"יוליוס בר": "מדיניות הריבית השלילית ביפן צפויה להסתיים

כיצד זה ישפיע על היחס בין הין היפני לדולר?

 

 

 
Photo Sergey8736 Dreamstime.comPhoto Sergey8736 Dreamstime.com
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/02/2024

מגדלנה טאו, ראש תחום מחקר אסיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "מדיניות הריבית השלילית ביפן צפויה להסתיים, אך היחס בין הין לדולר צפוי להישאר יציב יחסית".

"התשואה על אגרות חוב יפניות עלתה, במקביל לעלייה במניות הבנקים היפנים לאחר פרסום נתוני האינפלציה במדינה, שדוחפים את הבנק המרכזי של יפן (BoJ) לסיים את מדיניות הריבית השלילית כבר בחודשים הקרובים.

מדד המחירים לצרכן ללא מוצרי מזון עלה ב-2% לעומת שנה שעברה, בהתאם ליעדי האינפלציה של הבנק. טרם פרסום הנתונים, הסוחרים תמכרו שלוש העלאות ריבית העלאות במהלך השנה, עם צפי לריבית של 0.2%. לאחר פרסום הנתונים, הסוחרים צופים כעת שהריבית תעלה ל-0.264% עד סוף השנה. התשואה של אג"ח ממשלתיות יפניות לשנתיים טיפסה ב-1.5 נקודות נקודות לכדי 0.17%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2011. התשואה על אגרות חוב יפניות ל-10 שנים עלתה בנקודת בסיס אחת לכדי-0.695%.

בשבוע שעבר אותת נגיד הבנק המרכזי של יפן, קאזו אואדה, בעיגון האינפלציה במדינה מעל 2%, תוך ציפייה למחזור כלכלי טוב עם התחזקות בשכר ובתעסוקה. עם זאת, כל הידוק מוניטרי על ידי ה-BoJ צפוי להיות מתון יחסית, לאור המיתון הטכני (שני רבעונים רצופים של התכווצות בתוצר) והצריכה הפרטית החסרה ביפן. היחס בין הין היפני לדולר נותר יציב, כאשר אנו מתקנים את הצפי שלנו ל-3 החודשים הקרובים לכדי 145 ין לדולר, מ-140 ין לדולר".
 
x