התפתחויות בתיק הנכסים הפיננסיים של הציבור ברביע השני של שנת 2014‎ >> עלייה ריאלית של כ- 0.5%, ל- 3.05 טריליוני ₪

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/08/2014

ברביע השני של שנת 2014 עלה שווי תיק הנכסים בכ-30 מיליארדי ₪, עלייה ריאלית של כ- 0.5%, ועמד בסוף יוני על כ- 3.05 טריליוני ₪.

הגידול בשווי התיק ברביע השני נבע בעיקר מעלייה ביתרת אג"ח הממשלתיות והמק"מ (כ-34 מיליארדי ₪ 4.5%), ובתיק הסחיר בחו"ל (11.7 מיליארדי ₪, 3%), בעיקר בשל זרם השקעות נטו של מוסדיים. הגידול קוזז בחלקו ע"י ירידת המחירים בבורסה בת"א והתחזקות השקל מול הדולר.

כתוצאה מהתפתחויות אלו, ברביע השני של שנת 2014 חלה עלייה של כ-0.9 נקודות האחוז במשקל הנכסים הסחירים בארץ ובחו"ל ו-0.7 נקודות האחוז במשקל הנכסים הזרים.
בתיק המנוהל באמצעות קרנות נאמנות נרשמה, ברביע השני של שנת 2014, צבירה נטו של כ-11.8 מיליארדי ₪ (4.8%). בעיקר בקרנות המתמחות באג"ח חברות צמודות מדד; עם זאת החל מחודש יולי נרשמו פדיונות נטו בקרנות אלו.
 
1.סך תיק הנכסים
מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל נמסר, כי ברביע השני של שנת 2014 עלה שווי תיק הנכסים בכ-30 מיליארדי ₪, עלייה ריאלית של כ- 0.5%, ועמד בסוף יוני על כ- 3.05 טריליוני ₪.
עיקר העלייה בשווי תיק הנכסים, ברביע זה, נבעה מגידול ביתרת אג"ח הממשלתיות והמק"מ בכ- 34 מיליארדי ₪ (4.5%); בעיקר השקעות מוסדיים והגדלת התחייבויות הממשלה לקרנות הפנסיה הוותיקות. בנוסף חלה עלייה בשווי התיק הסחיר בחו"ל בכ-10 מיליארדי ₪ (2.6%). עלייה זו קוזזה בחלקה ע"י ירידת המחירים בבורסה בת"א והתחזקות השקל מול הדולר בכ- 1.4%.

נציין כי מאז אמצע שנת 2013 קצב הגידול בשווי תיק הנכסים עלה על קצב הגידול בתוצר, זאת בניגוד למגמה בשנים 2011-2012 בעיקר עקב התפתחות המחירים בשוקי המניות בארץ ובחו"ל. בסוף יוני 2014 יחס שווי תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור לתוצר עמד על כ-290%.

 

לגרפים לחצו כאן



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x