אמון הצרכנים || עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש אוגוסט 2020

עלייה נרשמה במדד למצב השוטף במדד הציפיות השיפור באמון הצרכנים הוא ביחס לשפל של חודש יולי || רמת המדד עדיין נמוכה לעומת שנים קודמות

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/09/2020

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש אוגוסט 2020 ב-13.0 נקודות לרמה של 115.8 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-21.3 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-7.4 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים עלה בחודש אוגוסט, אך רמתו נמוכה בכ-25 נקודות מהרמה שנרשמה טרם הקורונה. מסתמן שהכלכלה המקומית למדה לחיות לצד הקורונה ורמת הפגיעה הצטמצמה. השמים הסגורים ותשלומי ההעברה של הממשלה תורמים לעליית הצריכה הפרטית המקומית.

ההוצאות בכרטיסי אשראי בשבועיים האחרונים של אוגוסט עלו בכ-1.0% לעומת הרמה טרם הקורונה. עלייה נרשמה בצריכת חשמל, ברכישת ריהוט וביגוד, במסעדות, במלונות הנופש ובצריכת מזון.

שיעור האבטלה התייצב על רמה גבוהה של כ- 12%. השיפור באמון הצרכנים הושפע גם מעליות השערים החדות בשווקים הפיננסיים, כינון היחסים עם האמירויות, וכן מההסכמות בין המפלגות בקואליציה שמנעו הקדמה של הבחירות.

התנודתיות בחודשים האחרונים באמון הצרכנים היא גבוהה, וסגר עשוי להביא לנסיגה באמון הצרכנים.

x