אלכס זבזינסקי, מיטב דש >> עליית הסיכון לבריטניה מעלה גם הסיכון לגוש האירופאי שתלוי במידה לא מבוטלת בקשרי הסחר עם בריטניה

ההתפתחויות בבריטניה ממחישות איך סיכון פוליטי הופך בסופו של דבר לסיכון כלכלי.

 

 
 

אלכס זבזינסקי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/06/2017

עיקרי הדברים 

  • מדד המחירים עלה בחודש מאי ב-0.4%. ניכרת מגמת האטה באינפלציה בסעיפים ה"כבדים", כגון הדיור והמזון, לעומת הרחבת התייקרויות בסעיפים קטנים יותר. תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים נותרה על 0.6%. 

  • קצב העלייה של מחירי הדירות בבעלות ממשיך להתמתן וירד ל-4.4%.

  • כפי שעולה ממאזן התשלומים של ישראל, התמיכה בשקל נחלשה מעט, אך הוא עדיין נהנה מזרימה חזקה של מט"ח לישראל. ירדו השקעות הזרים בנדל"ן בישראל. ניכרת עלייה מחודשת בהשקעות הפיננסיות של הישראלים בחו"ל.

  • למרות שנתוני יצוא הסחורות האחרונים היו חלשים, מגמת השיפור ביצוא הסחורות נמשכת, אך התעשיינים מדווחים על החמרת הפגיעה ברווחיות היצוא בגלל התחזקות השקל.

  • לפי הדו"ח של קרן המטבע, הסיכונים הפיננסיים בסין ממשיכים לעלות ולהגדיל סיכון למשבר. בינתיים, כמות האשראי החדש במשק הסיני ממשיכה לצמוח.

  • בבריטניה עלה הסיכון לסטגפלציה. סיכון פוליטי מתורגם לסיכון כלכלי שעלול להשפיע גם על כלכלת אירופה.

  • הנסיבות הכלכליות אינן תומכות בהמשך האטה באינפלציה בארה"ב. לכן, להערכתנו, תוואי הריבית שצופה ה-FED נראה כבעל סיכוי להתממש בשנה הקרובה. מלבד השיפור בכלכלה הריאלית ובאינפלציה גם העלייה בסיכונים הפיננסיים צפויה לתמוך בהמשך התקדמות ה-FED עם הריבית. 

  • עליית הריבית הבאה בארה"ב צפויה לקראת סוף השנה.

  • ככל שהתשואות הארוכות בארה"ב יורדות תוך המשך העלאות הריבית ושיפור בכלכלה, הסיכון בהן עולה, במיוחד נוכח כוונת ה-FED להתחיל בקרוב ב"אנטי-QE". 

המלצות מרכזיות

  • אנו ממליצים על מח"מ התיק של כ-3-4 שנים. 

  • אנו ממליצים על חשיפה בינונית ומטה לאפיק המנייתי.

  • אנו ממליצים להקטין חשיפה לאג"ח הקונצרניות  בדירוגים הנמוכים בישראל.

מאקרו ישראל.
התמתנות המחירים בסעיפים "הכבדים" צפויה לעכב התרחבות סביבת האינפלציה במשק

מדד המחירים לצרכן שעלה בחודש מאי ב-0.4% היה שילוב בין הרכיבים שעלו יותר מהתחזית שלנו וכאלה  שהיו נמוכים משמעותית מהתחזית. לכן, התוצאה הסופית, למרות שהייתה קרובה לתחזית, (0.3%) די הפתיעה.

מבין הסעיפים שהפתיעו כלפי מטה נמנים סעיף הדיור שירד ב-0.3%, לעומת עלייה ממוצעת של  0.2% בחמש השנים האחרונות בחודש מאי. סעיף הפירות עלה ב-2.8% מול התייקרות ממוצעת של 9.5% בחודש זה. מחירי המזון ירדו ב-0.3%, מתחת לתחזית שלנו. גם סעיף התרבות ירד ב-0.2%, כאשר העלייה הממוצעת שלו בחמש השנים האחרונות הייתה 0.6%. 

