קצת פיקנטריה:
שווי השוק של מניות השבבים במדד SOX מהווה כיום 22% משווי השוק של מדד ה-S&P 500. זאת לעומת 6% בלבד בנקודת השפל של אפריל, לפני קצת יותר משנה. אם המגמה תימשך בקצב הזה, נגיע ל-80% בשנת 2027.
מדד ה-RSI השבועי של ה-SOX נמצא ברמות הגבוהות ביותר מאז מרץ 2000.
ה-SOX עלה ב-40% מאז תחילת המלחמה, בעוד שהמניה הממוצעת רק חזרה היום לנקודת האיזון .
ביצועי ה-SOX בשיא בועת הדוט-קום (בחישוב של 52 שבועות רצופים) עמדו על 264%.
אפשר לומר שאנחנו עדיין לא שם לפי המדד הזה, עם 145%, אבל זה בהחלט הכי קרוב שראינו ב-26 השנים האחרונות.
ביצועי היתר המאסיביים של השבבים דחקו את היחס בין שבבים לתוכנה (Semis/Software pair) לשפל מחזורי חדש אתמול.
Nomura:
יש "60/40 חדש": "אגרות חוב ממשלתיות כבר לא עוזרות להגן על תיק ההשקעות שלכם בעולם שבו האינפלציה נשארת גבוהה..."
ה-"60/40 החדש" הוא שילוב של 50% מניות שבבי AI ו-50% מניות אנרגיה. בשיטה הזו, האנרגיה מגנה עליכם מפני משברים באספקה העולמית ומחסור בחומרי גלם (כנכס בטוח), בזמן שמניות ה-AI הן המנוע לצמיחה – בעולם שבו ענקיות הטכנולוגיה מגדילות את ההשקעות שלהן מ-600 מיליארד דולר ב-2026 לכמעט טריליון דולר ב-2027 במירוץ אחרי כוח מחשוב.

שבבים הם ה-S&P 500 החדש / קרדיט: אילוסטרציה – AI


