קרן נאמנות במוקד || קבין 20/80 || שילוב של התשואה הטובה שנתית יחד עם תנודתיות נמוכה

עוד קרן הוסטינג מבין המובילות תשואתית בקטגוריה

 

 

 
Dreams Time ImagesDreams Time Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/06/2024

מבין כל הקטגוריות בשוק הקרנות הישראלי, עולם ה-20-80 הוא הפופולארי (חוץ מהכספיות כמובן...) כאשר רוצים לקחת חלק בשוק ההון, וזאת מבלי להרגיש יותר מדיי IN. ראשית, זה הגיוני כי זה בדיוק האמצע בין הסולידיות הרחבה של ה-10-90 והתחלת האגרסיביות של ה-30-70. אבל, אין זו הסיבה היחידה.

יועצים בנקאיים, ומנהלי תיקים רבים ממליצים על אמצע הדרך הזה כדי להימנע מהאשמות וטענות מצד הלקוחות. אחרי הכול, הסיכון הזה של 20% מניות יתאים כמעט תמיד לכל מי שאינו מבין כל כך בשוק אבל עדיין רוצה לקחת חלק במגמות העיקריות. ואם יהיו ירידות, ההפסדים יהיו באמת מוגבלים למדי.

אחרי שאמרנו את כל זה, יש בהחלט חשיבות גדולה לבחירה הנכונה של הקרן באותה קטגוריה. מדוע? ניקח לדוגמה את המצב כרגע (28-05). הקרן הטובה (זו שננתח יחד כאן) הצליחה להביא 15.31% שנתית כאשר האחרונה בקטגוריה הניבה תשואה של 3.09% בלבד (!). אין ספק שהבדל כזה דורש תשומת לב.

אציין מיד: כמו תמיד אדגיש שאין כאן המלצה לעשות מעשה ביחס לקרנות הנסקרות אלא להתייחס אליהן כנכסים טובים למעקב להחלטות עתידיות בהחלט. כמו כן, ובאופן קבוע, ציינתי גם שאין כמעט מקרה שיש להיכנס לקטגוריה על בסיס קרן בודדת. הגיוון, למרות שהוא בין קרנות שמניבות שונה, תמיד מאפשר הקטנה של סיכונים כאשר ההובלה תמיד תעבור מיד ליד כמו במרוץ שליחים. צריך רק לבחור בנבחרת הנכונה... הבה נתחיל

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מהשיתוף שבין איילון (מנהל הקרן) וקבין (מנהל ההשקעות) בכלל, כפי שתראו בהמשך, יש משהו בעניין ההוסטינג הזה (הפרדה בין ניהול אדמיניסטרטיבי וניהול ההשקעות). כל חמשת הקרנות המובילות שייכות לסוג הזה של קרנות מנוהלות. ובכן, הקרן הזו די חדשה (מסוף 2022) כך שאין לנו כאן מחקר של הטווח הארוך כל כך.

כאמור, היא המובילה בתשואה השנתית עם 15.31% (28-05) כאשר גודלה אינו משמעותי כמו הרבה אחרות עם 90 מיליוני שקלים בלבד. אלו ממקמים אותה במקום ה-24 מבין 55 הקרנות שבקטגוריה. מה שמרשים הוא עניין הגיוסים של כמה חודשים טובים, ועל כך נרחיב בהמשך... דמי הניהול עומדים על 0.84%, וזה שם את הקרן במקום ה-20 בין ה-55 (מהיקרה לזולה). בקיצור, גם בעניין הגדול וגם בעניין דמי הניהול, לפנינו קרן של אמצע הדרך.

מפתיעה מאוד סטיית התקן. למרות שמדובר רק ב-20% מניות, נאמר שסטייה של 0.60% בלבד היא נמוכה מאוד. אגב, גם החלק האג"חי מייצר תנודתיות... לכן, שילוב של תשואה טובה ותנודתיות טובה בהחלט מהווה סמן של טוב, שציבור המשקיעים בהחלט מבין אותו. בחשיפות נציין שמתוך אפשרות של 20%, הקרן מחזיקה רק 13.83%, וזה אומר דרשני לגבי אהבת הסיכון של המנהלים (חכמת התזמון...). כמו כן, 5.98% חשיפת מט"ח בלבד אומרת שלפנינו קרן שמאמינה בשוק המקומי והרבה פחות בשדות זרים.

ביצועי הקרן



הגרף השנתי שלפניכם מרשים למדי כאשר העלייה מאז נובמבר 2023 הייתה די חד סטרית. מהגרף הזה אנו למדים מדוע סטיית התקן הינה נמוכה כל כך. בתקופה האחרונה אנו רואים סוג של התייצבות בשיא אבל כל עוד אין כאן מימוש משמעותי, ההישגים כאן יפים מאוד. בהשוואה הראשונה, אנו נציג את הקרן מול שתי קרנות מחקות מדמות תיק 20-80 (הראל ואי-בי-אי). וזאת בשני טווחים: שנה ומתחילת השנה (הקרן די צעירה...).




כפי שניתן לראות אין בכלל דיון על מי שולט ברמה. אבל מה בקשר לתחרות בתוך הקטגוריה? הנה השוואה באותם טווחים, מול 4 הקרנות הטובות שנתית אחרי הקרן של קבין (גביש, הורייזן, אקורד, סיגמא):




כאן, ההבדלים קטנים הרבה יותר. ברמה השנתית קבין מובילה בהחלט אבל מתחילת השנה היא קצת פחות מחברותיה. בטווח הקצר הזה מובילה סיגמא, ואחריה הורייזן. מה זה אומר? כפי שתיארתי בפתיחת הדברים, זה מחזק את העניין של הגיוון הדרוש כאשר בוחרים סוג של השקעה. 

גיוסים ופדיונות



אם יש חלק משמח בכל הניתוח הזה, מעבר לתשואה היפה והתנודתיות הנמוכה, זהו מצב הגיוסים בקרן. מזמן לא ראיתי עקביות כזו של כניסת כסף חדש לתוך קרן, לאורך חודשים לא מעטים. ויש להדגיש: כל זה קורה כאשר הגיוסים הגדולים נעשים בחודשים שבהם יש מלחמה, חוסר וודאות מדינית-כלכלית, ותנודתיות במטבע ובאינפלציה. איכשהו זה משכנע בצורה כפולה מאשר בימים רגילים. הנה הגיוסים בקרנות המתחרות:



למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5136239
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/135

המון הצלחה לכולם!

 
x