מה שקיזז בעיקר את ההחטאות כלפי מטה היה סעיף ההלבשה שעלה ב-10.9%. בניכוי העונתיות הסעיף עלה ב-6.7% (!). מתחילת השנה עלו מחירי ההלבשה וההנעלה ב-2.6% במצטבר, כאשר בחמש השנים האחרונות הם ירדו בחודשים ינואר-מאי ב-8.7% בממוצע. שינוי כל כך חד אינו מעיד על התייקרות חדה במחירי ההלבשה, אלא על שינוי שיטת המדידה של הלמ"ס עם הזזת מעברי עונות. לכן, בחודש יוני צפוי תיקון כלפי מטה במחירי ההלבשה.

קצב האינפלציה השנתי אומנם עלה ל-0.8%, אך לפי הערכתנו, הוא צפוי לרדת בחודש הבא ל-0.4%. סביבת האינפלציה אומנם עלתה בשנה האחרונה ומשתקפת בהתייקרויות רוחביות יותר במספר גדול יותר של פריטים, אך בסעיפים "הכבדים" מסתמנת מגמה הפוכה. 

בסעיף הדיור, שמהווה רבע מהמדד, ניכרת מגמת האטה בקצב עליית המחירים (תרשים 2). ב-12 החודשים האחרונים עלה סעיף הדיור ב-1.5%. ככל הנראה, גידול משמעותי בהיצע הדירות להשכרה בפריפריה, שנובע מסיום פרויקטים רבים שחלקם נרכשו ע"י המשקיעים, משפיע על המשך התמתנות מחירי השכירות.

 
גם במחירי הדירות בבעלות נמשכת התמתנות. בחודש האחרון המחירים עלו אומנם ב-0.5%, אך שלושת המדדים הקודמים עודכנו כלפי מטה ב-0.8% במצטבר. כתוצאה מזה, קצב עליית מחירי הדיור ירד ל-4.4% (תרשים 3).

עוד סעיף "כבד" שצפוי להתמתן הנו סעיף המזון. מחירי הסחורות החקלאיות ירדו בכ-15% במונחים שקליים בחצי השנה האחרונה. כפי שניתן לראות בתרשים 4, קיים מתאם גבוה בפיגור של כשנה בין שינוי המגמה במחירי הסחורות החקלאיות לבין מחירי המזון בישראל.  
 
מדד חודש יוני צפוי לרדת ב-0.1% ויושפע מהוזלת המים, הדלק, ההנעלה ובגדי התינוקות (נטו למשפחה), הוזלת ההלבשה וייסוף השקל. מדדי חודש יולי ואוגוסט צפויים לעלות ב-0.2% כל אחד. הירידה במחירי הנפט במקביל להתחזקות השקל מתחילת החודש עשויים להוריד כ-0.1% מהמדד של חודש יולי. 

שורה תחתונה: תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים עומדת על 0.6%. 


התמיכה בשקל נחלשה מעט, אך הוא עדיין נהנה מזרימה חזקה של מט"ח לישראל

מאזן התשלומים לרבעון הראשון משקף היחלשות מסוימת של הכוחות התומכים בשקל. העודף בחשבון השוטף נותר יחסית יציב וגבוה. אולם, בצד התנועות הפיננסיות יותר כספים יוצאים מישראל מאשר נכנסים אליה. בשנה האחרונה גם יצאו יותר השקעות ישירות של הישראלים לחו"ל מאשר השקעות הזרים שנכנסו לישראל. אולם, נתוני ההשקעות הישירות של הישראלים בחו"ל מושפעים במידה רבה מרכישות גדולות ובודדות של חברות בחו"ל ע"י החברות הישראליות. 

