Microsoft ו Google - מיקרוסופט וגוגל דיווחו על רווחים רבעוניים טובים מהצפוי ביום שלישי, אך עדיין קשה לרצות את קרנות הגידור

מיקרוסופט היכתה את תחזיות האנליסטים והגיבה בשטחיות, גוגל היכתה תחזיות וירדה כ 2% אולם היום -ד` הן עולות בעוצמה!

 

 
Image by PixabayImage by Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2021

מיקרוסופט דיווחה על הרווחים שלה לאחר הסגירה ביום שלישי, והיכתה בקלות את ציפיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה עם עלייה של 36% בהכנסות בענן בהשוואה לשנה שעברה. היא עדיין נהנית ממגמת העבודה מהבית אך בעת פרסום החדשות הללו, המניה הגיבה יחסית בשטחיות.

עסקי הענן של מיקרוסופט הם הפלח החשוב ביותר של החברה, שעוזר להניע את שווי השוק של ענקית הטכנולוגיה הרבה יותר מ-2 טריליון דולר, והוא ממשיך לצמוח.

כמו כן, מיקרוסופט החלה לאחרונה להשיק את הגרסה האחרונה של Windows, המכונה Windows 11, אך מצוקת השבבים העולמית, שצפויה להימשך לפחות עד 2022, מגבילה את מכירות המחשבים החדשים. ובכל זאת, החברה הצליחה להכות את ציפיות האנליסטים בגזרה, וההכנסות של Windows OEM צמחו ב-10% ברבעון המדווח.

לפי חברת המחקר גרטנר, אמנם הביקוש העסקי למחשבים נייחים הוא חזק, אך משבר השבבים מגביל את הזמינות של המחשבים הניידים. "משלוחי המחשבים העולמיים הסתכמו ב-84.1 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2021, עלייה של 1% מהרבעון השלישי של 2020, בניסיון להבין את הסיבה לכך, האצבע מכוונת אל  העובדה שהזמינות של חיסוני COVID-19 גורמת לצרכנים להוציא על מוצרים אחרים מעבר למחשבים האישיים. במילים אחרות, כשאנשים יוצאים חזרה אל העולם הפתוח, הם מעדיפים לצאת לארוחות ערב מחוץ לבית. 

גם מגזר המשחקים של מיקרוסופט נפגע מהמחסור בשבבים. הביקוש לקונסולות ה-Xbox Series X ו- Series S של החברה עלה באופן דרמטי על יכולת ההיצע, וגרם לצרכנים לחפש מערכות בשוק המשני, ולשלם הרבה יותר עבורם. בפלח זה נרשמה עלייה של 2% בלבד בהכנסות.


אלפבית מדווחת על רווחים והכנסות טובים מהצפוי ויורדת כ – 2% לאחר הדוח

אלפבית דיווחה כי הכנסותיה בענן ומעסקי פרסום עלו בשיעור טוב מהצפוי של 45% ו-43% בהתאמה. תוצאות עסקי הפרסום מעודדות משום שהן מוכיחות שגורמי פרסום עדיין מוכנים להוציא כסף כדי להשיג לקוחות חדשים-זה מפתיע בתקופה שבה המחסור מקשה על ביקוש מוגבר.

להלן דיווחי אלפבית לעומת מה שציפו בוול סטריט: הכנסות הפרסום של גוגל עלו ב-43% ל-53.13 מיליארד דולר, עלייה מ-37.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה וקצת גבוה מהרבעון הקודם. מודעות YouTube עלו ל-7.21 מיליארד דולר, לעומת 5.04 מיליארד דולר לפני שנה.

נראה שגוגל מתנהלת טוב עם שינויי הפרטיות של אפל ביחס לאחרות. סנאפ ופייסבוק, שתיהן ציינו את השינוי, המאפשר לצרכנים לבטל את הסכמתם למודעות ממוקדות באפליקציות, כסיבה העיקרית לשיבוש העסקי שלהן במהלך התקופה האחרונה. גוגל מוגנת יותר מהחברות הללו מכיוון שהיא הבעלים של מערכת ההפעלה אנדרואיד.

המניה עלתה השנה ב-58%, יותר מכפול מהעליות ב-S&P 500, כאשר המשקיעים הימרו על יכולתה של החברה להרים את עסקיה עם פתיחת הכלכלה מחדש ולעמוד בשינויים רגולטוריים פוטנציאליים.

