אדוויזרלנד >> כלל תמר שקלים >> כיצד מניבים תשואה של יותר מ-6.2% מבלי להחזיק במניות

סיכום שבוע בענף הגמל הפנסיה והביטוח

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/11/2019

סיכום שבוע בענף הגמל הפנסיה והביטוח

 

1. חברות הפנסיה פרסמו את התשואה של הקרנות הכלליות שלהן לחודש ספטמבר באיחור בגלל החגים וחשפו חודש חיובי נוסף בענף. בסך הכל, עד כה ב-2019 שמונה חודשים חיובים לעומת חודשיים של תשואה שלילית.

2. הפניקס נמכרה סופית לצמד קרנות ההשקעה סנטרברידג' וגלטין פוינט. לראשונה, חברת ביטוח ישראלית תהיה בבעלות זרה

3. חברות הביטוח הודיעו אחת אחר השנייה כי לא ישווקו את פוליסות הביטוח הסיעודי פרט משום סיבות שונות. המבטחת היחידה שעדיין משווקת את הפוליסה היא מגדל, אך זה נראה כעניין של זמן טרם גם זו תודיע כי הפסיקה.

4. הראל ביצעה רה ארגון מפתיע במסגרתו חטיבת הדיגיטל תנהל את אגף הדאטה של החברה, ותעניק הכוונה מקצועית לחטיבות העסקיות בפיתוח מוצרים מותאמים ובהצעות מותאמות ללקוחות.

 

כלל תמר שקלים  >> אדוויזרלנד בודק >> כיצד מניבים תשואה של יותר מ-6.2% מבלי להחזיק במניות

 

התחרות בענף הגמל היא עצומה. בענף שבו דמי הניהול נחתכו בשיעור של יותר מ-50% בעשור האחרון, בעקבות הרפורמות של רשות שוק ההון המאבק על כל לקוח הוא משמעותי. כלל היא חברה שהיסטורית הייתה מבין חברות הגמל הגדולות, וככל הנראה היא כאן להישאר, למרות התחרות.

כלל תמר שקלים היא אחת מקופות הגמל המעניינות של החברה. הקופה הניבה תשואה של 6.24%  מבלי להחזיק בכלל במניות. בואו ננסה להבין מה הסוד של הקופה ולמי היא מתאימה?

 

מספר קופה: 592

התמחות: שקלי

דמי ניהול: 0.5%

ותק:  23 שנים

תשואה מתחילת השנה: 6.24%

תשואה 3 ו-5 שנים: 7.83%, 13.55%

נכסים: 381 מיליון שקלים

 

 

מבנה הקרן

ההשקעה העיקרית של הקופה כלל תמר שקלים היא אגח סחירות ממשלתיות לא צמודות שבה הקרן משקיעה כמעט ממחצית הון הקרן.

המק"מים בהם מחזיקה הקרן מהווה 11% מהון הקרן. מקור התשואה נובע מההשקעה באגח קונצרניות סחירות לא צמודות בדירוג גבוה של AA- לפחות בשיעור של 11%. הקרן גם משקיעה סך גבוה מהקרן בריבית משתנה בשיעור של 8.2%. עוד מנוע לתשואה אפשרית היא ההשקעה בנכסים אלטרנטיביים שבהם הקופה מחזיקה ב-1.68%. אחזקה צנועה, אך עדיין מדובר בתבלין מעניין לקופה שאינה משקיעה במניות.

 

השקעות בולטות

ההשקעה העיקרית של כלל תמר שקלים היא כמובן אג"ח שקלי ממשלתי. הקרן משקיעה באג"חים ארוכות בעיקר, כאשר ההשקעות העיקריות הן אלו אשר נפרעות ב-2028 (8.2% מהון הקרן), 2025 (כ-8%) ו-2024 (7.15%). האגרות האחרות, שמוחזקות בקרן הן לטווח קצר יותר ונפרעות בתחילת העשור הבא. כמו כן, חשוב למנהלי הקרן להשקיע גם באגח עם ריבית משתנה לטווח הקצר, ש-9% מהון הקרן מושקע בה.

ומה עם האג"ח הקונצרני? בדומה להרבה קופות וקרנות שסקרנו באתר, גם הקופה של כלל משקיעה בבנקים המקומיים מתוך התקווה שזו תניע את הקופה קדימה. הקופה משקיעה 2.75% באג"ח לאומי, 1.18% באג"ח פועלים. באג"ח אמות, הקרן מושקעת 1.11% ו-0.96% באג"ח בז​ק.  

הדובדבן: השקעה בשיעור של 0.5% בנעמ ביג מרכז לקניות. 

x