סיכום העודף בחשבון השוטף, תנועות נטו של ההשקעות הישירות והפיננסיות עדיין מצביע על כניסת נטו של כ-7 מיליארד דולר לישראל בארבעת הרבעונים האחרונים (תרשים 5).

 
מספר נקודות נוספות שעולות מנתוני מאזן התשלומים:
  • נמשכת ירידה בהשקעות של תושבי חוץ בנדל"ן בישראל. משיא של 1.2 מיליארד דולר (קצב שנתי) שנרשם באמצע שנת  2014 ההשקעות ירדו בכ-60%.

  • לפי נתוני בנק ישראל, מתחילת השנה עד סוף חודש אפריל השקיעו הזרים כ-660 מיליון דולר במניות הבורסה הישראלית. אולם, ב-12 החודשים האחרונים ההשקעות המצטברות של הזרים במניות ובאג"ח הממשלתיות בישראל היו אפסית.

  • לעומת זאת, ברבעונים האחרונים שוב חל גידול בהשקעות הפיננסיות של הישראלים בחו"ל, יותר באג"ח אך גם במניות (תרשים 7).
 
שורה תחתונה: התמיכה בשקל נחלשה מעט, אך הוא עדיין נהנה מזרימת נטו חיובית יחסית גדולה של מט"ח לישראל. 

התעשיינים מדווחים על החמרת השחיקה ברווחיות היצוא, אולם תוך גידול בהיקף היצוא

יצוא סחורות (בשקלים) ירד אומנם בחודשים האחרונים, אך בסה"כ בשנה האחרונה ניכרת עלייה ביצוא הסחורות במונחים דולריים (תרשים 9). על מגמת השיפור ביצוא ניתן ללמוד גם מנתוני היבוא של חומרי גלם. בשנה האחרונה חלה עלייה ביבוא של כל סוגי חומרי גלם (תרשים 10).
תרשים  9
 
מקור: הלמס, מיטב דש ברוקראז' תרשים  10
 
התחזקות השקל מכבידה כמובן על היצוא.  בסקר הערכת מגמות בעסקים שהתפרסם בשבוע שעבר דיווחו חברות התעשייה על החמרת המגבלה של השחיקה ברווחיות היצוא שהתגברה במקביל להתחזקות השקל (תרשים 12).  
למזלם של היצואנים, שיפור בסחר החוץ בעולם מסייע להתמודד על הקשיים שמציבה התחזקות השקל. ממצאי הסקר מראים שבמקביל לפגיעה ברווחיות היצוא, מגבלת מחסור בהזמנות ליצוא דווקא הוקלה (תרשים 11).
תרשים  11
 
מקור: הלמס, מיטב דש ברוקראז' תרשים  12
 
שורה תחתונה: מגמת השיפור ביצוא הסחורות נמשכת, אך התעשיינים מדווחים על החמרת הפגיעה ברווחיות היצוא בגלל התחזקות השקל. 


מאקרו עולם.
הסיכון הפיננסי בסין ממשיך לגדול
בשבוע שעבר התפרסם סיכום הביקור התקופתי של משלחת קרן המטבע בסין. בהודעת הסיכום דוחקת קרן המטבע בסין להאיץ בדחיפות את הרפורמות כדי להקטין הישענות על ההשקעות והאשראי. קרן המטבע מזהירה מפני הסיכון למשבר בסין אם הצעדים לא ינקטו במהירות. בינתיים, הסינים מתקדמים בכיוון, אך בקצב  איטי מדי כדי לשמור על הצמיחה הגבוהה.

 
כפי שהראו נתוני סך האשראי בסין שהתפרסמו בשבוע שעבר, הקצב ממשיך לגדול וכבר עבר את השיא שנקבע בשנת 2013 .

