הנזילות הנמוכה בשוק המט"ח המקומי מעצימה את התחזקות השקל

ראוי כי יבואנים ינצלו את עוצמת השקל לרכישת מט"ח, במיוחד מול מטבעות שאינם הדולר, כמו היין היפני או הליש"ט

 

 
קובי לוי, צילום: כפיר סיוןקובי לוי, צילום: כפיר סיון
 

קובי לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/08/2021

קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון:

"הדולר נסחר הבוקר בשפל של שבעה חודשים בערכו מול השקל, מתחת לשער 3.21 שקל לדולר. שבירת רמת 3.21 הייתה אירוע שלא נצפה מאז שבנק ישראל הכריז על תכנית הרכישות הגרנדיוזית שלו בינואר השנה, כשהודיע שירכוש לפחות 30 מיליארד דולר במהלך 2021, ורכש בפועל במחצית הראשונה של השנה סכום שיא של מעל 25 מיליארד דולרים.

לדבריו, "התחזקות השקל נובעת ממגמה של חולשת הדולר ברחבי העולם, כשבארה"ב, נתוני הצמיחה החלשים הצטרפו לנתוני תעסוקה חלשים ולהודעת ריבית שמרנית יחסית של הפד, ותמכו בהיחלשות הדולר. בנוסף לכך, בשוק המקומי, זרים מוכרים דולרים בסביבת נזילות נמוכה, האופיינית לחודשי הקיץ ומעצימה את מגמת התחזקות השקל מול רוב מטבעות העולם.

"לאורך אוגוסט, הנזילות צפויה לרדת בהדרגתיות ולהגיע לשפל לקראת סוף אוגוסט. בתקופת הנזילות הנמוכה צפינו שתתרחש תנודתיות מוגברת, ואכן לפני כשבועיים בלבד, השקל נסחר בשער 3.30, והיום נושק לשער 3.20 שקל לדולר. להערכתנו תנודתיות זו תמשך בהשפעת גורמים מקומיים וגלובליים, לפחות עד חודש ספטמבר.

התחזית לממוצע שער החליפין ב-12 החודשים הקרובים נותרה ללא שינוי ברמה של 3.18-3.28 שקל לדולר. תחזית זו לוקחת בחשבון יציבות של הדולר בעולם, התחזקות השקל בתמיכת הכוחות הבסיסיים של עודף בתנועות ההון הנכנסות ובחשבון השוטף של ישראל, והמשך רכישות מט"ח שיבצע בנק ישראל. להערכתנו, ראוי כי יבואנים ינצלו את עוצמתו של השקל לצורך רכישת מט"ח, במיוחד מול צמדים שאינם הדולר, למשל היין היפני והלירה שטרלינג".
x