אקסלנס קרנות נאמנות תמשיך להציע קרן כספית עם 0% דמי ניהול; מה אומרים המתחרים?

חברת "אקסלנס נשואה ניהול קרנות נאמנות" דיווחה אתמול כי תשאיר את דמי הניהול בקרן "אקסלנס פק"מ ג`מבו כספית" על 0% עד ל 30/6/2009. בכך פותחת אקסלנס סבב שני של מלחמת מחירים בענף קרנות הנאמנות הכספיות. מה אומרים המתחרים? בלעדי

 

 
גלעד שמעוני מנכל אקסלנס קנ. צילום  אבשלום ששוני.גלעד שמעוני מנכל אקסלנס קנ. צילום אבשלום ששוני.
 

כתב פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/12/2008

חברת "אקסלנס נשואה ניהול קרנות נאמנות" דיווחה אתמול כי תשאיר את דמי הניהול בקרן "אקסלנס פק"מ ג`מבו כספית" על 0% עד ל 30/6/2009. בכך פותחת אקסלנס סבב שני של מלחמת מחירים בענף קרנות הנאמנות הכספיות.

הקרן הכספית של אקסלנס גייסה עד לתחילת החודש כ 280 מיליון ש"ח, סכום זניח בהשוואה לגיוסים של הענף-32.3 מיליארד ש"ח ועושה רושם שבמהלך זה מנסה אקסלנס למשוך קצת תשומת לב לקרן שבניהולה ואולי להצליח להתברג בין המגייסות הגדולות של 2009. יש לציין שבאקסלנס לא השקיעו מאמצי שיווק כפי שהשקיעו חברות אחרות ויתכן שמהלך זה מקדים קמפיין בנושא.

הקרנות הגדולות בענף הכספיות צפויות להעלות את דמי הניהול לרמה המינימאלית של החזר עמלת ההפצה העומדת כיום על 0.125%.

נראה כי הפעילים בענף לא היו אתמול ממש מופתעים, זה כבר קרה, אמרו לנו, לפני מספר חודשים שפריזמה הראל ופסגות ניסו להעלות את דמי הניהול ומיד אקסלנס פרסמה את המשך המבצע. בפעם הקודמת החברות המתחרות נסוגו והחזירו מיד את ה"0" (למעת פריזמה).

לדברי בכיר בשוק ההון שהעדיף לא לחשוף את שמו ומקום עבודתו "אקסלנס מנצלת את העובדה שהקרן שלה נכשלה בגיוס וכתוצאה מכך הוצאות ההפצה שלה נמוכות משמעותית משל שאר השחקנים" עוד מוסיף הבכיר "זה לא יעזור להם לגייס. בקרוב ממלא הגיוסים לקרנות הכספיות יעצרו עקב תשואות נמוכות ביותר בפיקדונות ובמק"מים המשמשים כמכשיר היחיד כמעט בניהול קרן מסוג כספית"

נכון להיום הקרן הכספית של אקסלנס מדורגת במקום ה 12 לפי תשואה מתחילת השנה עם תשואה של 4.20 אחוזים.

נתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x