קרנות נאמנות >> רבעון שיא ל- BlackRock בתזרים מוצרי ESG

רבעון שיא ל- BlackRock בתזרים מוצרי ESG

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2020

חמישה חודשים בלבד לאחר מכתבו של לארי פינק, יושב ראש ומנכ"ל בלאקרוק, בו הכריז על קיימות כאמת המידה החדשה להשקעות של BlackRock, הוציאה ענקית ההשקעות העולמית נייר עמדה בו היא מעדכנת היכן היא עומדת מבחינת פורטפוליו ההשקעות הירוקות עליהן דיברה בינואר 2020. בנייר מציגה בלאקרוק כי ברבעון הראשון של השנה הושקעו לא פחות מ- 15.5 מיליארד דולר על-ידי לקוחותיה במוצרים בעלי מאפיינים ירוקים וסביבתיים (ESG) -  רבעון שיא בבלאקרוק במונחי תזרים בתחומי הקיימות. מבלאקרוק נמסר: "בעוד העולם חווה את המשבר הבריאותי והכלכלי החמור ביותר בתקופת חיינו, BlackRock ממשיכה להתמקד בשילוב הקיימות בתוך כל המרכיבים של תהליכי ההשקעות שלנו. העניין שמביעים משקיעים בהשקעות בעלות מאפייני קיימות הולך וגובר".
 
 
ארי פינק, יו"ר ומנכ"ל בלאקרוק. קרדיט צילום – יח"צ בלאקרוק
 
BlackRock, חברת ניהול הנכסים הפיננסים הגדולה בעולם, פרסמה השבוע מחקר אשר נכתב ע"יBlackRock Sustainable Investing  (BSI) עם נתונים סביבתיים מעודדים, זאת בהמשך למכתבו של יושב ראש ומנכ"ל החברה, לארי פינק. ע"פ המחקר, כניסת הכספים בעולם לקרנות נאמנות וקרנות סל, בעלות מאפייני קיימות, הסתכמה במהלך הרבעון הראשון של 2020 בכ-40.5 מיליארד דולר בכל ענפי התעשייה; ובכללם שיא גיוסים בארה"ב בסך [1]7.4 מיליארד דולר בהשקעות בעלות מאפייני קיימות. בלאקרוק צופה שמגמה זו תימשך לאורך המגיפה, בזמן ההתאוששות והרבה לאחר מכן.
 
במסמך ששחררה, בלאקרוק אף מפרטת כיצד היא ממשיכה לקדם את יוזמות הקיימות עבור  לקוחותיה מאז ינואר. להלן רק כמה דוגמאות להתקדמות:
 
  • חיזוק שילובה של הקיימות: עד סוף השנה, 5,600 תיקי ההשקעות הפעילים של בלאקרוק, המייצגים 1.8 טריליון דולר (1.7 אירו) בנכסי לקוחות, ישלבו באופן מלא את תחומי איכות הסביבה, החברה והממשל (ESG). נכון לסוף אפריל, 70% מהתיקים כבר עושים זאת.
  • הרחבת מספר קרנות ESG ל 105  מספר המוצרים שבלאקרוק מציעה ללקוחות, בעלי מאפייני קיימות, יגיע ל 105.
  • הגברת השקיפות בהצבעות כנציגת המשקיעים: לראשונה, BlackRock’s Investment Stewardship (BIS)  פרסם את הרשימה המלאה של 688 החברות בהן בלאקרוק הייתה מעורבת במהלך הרבעון הראשון של 2020, כולל הנושאים שנידונו. סדר העדיפויות של בלאקרוק בנושא מעורבות 2020, מופו לראשונה על פי יעדי פיתוח בר-קיימא של האו"ם, כגון שוויון מגדרי ואנרגיה בת-השגה ונקיה. נתונים נוספים במחקר מראים את החוסן של אסטרטגיות השקעה בעלות מאפייני קיימות
x