מיטב דש מעדכנים את מחירי היעד לרשתות שיווק המזון

האם השנה הגדולים יחזרו? האם הקטנים ימשיכו לנגוס בגדולים? כיצד ישפיעו מגמות הצריכה?

 

 
גרף יורד גרף יורד
 

יונגר ערן -מיטב דש
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/04/2015

רשתות השיווק סיימו את שנת 2014 והכתירו אותה כשנת הקמעונאות הגרועה ביותר,למרות שבחודשים הראשונים של השנה המשיכה מגמת הירידה בצריכה המצב עשוי להשתפר בשנת 2015 ביוזמת הקמעונאים שהפסיקו את מלחמת המחירים. תיזת ההשקעה שלנו לצמיחה של הקמעונאים הקטנים על חשבון הקמעונאים הגדולים תמשיך להוכיח עצמה במהלך השנה.
  • תוצאות שנת 2014  
    חברות המזון סיימו את שנת 2014 עם ירידה במכירות וברווח ואף בהפסד. חלק מהחברות סבורות כי אנו נמצאים במצב של ה- "0" החדש ומכאן צופות עלייה מכירות וברווח. מבצעי פסח, או יותר נכון, היעדר מבצעי "עוף בשקל" כבר מראים לנו כי ישנה הבנה בין השחקנים כי תחרות אינה מועילה לשורת הרווח.
  •  חישוב מסלול מחדש
החברות הגדולות, שופרסל ומגה, ערכו בשנת 2014 שינויים מרחיקי לכת, גם אם באופן שקט. שופרסל השיקה את התוכנית העסקית החדשה וברבעון הרביעי סגרה שני סניפים, צמצמה שטחי מסחר ולדעתנו תמשיך את המגמה בשנת 2015. רשת מגה, באופן שקט אמנם, נסוגה מ – 14 סניפים ונערכת להכניס את הסניפים
העצמאיים של עדן טבע לתוך סניפי מגה. אנו מעריכים כי קבוצת הרבוע הכחול תפעל השנה למכור סניפים נוספים.
  •  תיזת ההשקעה
בהמשך לאמור לעיל, תיזת ההשקעה, עליה כתבנו בעבודת חידוש הסיקור, לפיה אנו נראה צמיחה ברשתות הקטנות וזאת על חשבון ירידה בכמות הסניפים של הרשתות הגדולות תימשך להערכתנו גם במחצית השניה לשנת 2015. קבוצת אלון מקבלת הזרמת חמצן עם מכירת אלון US אך אם מצבה של רשת מגה לא ישתפר אין לשלול בעתיד מכירה של חלק נכבד מהסניפים לקמעונאים הקטנים, מה שישנה את פני שוק הקמעונאות וייצור מצב חדש של קמעונאית אחת גדולה ומספר קמעונאים בינוניים.
  •  עדכון המלצות
מרבית החברות סגרו את הדיסקאונט לעומת המלצתנו הקודמת בתחילת השנה ועל כן אנו מעדכנים את המלצותינו. את שנת 2015 פתח שוק המזון בהמשך המגמה השלילית שאפיינה את שנת 2014 אך למרות זאת, היעדר מבצעי פסח משמעותיים מבססים את הערכתינו כי מלחמת המחירים מסתיימת. אנו מעדכנים במעט את המודלים ואת מחירי היעד.

לסקירה מלאה לחץ כאן 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x