בית המרקחת "מדיפארם" בחולון קיבל אישור להפצת מוצרי קנאביס רפואי

באמצעות מכירה באינטרנט עד בית הלקוח

 

 
גולן ביטון, קרדיט: יוניבוגולן ביטון, קרדיט: יוניבו
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/10/2021

בית המרקחת, שהשליטה בו נרכשה ביוני האחרון על ידי "יוניבו" העוסקת בפיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי, שוכן במיקום מרכזי ונגיש במרכז הארץ שיאפשר כעת מכירת קנאביס רפואי ישירות לצרכן ובמשלוח עד הבית.

"יוניבו", העוסקת בפיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס רפואי, קיבלה את אישור הרוקחות המרכזית במשרד הבריאות, לפיו רשאי בית המרקחת "מדיפארם" שבבעלותה להפיץ מוצרי קנאביס רפואי עד לבית הלקוח. עקב כך, ירחיב בית המרקחת הממוקם בחולון את הפצת מוצרי החברה ומוצרים נוספים ללקוחות החברה, בנוסף למכירה בבית המרקחת, גם למכירה באמצעות אתר אינטרנט ייעודי ועד לבית הלקוח.

להערכת "יוניבו", מדובר באבן דרך נוספת במימוש האסטרטגיה של החברה להרחיב את נתח השוק שלה בישראל, זאת לצד פעילות לייבוא מותגים בינלאומיים לשוק הישראלי, ייצוא של מוצרי קנאביס רפואי מישראל לשווקים בחו"ל וכן יישום מהלכים אסטרטגיים נוספים.

"יוניבו" רכשה ביוני האחרון 51% מבית המרקחת "מדיפארם" בחולון. במסגרת העסקה, שהיקפה נע בין 5.5-7 מיליון ₪, רכשה החברה גם את אתר הבית של בית המרקחת המאפשר הפצה ישירה לבית הלקוח.  הכנסות בית המרקחת ללא מכירת מוצרי קנאביס רפואי הסתכמו בשנת 2020 בכ-15.6 מיליון ₪, עם רווח נקי של 453 אלפי ₪. כמו כן, ל"יוניבו" זכות ראשונית לרכישת מניות השותפים בבית מרקחת "מדיפארם" בני ברק. 

"יוניבו" היא מהחברות הבודדות בישראל בתחום הקנאביס הרפואי עם שליטה מלאה בכל שרשרת הערך. החברה מחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי באסדרה החדשה של משרד הבריאות ומוכרת מוצרים בתקינת IMC-GMP לכ-140 בתי מרקחת בישראל, שקיבל לאחרונה את אישור משרד הבריאות הבריטי לייצא את מוצריה החברה לממלכה המאוחדת. כמו כן, "ליוניבו" בית מסחר להפצה ישירה לכל חלקי הארץ והיא מחזיקה בחוות "עמית" לגידול קנאביס רפואי, שקיבלה אף היא לאחרונה את תקן GACP for medical plants מטעם ה-Control Union, שיאפשר לייצא גידולים שצמחו וטופחו בחווה ללקוחות בחו"ל. הדוחות החציוניים של החברה שפורסמו בסוף אוגוסט הם הטובים ביותר מאז הקמתה, עם הכנסות של 13.6 מיליון שקלים ברבעון השני המהווים צמיחה של 139% יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

מנכ״ל החברה ומייסדה הוא גולן ביטון ויו״ר דירקטוריון החברה הוא חיים הורביץ. במהלך הקיץ הודיעה החברה על גיוס בגובה של כ-11 מיליון ש״ח ממייסד ״פאלו אלטו נטוורקס״, ניר צוק. משקיעים נוספים בחברה הם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט המשמש גם יועץ עסקי ואיש העסקים עידו חג׳ג׳.

לגרף יוניבו לחצו כאן

14 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 5.66 מיליון ביוניבו
קרנות נאמנות שמחזיקות את יוניבו. לרשימה המלאה
x