הבורסה לניירות ערך בתל אביב מודיעה היום (ה') על כוונתה לאפשר למשקיעים המוסדיים מסחר במגוון גדול יותר של ניירות ערך וזאת באמצעות מערכת המסחר המיועדת למוסדיים. המערכת מאפשרת רק למשקיעים מוסדיים לסחור בניירות ערך הנסחרים במערכת זו ולכן נקבעו לגביה כללים מקילים לצורך תפעול המסחר ותפעול תשלומי ניירות הערך.
במערכת המסחר למוסדיים, ניתן לרשום כיום איגרות חוב סטרייט וניירות ערך מסחריים בלבד. לאחרונה התקבלו בבורסה בקשות לרישום מכשירי השקעה מסוגים שונים במערכת זו.
מכשירי השקעה אלו עשויים להיות מאוגדים הן כשותפויות מוגבלות והן כחברות. לאור זאת ביצע סגל הבורסה בחינה מחודשת בנוגע לכללי המסחר של ניירות הערך במערכת המסחר למוסדיים והאגרות הנגבות.
ניירות הערך הנסחרים במערכת זו הינם ניירות ערך המונפקים שלא במסגרת הצעה לציבור ואינם חלק מסדרה שרישומה התבקש והרשומה למסחר בבורסה. על פי ההצעה כעת, מוצע להרחיב את רשימת ניירות הערך בהם ניתן לסחור במערכת זאת, כלהלן:
- מניות ויחידות השתתפות וני"ע המירים של תאגידים שאינם רשומים למסחר בבורסה.
- המירים למניות וליחידות השתתפות של חברות הרשומות למסחר בבורסה, מסדרה שאינה מונפקת לציבור.
- כיום נסחרים במערכת זו רק תעודות התחייבות וניירות ערך מסחריים.
הבורסה תעדכן את תעריפי העמלות הנגבות מניירות ערך הנרשמים למערכת המסחר למוסדיים, שכן מהניסיון שנצבר, אין הבדל מהותי בין הטיפול הנדרש ברישום ניירות הערך בבורסה לבין הטיפול הנדרש ברישום ניירות ערך במערכת המסחר למוסדיים. יחד עם זאת, נוכח האופי השונה בין המסחר בבורסה למסחר במערכת המסחר למוסדיים, תיקבע עמלה נמוכה יותר לרישום ניירות ערך במערכת המסחר למוסדיים.