Global X - במוקד שבוע המסחר: גל אומיקרון, נתוני אינפלציה וצריכה

נגיף האומיקרון קטלני פחות, אך מידבק יותר ומוביל לבידוד של מיליוני אנשים, מדד המחירים לצרכן עדיין ישקף אינפלציה גבוהה, ובשוק המניות המשקיעים מחפשים חברות שיודעות לספק את הסחורה

 

 
Image by Daniel Roberts from PixabayImage by Daniel Roberts from Pixabay
 

גון מאייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/01/2022

נגיף האומיקרון קטלני פחות, אך מידבק יותר ומוביל לבידוד של מיליוני אנשים, מדד המחירים לצרכן עדיין ישקף אינפלציה גבוהה, ובשוק המניות המשקיעים מחפשים חברות שיודעות לספק את הסחורה.

כמו קודמתה, גם שנת 2022 נפתחת כשבראש סדר היום נמצאת הקורונה. הבעיה החריפה ביותר של זן האומיקרון אינה במידת קטלניותו, אלא בעובדה כי הוא מדבק מאוד. ב-3 בינואר אובחנו בארצות הברית כמיליון מאומתים. מאחר שמאומתים חייבים לשהות בבידוד, יש למספרים הגבוהים הללו השפעה על הכלכלה.

ואולם, גם אם המצב אינו אידיאלי, האומיקרון אינו חמור כמו הדלתא, וכיום יש יותר אמצעים להילחם מול הקורונה, ובכלל זה החיסונים ותרופות ייעודיות. גם השווקים מגיבים לגל האומיקרון בצורה מתונה, ואנחנו אופטימיים לגבי היכולת של המשק להתקיים ולתפקד בצורה נורמלית יחסית לצד הקורונה ב-2022. כאשר הכלכלה העולמית תתייצב ותנועת הטיסות תחזור לסדרה, אנחנו מאמינים כי הדבר יוביל לשיפור בצווארי הבקבוק בשרשרת האספקה וכתוצאה מכך גם למיתון האינפלציה. 

השבוע שעבר הסתיים עם נתוני תעסוקה מאכזבים לחודש דצמבר. ואולם, בסך הכול במהלך שנת 2021 נוספו למשק האמריקאי כ-6.45 מיליון משרות, נתון שכמותו לא היה מאז שנות הארבעיים של המאה הקודמת. השבוע יתפרסם בארצות הברית מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר. אנחנו לא צופים כי המדד ישקף שינוי כלשהו במגמות האינפלציה, שצפויות להישאר גבוהות לכל הפחות לאורך המחצית הראשונה של השנה. לאחר ישיבת המדיניות של הפד בחודש דצמבר, שבה הוחלט להאיץ את קצב צמצום ההרחבה כמותית מ-15 מיליארד דולר ל-30 מיליארד דולר, בשוק מעריכים כעת כי העלאת הריבית הראשונה תתבצע כבר בחודש מרץ, מה שיסייע לצנן את האינפלציה. 

עוד נתון חשוב שיתפרסם השבוע הוא המכירות הקמעונאיות לחודש דצמבר, תקופת החגים. לאור החשש ממחסור במוצרים המבוקשים בסמיכות לחג, הצרכנים האמריקאים הקדימו השנה את הקניות לחגים, והדבר עשוי להשתקף בנתון מעט נמוך יותר לחודש דצמבר. 

לאור המפנה במדיניות הפד והצפי להעלאות ריבית וסיום ההרחבה הכמותית, אנחנו צופים שהשנה המשקיעים יתמקדו יותר בנתונים הפונדמנטליים של החברות וביכולת העסקית שלהם לממש את חזונם, ולא רק בהבטחות לטכנולוגיות פורצות דרך. המגמות בשוק המניות יהיו תלויות גם בעונת דוחות הרווח לרבעון הרביעי שצפויה להתחיל בקרוב. אם נראה הכנסות ורווחיות טובות מהמצופה ייתכן שהמשקיעים ייטו יותר לסקטורים הצומחים יותר. 

x