אלביט מערכות - חברה בטחונית מובילה בעידן של קורונה

זה לא קל להיות חברה בזירה הביטחונית הגלובלית היום. לא שחסרים מאבקי כוח המביאים קונים לחומרה ותוכנה כאלו. אבל, מגפת הקורונה יצרה גירעונות גדולים והוצאות עצומות ברוב המדינות המערביות. עכשיו חסר כסף בתקציבים שהיו מיועדים לביטחון פנים

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

גל צרפתי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/07/2021

זה לא קל להיות חברה בזירה הביטחונית הגלובלית היום. לא שחסרים מאבקי כוח המביאים קונים לחומרה ותוכנה כאלו. אבל, מגפת הקורונה יצרה גירעונות גדולים והוצאות עצומות ברוב המדינות המערביות. עכשיו חסר כסף בתקציבים שהיו מיועדים לביטחון פנים. בכל אופן, אלביט מערכות נמצאת בסקטור הזה, ונחשבת בהחלט לכוכבת בינלאומית בתחום.

מהותה של החברה

רגע אחד, מה באמת נמצא בתחום העיסוק שלה?
הנה קיצור תיאור החברה כמו שהוא מופיע באתר שלה: אלביט מערכות היא חברה היי-טק בינלאומית העוסקת בתחומי הביטחון, ובטחון הפנים. היא מפתחת כמות גדולה של מוצרים אוויריים, קרקעיים, וימיים, לצרכים האלו. המערכות מותקנות על פלטפורמות חדשות. כאשר אלביט מערכות מספקת גם שירותים של מודרניזציה של פלטפורמות ישנות ו-או קיימות.

הנה כמה מהנושאים שבה היא פועלת:
·  מערכות למסוקים ומטוסים,
·  מערכות לתעופה אזרחית ותשתית אווירית,
·  מערכות ללא טייס באוויר וביבשה,
·  מערכות אלקטרו-אופטיות, ראיית לילה, ומערכות מגננה (Countermeasures),
·  רכבי שטח,
·  תחמושת,
·  מערכות תקשורות ובקרה מתוחכמות כולל בתחום הסייבר,
·  מערכות מלחמה אלקטרונית וניתוח אותות,
·  ועוד הרבה פעילות מסחרית אזרחית מגוונת.

על פי מגמות השוק, אלביט מאמינה בגידול ניכר בצורך של יישומים אלקטרוניים מתוחכמים הכוללים בינה מלאכותית, ניתוח Big Data, וזאת בתחומים אינסופיים של פעילות הצורכת יותר ויותר פעילות של מערכות אלקטרוניות חדישות. כמו כן, יש ביקוש גובר בלוגיסטיקה יעילה, תמיכה ושירותי סימולציה מתרחבים. קיים סינרגיזם גדול בין תחומי העיסוק כדי להגיע למיצוי דרישות הלקוחות, כאשר החברה גם משלבת מאמצים של חלקי הארגון השונים בתחומי השיווק, המכירות, הייצור, והשירות.

מצבה הפיננסי של אלביט מערכות

איך כל זה מתרגם לפעילות העסקית הממשית, בדוחות האחרונים של החברה? הנה חלק ממה שהחברה פרסמה בדו"ח הרבעוני הראשון של שנת 2021:

הכנסות החברה ברבעון הראשון היו של 1118.3 מיליוני דולרים ביחס ל-1071.2 מיליונים ברבעון הראשון של 2020. רווח ברוטו  ((Non-GAAP היה של 25.6% מההכנסות (286.2 מיליוני דולרים) מול 27.6% מההכנסות (295.4 מיליונים) ברבעון הראשון של 2020. רווח ברוטו (GAAP) הופיע עם 281.3 מיליונים (25.2%) מול 289.4 מיליונים (27.0%) בשנה הקודמת. רווח למניה (GAAP Diluted Net) עמד על 1.64$ מול 1.44$ ב-2020, ורווח למניה (Non-GAAP Diluted Net) עמד על 1.72$ מול 1.63$ ברבעון הדומה של 2020.

הוצאות מחקר ופיתוח עמדו על 84.3 מיליוני דולרים (7.5% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2021 מול 80.4 מיליונים (27.0%) באותו רבעון ב-2020. צבר ההזמנות, עד ל-31 למרץ 2021, עמד על 11.8 מיליארדי דולרים מול 10.8 מיליארדים שהיו במרץ 2020. כ-68% מאותן הזמנות מגיעות מחו"ל ו-59% מהן אמורות להיות מבוצעות ב-2021-2022. תזרים המזומנים עמד על 13.1 מיליונים מול 9.9% באותה תקופה של 2020.

