עפר קליין מהראל פיננסים>> "בנק ישראל לא ימהר להפעיל כלים נוספים גם בעתיד."

 

 
 

עפר קליין, הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/10/2014

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: " בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש נובמבר ללא שינוי 0.25 אחוז. למרות הריבית הריאלית הגבוהה יחסית בישראל, נראה שהבנק העדיף להמתין ולבחון את ההשפעה של פעולותיו האחרונות, לפני שיחליט האם להרחיב עוד יותר את מדיניותו. על פי הבנק, הגורמים העיקריים להחלטה היו מעורבים; תמכו בהפחתה נוספת - הירידה באינפלציה ובציפיות, החולשה ברבעון השלישי בעקבות מבצע "צוק איתן" וחששות מהתמתנות נוספת בכלכלה העולמית (בעיקר מאירופה). מנגד, הפיחות בשקל והחשש מתמחור סיכונים חסר בשוק האג"ח הקונצרניות, תמכו בהותרת הריבית ללא שינוי.
 
להערכתנו, בנק ישראל לא ימהר להפעיל כלים נוספים גם בעתיד; חלק ניכר מהאינפלציה הנמוכה הצפויה בשנה הקרובה היא תוצאה של מדיניות הממשלה, לדוגמא ההורדה הצפויה במחירי החשמל, המים, וצעדים נוספים צפויים של ממשלת ישראל להפחתת יוקר המחיה, לצד התגברות התחרותיות במשק. אלו מגמות עליהן בנק ישראל לא צריך להגיב.
הכלי העיקרי שבנק ישראל כן ימשיך ויפעיל בחודשים הקרובים הוא כלי רכישות המט"ח על מנת לשמר ואף להעצים את הפיחות בשקל, שבתורו יתרום לעלייה באינפלציה ולשיפור ביצוא."
 
נקודות מרכזיות נוספות מהסקירה:
 
ישראל
·         בנק ישראל הותיר את הריבית לחודש נובמבר 0.25% ללא שינוי.
·         נתוני סחר חוץ חלשים בספטמבר, היבוא קטן ב-8.5 אחוזים.
·         נרשמה עליה באמון הצרכנים והעסקים.
·         באוגוסט הייצור התעשייתי עלה ב-3.9 אחוזים ופדיון ענפי המשק ב-1 אחוז.

ארה"ב
·         האינדיקאטורים האחרונים המשיכו להיות ברובם חיוביים, תומכים בהערכתנו שהצמיחה ברבעון השלישי תעמוד על לפחות 3 אחוזים בשיעור שנתי.
·         האינפלציה נותרה 1.7 אחוזים בספטמבר.
 
אירופה
·         בגוש האירו שיפור קל במדד מנהלי הרכש, על פי ה-ECB מרבית המערכת הבנקאית יציבה.
·         המשך ירידה בסנטימנט העסקי בגרמניה.
·         בריטניה ממשיכה בצמיחה יציבה.

עוד בעולם
·         בסין המשך התרחבות בייצור התעשייתי ובהשקעות סיניות ישירות בעולם.
·         ביפן הרעה נוספת בנתוני סחר חוץ.






הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x