נְגִישׁוּת

גודל טקסט

גדול קטן רגיל

ניגודיות גבוהה במיוחד

הפעל רגיל

גופן קריא

הפעל רגיל

טקסט מודגש

הדגש רגיל

הדגשת קישורים

הפעל בטל
דווח

שבבים הם ה-S&P 500 החדש: האם מדד ה-SOX בדרך לשחזר את בועת הדוט-קום?

 

 
שבבים הם ה-S&P 500 החדש / קרדיט: אילוסטרציה – AIשבבים הם ה-S&P 500 החדש / קרדיט: אילוסטרציה – AI
 

אנטולי זיימן מחלקת מסחר בבורסה לני״ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/05/2026

קצת פיקנטריה:

שווי השוק של מניות השבבים במדד SOX מהווה כיום 22% משווי השוק של מדד ה-S&P 500. זאת לעומת 6% בלבד בנקודת השפל של אפריל, לפני קצת יותר משנה. אם המגמה תימשך בקצב הזה, נגיע ל-80% בשנת 2027.

מדד ה-RSI השבועי של ה-SOX נמצא ברמות הגבוהות ביותר מאז מרץ 2000.

ה-SOX עלה ב-40% מאז תחילת המלחמה, בעוד שהמניה הממוצעת רק חזרה היום לנקודת האיזון .

ביצועי ה-SOX בשיא בועת הדוט-קום (בחישוב של 52 שבועות רצופים) עמדו על 264%.

אפשר לומר שאנחנו עדיין לא שם לפי המדד הזה, עם 145%, אבל זה בהחלט הכי קרוב שראינו ב-26 השנים האחרונות.

ביצועי היתר המאסיביים של השבבים דחקו את היחס בין שבבים לתוכנה (Semis/Software pair) לשפל מחזורי חדש אתמול.

Nomura:

יש "60/40 חדש": "אגרות חוב ממשלתיות כבר לא עוזרות להגן על תיק ההשקעות שלכם בעולם שבו האינפלציה נשארת גבוהה..."

ה-"60/40 החדש" הוא שילוב של 50% מניות שבבי AI ו-50% מניות אנרגיה. בשיטה הזו, האנרגיה מגנה עליכם מפני משברים באספקה העולמית ומחסור בחומרי גלם (כנכס בטוח), בזמן שמניות ה-AI הן המנוע לצמיחה – בעולם שבו ענקיות הטכנולוגיה מגדילות את ההשקעות שלהן מ-600 מיליארד דולר ב-2026 לכמעט טריליון דולר ב-2027 במירוץ אחרי כוח מחשוב.

x