קרן אלפי בנדק (4D) גמישה – במלאת שנה להקמתה

כולם מדברים על AI אבל יש קרן נאמנות שעשתה את זה, ובגדול בשנה האחרונה. בסוף חודש מרץ 2023 מלאו לקרן אלפי בנדק (4D) גמישה שנה מתחילת פעילותה.

 

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/04/2023


כולם מדברים על AI אבל יש קרן נאמנות שעשתה את זה, ובגדול בשנה האחרונה. בסוף חודש מרץ 2023 מלאו לקרן אלפי בנדק (4D) גמישה שנה מתחילת פעילותה. מדובר בקרן שבה החל מנובמבר 2022 נעשה שימוש במודל מבוסס בינה מלאכותית שנבנה במיוחד עבור מנהלי ההשקעות בקרן. המודל סורק מדי יום רשימת מניות גדולה וזאת על מנת לאתר ניירות ערך שעשויים לייצר תשואה חיובית בטווח הקצר. מנהל ההשקעות בקרן מקבל מהמודל מדי יום את רשימת המניות האמורות. מכאן עוברת ההחלטה למנהל ההשקעות עד כמה להסתמך על המניות שהומלצו ע"י המודל. זוהי למעשה מערכת היברידית שבה המלצות ההשקעה מתקבלות בצורה אוטומטית ממחשב וההחלטה הסופית והביצוע נתונים בידיו של מנהל ההשקעות.

נשאלת השאלה: האם יש בכלל הגיון בתהליך כזה של תמיכה חיצונית מצד בינה מלאכותית, כחלק מתהליך קבלת החלטות השקעה? התשובה חיובית, ככל שהטווח הוא קצר יותר. הטווח הקצר מאוד אינו מכיל הרבה גורמי החלטה פונדמנטליים אלא כאלו הנשענים יותר על המצב המגמתי, על חדשות, ועל הסנטימנט כלפי השוק והמניה. כל אלו, גורמים כמותיים הנמדדים היטב, ואשר השילוב ביניהם מסובך ודורש המון אינטגרציה. דבר המיועד באופן מושלם למכונה חכמה מבוססת בינה מלאכותית, וזאת להערכת מנהל ההשקעות החיצוני לניהול ההשקעות בקרן, המבוססות על בחינה יסודית ומקיפה של אותה תוכנה שנעשתה לפני הקמת הקרן.

הבה נתרשם עכשיו מנתוני הקרן, ומביצועיה מאז הקמתה.

פרטי הקרן
שם הקרן: אלפי בנדק (4D) גמישה
מספר ני"ע: 5135322
מנהל השקעות חיצוני לניהול תיק ההשקעות של הקרן: אלפי בנדק ניהול תיקי השקעות בע"מ
מנהל הקרן: הראל קרנות נאמנות בע''מ
תאריך הקמה: 30/03/2022
שווי נכסים (3): כ- 52 מיליון ש"ח
דמי ניהול: 2.5%

ביצועי הקרן

תשואת הקרן ב 12 החודשים האחרונים (1) 1.4.22-31.3.23:  25.22%+ מקום 1 בתשואה  בקטגוריה 2
על פי נתוני אתר פאנדר נכון ל1.4.23



על פי נתוני אתר פאנדר נכון ל1.4.23
היקף נכסי הקרן



על פי נתוני אתר פאנדר נכון ל1.4.23
לדברי קובי אלפי, מנהל ההשקעות החיצוני בקרן: "בעולם המשתנה מול עינינו בקצבים אקספוננציאלים, אני מאמין כי שילוב של הניהול המסורתי המסתייע בבינה מלאכותית בקבלת החלטות השקעה בשוק ההון, צפוי להיות המודל המנצח בעשור הקרוב. האתגר הגדול של מנהלי ההשקעות הינו יצירת סימביוזה אופטימאלית בין הידע והניסיון האנושי, לו אין וגם לא יהיה תחליף בקרוב, לצד היתרונות העצומים הנוצרים מחקר ולמידת המחשב ע"י ניתוח נתוני עומק רבים, אותם המח האנושי לא מסוגל לבצע באופן עצמאי".


4 - עד 120% חשיפה למניות בערך מוחלט. D - עד 120% חשיפה למט"ח בערך מוחלט
(1) ארעה טעות במחירי היחידה והפדיון לתקופה 23.11.22-12.12.22 אך אין לטעות זו השפעה מהותית על התשואה המפורסמת כאמור. (2) 1.4.22-31.3.23 בהתאם לנתוני מערכת פרדיקטה מבין 42 קרנות בקטגוריית גמישות, היכולות להציג תשואה לתקופה זו. (3) נכון ליום 31.3.23. פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות השתתפות בקרן. הרכישה תיעשה רק על פי התשקיפים שבתוקף והדיווחים המידיים. המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים של כל משקיע. הפרסום אינו מהווה תיאור ממצה של כל הוראות המיסוי. אין בתשואה ו/או בדירוג הקרן בעבר כדי להעיד על תשואותיה או דירוגה בעתיד.



x