 
ההאטה בצמיחת האשראי בסין שהחלה בשנת 2013 ונמשכה שנתיים הובילה להאטה במשק הסיני ולתנודתיות חדה בשווקים הפיננסיים במדינה שהקרינה די חזק על כל העולם. כתוצאה מזה, הרשויות הגבירו מתן תמריצים מוניטאריים ופיסקאליים. כעת שוב מופיעים סימני האטה בסין, בעיקר בסקטור התעשייתי, אשר באים לידי ביטוי במדד  מנהלי הרכש ובירידה במחירי חומרי הגלם לתעשייה. 

במקביל ניכרת ירידה בגיוסי החברות בשוק האג"ח הקונצרניות הסיני. בחודש מאי נרשמה הירידה החדה ביותר בגיוסי נטו מאז ומעולם (תרשים 14). 
שורה תחתונה: הסיכון הפיננסי בסין ממשיך לגדול תוך האטה בפעילות. אנו ממליצים להחזיק חשיפה נמוכה להשקעות במדינות המתפתחות.

סיכון של סטגפלציה בבריטניה

ההתפתחויות בבריטניה ממחישות איך סיכון פוליטי הופך בסופו של דבר לסיכון כלכלי. כלכלת בריטניה מאיימת לגלוש לסטגפלציה. האינפלציה עולה במהירות ומתקרבת כבר ל-3% בהשפעת פיחות הליש"ט (תרשים 15). במקביל, מסתמנת האטה בביקושים וירידה במחירי הנכסים. קצב עליית השכר התמתן וצמיחה במכירות הקמעונאיות ירדה במהירות כמעט לאפס (תרשים 16). 

הועדה המוניטארית של הבנק המרכזי התפצלה בשבוע שעבר כאשר שלושה מתוך תשעה החברים ביקשו להעלות מיידית את הריבית כדי להתמודד עם האינפלציה. 

לדעתנו, אי יציבות פוליטית אינה מעלה סיכוי ל-Soft Brexit, כפי שטוענים, אלא לאי יכולת לקבל החלטות ולהתקדם לשום כיוון. כתוצאה מזה, לא רק הכלכלה תמשיך לשקוע, אלא יגדל הסיכון לבחירות חדשות ולניצחון של הכוחות הכלכליים הרדיקאליים. 

עליית הסיכון לבריטניה מעלה גם הסיכון לגוש האירופאי שתלוי במידה לא מבוטלת בקשרי הסחר עם בריטניה.

שורה תחתונה: אנו ממליצים להחזיק חשיפה נמוכה לבריטניה. 

עמדת ה-FED שמצפה לחזרת האינפלציה ליעד בתמיכת הכוחות הכלכליים נראית הגיונית

רבים האשימו את ה-FED בשבוע שעבר בעליית ריבית מיותרת, תוך העברת מסר נצי מדי ופרסום תוכנית להקטנת מאזנו אגרסיבית מדי. הפער בין תחזית ריבית ה-FED לבין התחזית שמגולמת בחוזים על הריבית שוב התרחב (תרשים 18). פער זה בא לידי ביטוי בהבדלים גדולים בין תשואת האג"ח הארוכה (10Y) בפועל (2.15%) לבין זו שמגולמת בתוואי הריבית שצופה ה-FED העומדת על כ-2.7% (תרשים 17). 

לדעתנו, עמדת ה-FED דווקא נראית מבוססת יותר.
תרשים  17
 
מקור: Bloomberg, מיטב דש ברוקראז' תרשים  18
 
הבדלי התחזיות נובעים בעיקר מההבדלים בתפיסת האינפלציה העתידית. ה-FED מעריך שהאינפלציה סוטה באופן זמני מהתקדמות לכיוון היעד של 2%, כאשר קצב העלייה השנתי של מדד מחירי הליבה ירד מ-2.2% בחודש פברואר ל-1.7% במאי (תרשים 19). השוק, לעומת זאת, מעריך שהאינפלציה תישאר מתחת ליעד ולא תאפשר לבנק המרכזי להעלות את הריבית. 