בסה"כ, האנליסטים בוול-סטריט רואים בעין טובה למדי את החברה ומנייתה כאשר הדירוג הממוצע שלה עומד על 3.66 (1-5) עם יעד מחיר של 141.33$ (מחיר שוק כרגע – 127.64$ - 16-07-2021). שתי סיבות עיקריות אחרונות לאופטימיות: צבר הזמנות גדל לאחרונה, וקיים סיכוי סביר שהמנייה תיכלל בקרן הסל העתידית של חברת ARK-Invest שתעסוק בחברות התורמות לחקר החלל.

התנהגות מנהלי הקרנות הישראלים כלפי אלביט מערכות

כידוע, באתר פאנדר תוכלו למצוא היסטוריה של התנהלות מנהלי הקרנות כלפי המניות שהם מחזיקים בתיקיהם. נתחיל מהברור ביותר, והוא 10 מנהלי ההשקעות המחזיקים הכי הרבה במניה:



המובילה מבין החברות היא ילין לפידות, עם כ-65 מיליוני שקלים. אחרונה ברשימה הזו, פורסט, הנמצאת עם כ-6 מיליונים בלבד. האמת היא שיש כאן מדרג די מתמשך בין החברות השונות וזה מצביע על קבלת המניה כאלמנט "הגיוני" להחזקה אצל מנהלי השקעות רבים. במקום תופעה של כמות ענקית בחברה אחת, וכמעט כלום אצל האחרות, שהייתה מוסברת על ידי דעה חריגה בתעשייה. נמשיך בתצוגה של הקרנות הגדולות המחזיקות בנייר:



כמו שכתבתי לעיל, המניה מוכרת היטב, ונמצאת בכמות גדולה של קרנות (329!). היותה במדדים חשובים מכניסה אותה להרבה קרנות מחקות אבל ישנן גם הרבה קרנות מנוהלות המכילות אותה כנכס ששווה אחזקה בהחלט. אוקי, אבל איך המגמתיות של אותן אחזקות? הנה הגרף המעיד על כך מאז אמצע 2014:



ניתן להגדיר זאת כך: 200 מיליוני שקלים היא הרצפה שממנה לא ירדו. ממנה גם ראינו תקופות טובות יותר בהרבה, כאשר בנקודה האחרונה של התצוגה (מרץ-2021) כמות האחזקות נמצאת באחד מהשיאים שלה סביב 341 מיליונים. תצוגה מובהקת של הערכה כלפי ביצועי המניה ומנהליה. ואיך כל זה נראה בשוק עצמו? בתנועת המחיר של המניה עצמה?

אלביט – המניה (מעודכן ל-15-07-2021)

אגב, הגרף היומי הזה נוצר בעזרת המערכת הגראפית החדשה של פאנדר, ובה אנו רואים את התפתחות המניה של אלביט מערכות בשנה האחרונה. כאן, אנו רואים סימנים ברורים של פעילות משקיעי ערך כלפי המניה. כאשר המניה התקרבה לסביבת ה-38-37 אלף, ראינו פריצה חיובית של קניות מצד המוסדיים (1), עלייה משמעותית של המחזור הבורסאי (2) וכניסה מסיימת, לקראת היציאה מהאזור הנמוך, שוב, בצד המוסדיים (3). וכאשר המחיר נגע קצת בגבהים, סביב 48 אלף (4), ראינו תגובה של מכירות מוסדיים (5). בתקופה האחרונה, המניה מדשדשת בירידה, בתוך יתד יורדת, ומגיעה לאיטה לאזור תמיכה מאסיבי סביב 42 אלף (6). מסתבר שרמה זו אינה מספיק זולה בעיני הציבור הכללי (מחזורים בורסאיים) או ציבור המוסדיים כדי שנראה פעילות חריגה במחזורים של כל אחד מהסגמנטים האלו.



סיכום קצר

אלביט מערכות באמת לא צריכה אותנו כדי לקבל מחמאות בתחומה. מה גם שהיא פרוסה על מגוון עצום של פעילויות במשך המון שנים של עשייה. הקורונה, וכל הספיחים שלה משפיעים לרעה על יכולת הממשלות (לקוח עיקרי) להזמין כמויות גדולות של חדשנות. למרות זאת, ראינו לאחרונה מכירות יפות, וצבר הזמנות די מלא. הדו"ח הפיננסי האחרון התקבל כדו"ח בסדר גמור על ידי האנליסטים. הבעיה היא שהסקטור הזה קצת פחות סקסי כרגע. ולכן, מי ששייך אליו נהנה פחות מהכסף החינמי שמופנה לשוק. הוכח כבר בעבר הלא רחוק שהמניה הזו מוחזקת יותר מתמיד על ידי מי שמבין, ושבאזורי מחיר ברורים, יבואו משקיעי הערך ויבלעו כל כמות.
בכל מקרה, בהצלחה לאלביט. הצלחתה הצלחתנו.


 
x