פיקדון בבנק הפועלים או בנק לאומי? מה עדיף

השוואת פיקדונות: בהמשך לפעולות שמבצע נגיד בנק ישראל, פרופ` אמיר ירון, לטובת עידוד מעבר לפיקדונות וקרנות כספיות, ערכנו עבורכם השוואה בין שניים מהבנקים הגדולים בישראל - איזה בנק מציע לכם את הריביות האטרקטיביות ביותר על פיקדונות, בנק הפועלים או בנק לאומי לאומי?

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/07/2023

בנק ישראל פרסם את נתוני הריביות על הפיקדונות אשר מעניקים הבנקים השונים לציבור נכון חודש מאי, כשברקע מבצע נגיד בנק ישראל, שורה של פעולות לעידוד מעבר של לקוחות לחיסכון בפיקדונות ובקרנות כספית

בשבוע שעבר (שלישי) קיימו נגיד בנק ישראל, מר אמיר ירון והמפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, דיון מיוחד עם מנכ"לי הבנקים בנושא הריביות על הפיקדונות, העו"ש וההלוואות במערכת הבנקאית.

במהלך הפגישה ציין הנגיד את הצעדים החיוביים שהובילו הבנקים השונים בנושאים אלו לטובת  לקוחותיהם בתקופה האחרונה, אולם ציין כי צעדים אלו אינם מספקים והציג את היעדים המצופים מהמערכת הבנקאית להשיג על מנת להיטיב עם הלקוחות ולטייב את הוגנות המערכת מולם. 

כמדי תקופה, אנו עורכים עבורכם השוואה בין הריביות על הפיקדונות שמעניקים חמשת הבנקים הגדולים. הפעם, ברזולוציה עמוקה יותר, ערכנו עבורכם השוואה בין הריביות על הפיקדונות שמעניקים שניים מהבנקים הגדולים בישראל – בנק הפועלים ובנק לאומי, בריבית קבועה ובריבית משתנה בכל אחת מתקופות החיסכון.

ההשוואה מבוססת על נתוני הריביות העדכניים שפורסמו באתר בנק ישראל, נכון לחודש מאי.

פועלים מול לאומי: באיזה בנק תקבלו את הריבית המשתלמת ביותר?

דירוג בנק הפועלים ובנק לאומי בריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות

לתקופה של עד חודש

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של עד חודש, בפער משמעותי, הוא בנק הפועלים עם ריבית של 2.92%. בנק לאומי מציע ריבית של 1.79%. 

לתקופה של 1-3 חודשים

גם בקטגוריה הזו, מוביל בנק הפועלים עם ריבית של 3.77%. בנק לאומי מציע ריבית של 2.14%. 

לתקופה של 3-6 חודשים

בנק הפועלים ממשיך להוביל על בנק לאומי גם בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 3-6 חודשים ומציע ללקוחותיו ריבית של 4.22%. בנק לאומי מציע ריבית קבועה בגובה 3.84% על פיקדונות לתקופה זו.

לתקופה של 6-12 חודשים

וגם כאן מוביל בנק הפועלים, בפער קטן על בנק לאומי, עם ריבית קבועה של 4.74% על פיקדונות לתקופה של 6-12 לעומת בנק לאומי המציע ריבית של 4.40%. 

לתקופה של 1-2 שנים

כשאנחנו עוברים לפיקדון לתקופה של שנה עד שנתיים, התמונה משתנה במקצת. בנק לאומי מוביל הפעם על בנק הפועלים ומציע ריבית רבועה של 4.35% לתקופה זו. בנק הפועלים מציע ריבית קבועה של 4.14% על פיקדונות לתקופה זו. 

לתקופה של 2-3 שנים

בנק לאומי ממשיך לגבור על בנק הפועלים בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של שנתיים עד שלוש שנים, ומציע ריבית של 4.38%. בנק הפועלים מציע ריבית של 4.16% לתקופה זו.

לתקופה של 3-5 שנים

כשמדובר בתקופת פיקדון של 3-5 שנים, בנק הפועלים חוזר להוביל בפער גדול על בנק לאומי, ומציע ללקוחותיו ריבית קבועה של 3.57%. בנק לאומי מציע ריבית של 2.45 לפיקדונות לתקופת זמן זו.


דירוג בנק הפועלים ובנק לאומי בריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות

לתקופה של עד חודש

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדונות לתקופה של עד חודש הוא בנק הפועלים עם ריבית משתנה ממוצעת של 2.75%, לעומת בנק לאומי המציע ריבית משתנה ממוצעת של 2.30% לתקופה זו. 

לתקופה של 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדונות לתקופה של 1-3 חודשים הוא בנק לאומי עם ריבית משתנה ממוצעת של 2.46%. בנק הפועלים מציע ריבית משתנה ממוצעת של 2.38% לתקופה זו.

לתקופה של 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות לתקופה של 3-6 חודשים הוא בנק הפועלים בפער קטן מאוד, ומציע ריבית של 3.68%, לעומת בנק לאומי המציע ריבית של 3.66%.

לתקופה של 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות לתקופה של 6-12 חודשים הוא בנק לאומי עם ריבית של 4.39%. בנק הפועלים מציע ריבית משתנה ממוצעת של 4.16% לתקופה זו. 

לתקופה של 2-3 שנים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדונות לתקופה של 2-3 שנים הוא בנק לאומי בפער גדול עם ריבית של 3.87%, לעומת בנק הפועלים המציע ריבית משתנה ממוצעת של 2.35% לתקופה זו.


לסיכום, ניתן לראות מהנתונים כי הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות ב- 5 מתוך 7 קטגוריות הזמן השונות, הוא בנק הפועלים המציע ריבית אטרקטיבית יותר מזו שמציע בנק לאומי. בריבית משתנה על פיקדונות מוביל בנק לאומי ב- 3 מתוך 5 קטגוריות הזמן להשוואה.

x