מהנדסי הערים באזורי הביקוש הלוהטים פורשים את משנתם בפני ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/09/2016

"ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל" ערך בסוף השבוע האחרון מפגש מקצועי ייחודי בנושא תמ"א 38, שימור, פינוי בינוי והתחדשות עירונית.  את הכנס יזמה ואירחה אדריכלית עדנה מור, יו"ר איגוד האדריכלים ומתכנני הערים בארגון. 

עו"ד ליאור בר און, מנכ"ל ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים ציין, כי מפגשים מקצועיים אלו הם חלק מפעילות הארגון הדוגלת בהנגשת מידע ולמידת עמיתים. פעילות זו מצטרפת לפעילויות נוספות המתקיימות במגוון נושאים חשובים בשלוחות השונות של הארגון בצפון הארץ, בירושלים ובדרום הארץ. 

במפגש, השתתפו : מהנדס העיר תל אביב - האדר' עודד גבולי, יו"ר הועדה לתכנון ובניה ברמת גן וסגנית ראש העיר- עו"ד אביבית נמרודי מאיר, מהנדס העיר הרצליה - אדר' מייק סקה ועו"ד מיכה גדרון, לשעבר יו"ר ועדת הערר המחוזית. 

מהנדס העיר תל אביב, ציין כי נושא ההתחדשות העירונית ויצירת אורבניזם אמיתי תוך שמירה על הקיימות הם חלק מחזון העיר. גבולי, סקר את תכנית ההתחדשות העיר ואת התכנית לבניית מגה מגדלים בני 100 קומות. לדוגמה : במתחם ידיעות אחרונות ייבנה המגדל הגבוה ביותר בעיר בן 80 קומות ויכיל 200,000 מ"ר בעשרה סוגי שימושים שונים. לדבריו, יש לשמור על עירוב שימושים מגוון : מגורים, מסחר, מלונאות ותעסוקה כדי להעניק לעיר תל אביב את ההתחדשות העירונית שלה היא זקוקה. 

עוד ציין גבולי, כי אסור לנפח את העיר תל אביב בבנייה סתמית. הבניה החדשה במתחמים השונים בתל אביב מתאפיינת בצמיחה לגובה ויצירת מתחמים מעניינים שבהם בתי ספר ומבני ציבור בקומות, מתחמים תת קרקעיים ועוד. 

עו"ד אביבית נמרודי מאיר, העומדת בראש הועדה לתכנון ובנייה ברמת גן ציינה, כי עיריית רמת גן פועלת לקידום הבניה בעיר במסגרת תמ"א 38 והתחדשות עירונית במסלולים השונים, בזכות ריבוי המבנים העומדים בקריטריונים. לדבריה "אנו רוצים להגיע להישגים בטווח מידי ולא בעוד 15 שנים. אנו צריכים לטפל בבניינים הישנים ובתשתיות הישנות ופועלים לצורך כך."

אדריכל מייק סקה, מהנדס העיר הרצליה, הציג את התכנית המסיבית של התחדשות העיר הרצליה ועבוי האוכלוסיה מ- 100,000 ל- 180,000 תושביםתוך מספר שנים. לדברי סקה, אין בישראל כל מצוקת דיור, ועל מהנדסי הערים לנצל את מלוא האפשרויות הניתנות בידיהם לטובת זאת. עיריית הרצליה, פועלת גם בנושא שימור מרכז העיר הוותיק ולצורך כך קידמה פתרונות יצירתיים במיוחד המאפשרת חידוש של רחובות ומתחמים שלמים, תוך השבחת נכסים. 

סקה, העביר ביקורת על הועדה המחוזית הנוטה לבחון את הכדאיות הכלכלית של פרויקטי תמ"א ובעקבות כך מעכבת היתרים. לדבריו, העובדה כי עיריית הרצליה היא ועדה עצמאית סייעה לו מאד בקידום פרויקטים והוצאתם מהתכנית אל הפועל. בהרצליה אושרו 340 פרויקטים שונים ובאפשרותו להגיע בהרצליה להיתר בניה בזמן שיא : 3 וחצי חודשים בלבד.  

עו"ד מיכה גדרון, יו"ר בדימוס של ועדת הערר המחוזית ת"א פירט את ההיבטים החוקיים ואת האפשרויות המגוונות העומדות בפני מהנדסים, אדריכלים ויזמים בכל הקשור להתחדשות עירונית על גוניה השונים


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x