ההכנסות בחטיבת הענן של גוגל טיפסו ב-45% ל-4.99 מיליארד דולר, בעוד שההפסד התפעולי הצטמצם ל-644 מיליון דולר מ-1.21 מיליארד דולר. אלפבית השקיעה רבות בחטיבה זו במאמץ להדביק את אמזון ווב ו-Microsoft Azure.

בנוסף, החברה הוסיפה 6,000 עובדים ברבעון השלישי ומצפה לצמיחה "חזקה" במספר העובדים ברבעון הרביעי.


תוצאות חיוביות אך קשה לרצות את המשקיעים

משקיעים רואים את זה כנתון שחברות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט ואלפבית יכו בימים אלה את ציפיות  האנליסטים. למעשה על פי בלומברג, ש-85% מחברות הטכנולוגיה שגברו על תחזיות הרווח של אנליסטים בעונת הרווחים הנוכחית ראו את המניות שלהן יורדות בממוצע של 2.4% ביום שלאחר העדכונים שלהן. אז יתכן שהעובדה שהמניה של אלפבית ירדה לאחר הדיווח והמניות של מיקרוסופט נשארו שטוחות לא מבשרת טובות גם עבורם.

מניות ה FAANG נפגעות

המשקיעים מתחילים לדאוג שבעיות שרשרת האספקה עלולות להשפיע על הצמיחה של הביג טק, ובהרחבה, על הערכות השווי שלהן בטווח הארוך יותר, כמו גם מחסור בכוח אדם. 

קרנות גידור הן בין הספקניות

נתונים חדשים מראים שכעת פחות כסף מושקע ב"FAANGs" - פייסבוק, אפל, אמזון, נטפליקס וגוגל. קרנות גידור מצמצמות את החשיפה שלהן לקבוצת הפאאנג והגיעה לרמה הנמוכה ביותר מזה שנתיים.

הקבוצה מאבדת את יתרון הצמיחה שלה ככל ששאר השוק מדביק את הפער. בזמן שבמהלך המגיפה  הן היו המבצר, ענקיות הטכנולוגיה עשויות ליפול כעת כקורבנות לבעיות שמתעוררות מחדש כמו צווארי בקבוק בשרשרת האספקה ומחסור בעובדים.  

האופטימיות ההולכת ופוחתת היא ככל הנראה תוצאה של מעבר משקיעים למניות ערך, חברות שהוכו במהלך הסגרים ונראות כעת אטרקטיביות כשהכלכלה נפתחת מחדש.


כמובן שאין הכוונה להספיד אותם כה בקלות אלא רק לשקף תמונת מצב אפשרית. יש מי שמאמין בכוחן, כגון מנכ"ל הווארד קפיטל מנג'מנט שחושב שאף על פי שהמעבר למניות ערך נראה במהלך הגיוני, החברה שלו דבקה באחזקות הפאאנג שלה. שכן מדובר בחברות החזקות ביותר שיש לשוק המניות להציע, כדבריו:  "יש להם כל כך הרבה חדשנות, כל כך הרבה מזומנים ואין לדעת מה הן יכולות לעשות עם זה, וזה מרגש".

אנליסטים משנמכים את החברות

זו מכה חדשה ל-FAANG, שסנטימנט הרווחים שלהם בירידה במהלך שלושת החודשים האחרונים.  לעת עתה, נראה שמכונת הרווחים של החברות הללו עומדת בפני כמה מכשולים. מחסור בשבבי מחשבים מאלץ את אפל להפחית את יעדי הייצור שלה באייפון. אמזון- יעד המחיר שלה נחתך על ידי מורגן סטנלי בחודש שעבר בעקבות הסיכוי שהרווחים שלה עלולים להיפגע כתוצאה מגידול במספר העובדים ותשלום שכר גבוה יותר. כמו כן, אנליסטים חתכו את הערכותיהם עבור פייסבוק, אמזון ואלפבית.

על פי הערכות האנליסטים, צמיחת הרווח של מה-FAANG צפויה להישאר מאחורי השוק הרחב. הפער יגיע ל-1 נקודות האחוז בתקופה הנוכחית, שזה החמור ביותר מזה כמעט חמש שנים.

כעת, נותר לעקוב מקרוב האם הפאאנג תצלחנה להיות מספיק חדשניות ויצירתיות כדי להתגבר על האתגרים העומדים בפניהן. 

x