גם ה-FED וגם מבקריו לא ממש יודעים מהן הסיבות להיחלשות האינפלציה בחודשים האחרונים. יתכן והאטה באינפלציה קשורה, בין היתר, להתרחבות המסחר האלקטרוני ולמלחמות המחירים שמתנהלות ברשת (לדוגמה, בין Amazon  ל-Walmart). לראיה, המחירים באינטרנט צנחו בחודשים האחרונים (תרשים 20). רכישת רשת המזון Whole Foods ע"י Amazon, עליה התבשרנו בסוף השבוע, עשויה לגרום להוזלות של מחירי המזון ומוצרים אחרים בכלל המשק האמריקאי. יתכן שהירידה באינפלציה קשורה לגורמים נקודתיים אחרים וחד פעמיים. 


קשה אבל לטעון שהירידה באינפלציה קשורה להיחשלות בכלכלה האמריקאית. אם זאת הסיבה, אז מי שטועה בגדול זה שוק המניות. מרבית הנתונים הכלכליים בארה"ב מצביעים שהפעילות הכלכלית דווקא מתחזקת.

לפי הנתונים שהתפרסמו בשבוע שעבר, התגבר קצב הצמיחה של הייצור התעשייתי (תרשים 21).  המכירות הקמעונאיות ממשיכות לצמוח בקצב יציב של כ-4% (תרשים 22). בהתחשב בעובדה שקצב האינפלציה ירד, קצב הצמיחה הריאלי במכירות הקמעונאיות התגבר. 

אכן, בסוף השבוע היו נתונים מאכזבים על התחלות הבנייה שירדו בחודשיים האחרונים. אולם, מספר הבקשות למשכנתאות זינק לאחרונה ומדד הסנטימנט של חברות הבנייה נמצא ברמה מאוד גבוהה.

סקר העסקים הקטנים הוסיף עוד נתון שמעיד ששוק העבודה האמריקאי "חם". מלבד העובדה שסנטימנט העסקים קרוב לשיא, החברות מדווחות על פתיחת משרות חדשות ועל קושי לאייש אותן, כפי שלא היה מתחילת שנות האלפיים (תרשים 23).

בחלק מהאינדיקאטורים המתפרסמים מזהים סימני התייקרויות המחירים בדרך:
  • מדד מחירי הליבה לצרכן ירד, למרות המשך העלייה במדד מחירי הליבה ליצרן המתואם איתו בדרך כלל.

  • החברות מדווחות על התייקרות העלויות לספקים שבדרך כלל מתואמת עם אינפלציית הליבה בארה"ב .

  • היחלשות הדולר בשיעור שלכ-5% מתחילת השנה צפויה לתמוך בעליית האינפלציה.
שורה תחתונה: ההתפתחויות בכלכלה הריאלית בארה"ב ממשיכים לתמוך בחזרת האינפלציה ליעד, כפי שטוען ה-FED, אך השינויים המבניים, כגון התרחבות המסחר האלקטרוני עשויים לעכב התקדמות האינפלציה.

