רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "הזהירות המופלגת, כביכול, בה נוקט הנגיד, פוגעת עוד יותר בכלכלה"

תגובות מומחי נדל"ן להחלטת נגיד בנק ישראל על הריבית

 

 
Photo Nataliia Mysik Dreamstime.comPhoto Nataliia Mysik Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/04/2024

רוני מזרחי, יו"ר ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "אשתדל להיות עדין במידת האפשר: המהלך של הנגיד משקף לטעמי אטימות, חוסר רגישות וחוסר הבנה מוחלט של מצב החירום הייחודי בו מצויה כיום כלכלת ישראל הנאנקת תחת מלחמה מתמשכת. דווקא הזהירות המופלגת, כביכול, בה נוקט הנגיד, פוגעת עוד יותר בכלכלה, ומכניסה את המשק הישראלי לתוך מיתון עמוק שממנו יהיה קשה מאוד לצאת. "מפלצת האינפלציה" שממנה הנגיד כה חשש, מסתבר שאינה קיימת כלל!"

עו"ד יריב גוטמן, מתמחה בנדל"ן ומקרקעין: "לפלא בעיני כיצד הנגיד אינו לוקח בחשבון כלל את מאות אלפי נוטלי המשכנתאות כשרבים מהם מגוייסים למילואים, שלא לדבר על עסקים בקשיים. לטעמי על הנגיד היה להעניק עדיפות לנושא זה על פני כל שיקול אחר וממש חבל שלא עשה כך!"

צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ. אביב: "הצעד בו נקט המגיד כבודו במקומו מונח, אך אינו פותר את הבעייה של קבלנים רבים שעדיין מצויים בקשיים ניכרים, זאת עקב נושא המימון שהתייקרו מאוד וכן קנסות כבדים על איחורים עקב מחסור בעובדים בעת הזאת. לכן חשוב שכלל מקבלי ההחלטות, כולל המערכת הבנקאית, יהיו שותפים לפתרון אסטרטגי כולל!"

אמיר רוזנבלום, יועץ ניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י: "החלטת הריבית לבדה כבודה במקומה מונח, אולם איננה תחליף למדיניות כוללת שתדאג גם לשקם את שוק הדיור, קל וחומר החזרת אותם משקיעי חו"ל שהיו מאז ומתמיד הקטר המוביל של הענף. הייתי מצפה דווקא מהנגיד שהינו איש כלכלה בעל שם עולמי, שיתרום מהתובנות שלו ליתר מקבלי ההחלטות ולא יסתפק בהחלטות על הריבית"!
x