברות הבנות. ההפרשה הגבוהה, ש-83% ממנה היא הפרשה קבוצתית, נובעת מהתרחיש שאותו צופה הבנק לשנת 2020, לצד השיפור ב-2021. כמו כן, ראוי לציין שהיקף ההפרשה הנוכחי עשוי להיצבע כ-recoveries בהמשך ולמעשה להקטין את שיעור ההפרשות בשנים הבאות. משכך, אנו מעריכים שהבנק יציג הפרשה של 0.35% בסיכום 2020 ו-0.25% בשנת 2021, עם חזרה הדרגתית לרמות שאותו נהג להפריש עד כה, דהיינו סביב 0.2% ומטה.
 
 
 
בשורה התחתונה
 
בנק בינלאומי צפוי לספוג פגיעה מהותית בתוצאות של 2020, זאת אחרי שהציג שיפור מתמשך הן בהיבט היעילות התפעולית והן בהיבט השורה התחתונה שהתבטאה בתשואה להון דו ספרתית בסיכום שנת 2019.
 
עם זאת, אנו מעריכים כי הפגיעה תהיה יותר מתונה ביחס לשאר המערכת וזאת כתוצאה מהאופי השמרני של הבנק. מנגד, צפויה השפעה שלילית בשל הורדת הריבית על ידי בנק ישראל כאשר ישנה הערכה כי הריבית עלולה לרדת לרמה של 0%.
 
סה"כ אנו סבורים כי הבנק יציג ב-2020 תשואה להון סביב 8%, ובשנת 2021 מעריכים שהתשואה להון תזנק לרמה של כ-9.5%-10%.
 
x