למכין האנליזה לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום האנליזה.
גילוי נאות מטעם מיטב דש ברוקראז' בע"מ (להלן: "התאגיד המורשה")
ניתוח זו נועד לשם מסירת מידע בלבד, ובשום אופן אין לראות בה חוות דעת, הצעה, המלצה או יעוץ/שיווק לרכישה ו/או החזקה ו/או מכירה של ניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים המתוארים בה. הסקירה מתבססת על מידע אשר פורסם לציבור, אשר מיטב דש ברוקראז' בע"מ ומיטב דש השקעות בע"מ (לשעבר: דש איפקס הולדינגס בע"מ) מניחים כי הוא מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לבירור מהימנות, דיוק ושלמות המידע. המידע המופיע בסקירה זו אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע פוטנציאלי ואינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו. המידע, הפרטים והניתוח המפורטים, לרבות הדעות המובאות, בסקירה זו, עשויים להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. סקירה זו היא על דעת הכותבים בלבד ומשקפת את הבנתם ליום כתיבתה. סקירה זו אינה מהווה תחליף, בשום צורה שהיא, לייעוץ/שיווק השקעות המתחשב בנתוניו וצרכיו המיוחדים של כל אדם. מיטב דש ברוקראז' בע"מ וחברות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, בעלי מניותיה, עובדיהם ו/או מי מטעמם לא יהיו אחראים, בכל צורה שהיא, לכל נזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה משימוש בסקירה זו, ככל שייגרם כזה, וכן הם אינם יכולים לערוב ו/או להיות אחראים למהימנות, דיוק ושלמות המידע המפורט בסקירה זו. מיטב דש ברוקראז', הנמנית על קבוצת מיטב דש השקעות בע"מ, מבהירה כי היא וחברות אחרות בקבוצה עוסקות, במישרין או בעקיפין באמצעות חברות קשורות, לרבות החברה האם מיטב דש השקעות בע"מ, חברות אחיות וחברות אחרות בקבוצה, בין היתר, במתן שירותי ניהול השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות פנסיה, חיתום ובנקאות השקעות וכתוצאה מכך, למיטב דש ברוקראז', ולחברות אחיות וחברות אחרות בקבוצת מיטב דש השקעות בע"מ ו/או לבעלי עניין למי מבין החברות המפורטות דלעיל ולקוחותיהם, עשוי להיות עניין בניירות ערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנכללים בסקירה זו, ככל שמפורטים כאלה, מעת לעת, לפני פרסום הסקירה, בזמן פרסומה ולאחר פרסומה. מיטב דש ברוקראז' בע"מ אינה מתחייבת ואין בסקירה זו משום התחייבות להשגת תשואה כלשהי או רווח כלשהו כתוצאה מכל סוג של פעולה בהתאם לאמור בסקירה זו.
סקירה זו הינה רכושה הבלעדי של מיטב דש ברוקראז' בע"מ ואין להעביר לצד ג', להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן, להדפיס, לצלם, להקליט או להעתיק  את הדוח, באופן מלא או חלקי, מבלי לקבל אישור מראש ובכתב.
1.מיטב דש השקעות בע"מ ו/או תאגיד קשור לה ניהלו הנפקה פרטית / הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום הסקירה דלעיל.
2.מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה קיבלו מהתאגיד הנסקר תמורה מהותית בגין מתן שירותים במהלך 12 החודשים שקדמו למועד הפרסום של הסקירה דלעיל.
3.מיטב דש השקעות בע"מ או תאגיד קשור לה צפויים לקבל תמורה בהיקף מהותי מהתאגיד הנסקר לאחר פרסום הסקירה דלעיל.
4.בעל שליטה בתאגיד הנסקר הינו בעל עניין במיטב דש השקעות בע"מ ו/או חברה קשורה לה.
5.במועד פרסום אנליזה זו, בעל השליטה בתאגיד המורשה מחזיק החזקה מהותית בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
6.במועד פרסום עבודת אנליזה זו, או במהלך 30 הימים שקדמו ליום הפרסום, התאגיד המורשה, או למיטב ידיעת התאגיד המורשה, תאגיד קשור לו החזיקו החזקה מהותית, כהגדרתה בחוזר רשות ניירות ערך מיום 18.9.2007, בסוג מסוים של ניירות ערך של התאגיד הנסקר.
עצמאות שיקול הדעת
אני, אלכס זבז'ינסקי, בעל רישיון מספר 5411, מצהיר בזאת שהדעות המובעות בעבודת אנליזה זו משקפות נאמנה את דעותיי האישיות על ניירות הערך המסוקרים ועל התאגיד שהנפיק ניירות ערך אלה.
18-06-2016        זבז'ינסקי אלכס

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x