אושרה הצעת החוק שנועדה להפוך את חיבורם של מפעלים לגז הטבעי ליעיל ומהיר יותר

הצעת החוק משותפת למשרד האנרגיה, משרד האוצר, משרד הכלכלה ומשרד המשפטים

 

 
איתן כבל ראש הוועדהאיתן כבל ראש הוועדה
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/11/2015


החוק להאצת חיבור מפעלים לגז טבעי אושר בליל חמישי בוועדת הכלכלה. החוק, אשר קודם בהובלת משרדי האוצר והאנרגיה, יאיץ את חיבורם של מאות מפעלים וצרכנים נוספים לגז טבעי בשנים קרובות. החוק יגביר את הצמיחה במשק, יוביל לחיסכון של מאות מיליוני שקלים בשנה לתעשייה, ויקטין משמעותית את זיהום האוויר הנגרם על ידי התעשייה. בנוסף, החוק יסייע במעבר התחבורה בישראל לשימוש בגז טבעי חלף דלקים יקרים ומזהמים.  ועדת הכלכלה היתה גם היא שותפה מלאה להכנת החוק ועבדה בשיתוף פעולה עם משרדי האוצר והאנרגיה. הוועדה אף הביאה לשדרוג ההצעה המקורית במספר היבטים, הן בקיצור לוחות הזמנים והן בהסרת חסמים ושיפור היעילות

שינויי החקיקה שהתקבלו יסדירו ויהפכו את הפן התכנוני והרגולטורי של חיבור הצרכנים לגז טבעי לפשוט הרבה יותר. בנוסף, הוסדר גם תיאום התשתיות בין חברות החלוקה לבעלי תשתיות אחרים ורשויות מקומיות. במטרה להקל את פריסת רשת הגז הטבעי, התווספו נושאי תחנות התדלוק ומתקני פריקת ה- CNG. ההצעה קבעה, כי האחריות על הסבת ותקינת מתקנים תעבור לגופים מקצועיים שיוסמכו לכך במיוחד. השינויים יקצרו את התהליכים הבירוקרטיים והופכים את חיבורם של צרכנים פרטיים לגז הטבעי לפשוט, יעיל ומהיר יותר. שיתוף הפעולה בין המשרדים השונים, כמו גם השיפורים שהוספו במהלך הדיונים בוועדת הכלכלה, הם שהובילו לכך שהצעת החוק תגדיל את השימוש בגז טבעי ובכך תתרום לצמיחתו המהירה של המשק הישראלי.

שר האוצר, משה כחלון: "חיבור מפעל לגז טבעי  יכול להיות ההבדל בין מפעל עובד עם מאות עובדים לבין מפעל סגור. מדובר בהצעת חוק מצוינת וחשובה שתגדיל את הפריון במשק ותהווה זריקת מרץ וחיסכון אדיר לתעשייה הישראלית."

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "מדובר ברפורמה חשובה שתאיץ את חיבורם של מאות מפעלים לגז טבעי, ותאפשר הסרת חסמים רגולטורים, ותתרום להוזלת העלויות והקטנת זיהום הסביבה. רפורמה זו הינה חלק ממדיניות רחבה של משרד האנרגיה לטובת השימוש בגז טבעי במדינת ישראל."

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל: "נפלה בחלקי הזכות, יחד עם חברים נוספים, להכין את אחד החוקים המורכבים והחשובים ביותר לחברה ולמשק בישראל לעשורים הקרובים. אני גאה על התהליך ועל השיח המקצועי שהתקיים בדיונים ומצפה שהחוק לא ישאר כאות מתה, אלא ייושם לאלתר. ועדת הכלכלה בראשותי תפקח באופן הדוק וצמוד על יישום החוק. מילה טובה גם נתונה לחבר ועדת הכלכלה ח"כ עיסאווי פריג' שהיה שותף מרכזי וליווה יחד עימי את כל התהליך


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x