אדוויזרלנד >> סיכום שבועי בשוק הפנסיה והביטוח

מה סוד ההצלחה של קופת הגמל של עיריית תל אביב?

 

 
 

אדם כהן תמונה: יעל אמיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/12/2019

סיכום שבועי בעולם הביטוח

אדוויזר >> סיכום שבועי בשוק הפנסיה והביטוח

 

1. רשות שוק ההון איפשרה למוסדיים לגבות עד שנת 2021 דמי ניהול על עסקאות חיצוניות.

2. חברות הביטוח סגרו רבעון קשוח במיוחד עם תשלום של מיליארדי שקלים בעקבות השינויים בריבית

3. הראל חתמה על הסכם בלעדיות עם חברה יפנית טוקיו מרין.

4. בוטלה ייצוגית ענק נגד ארבע מבטחות על כך שהן מפלות נשים בביטוח חיים

 

בדיקת אדוויזרלנד >> מה מחזיקה קופת הגמל המנייתית של עיריית תל אביב?

עיריית תל אביב היא מבין העשירות במדינה ולא בכדי. האנשים, העסקים והדוחות מביאים לשגשוגה של העיר עד בלי די.  מנגנון עיריית תל אביב כולל כ־7,000 עובדים (מספר שאינו כולל עובדי עמותות ועובדי קבלן) המועסקים באגפי העירייה השונים ומנהלותיה. בראש המנגנון עומד מנחם לייבה, מנכ"ל העירייה. קופת הגמל המנייתית של העירייה היא קטנה יחסית ומנהלת שלושה מיליון שקל. הקופה הנוכחית קיימת במתכונתה הנוכחית 11 שנים.

הקרן מושקעת בשיעור של כמעט 94% במניות. מעניין לציין שהקרן משקיעה בעיקר בתעודות סל שמחקות מדדי מניות. שיעור ההון שמושקע בתעודות אלו מגיע לשיעור של כמעט 49%. עוד 9.3% מושקע במדדי מניות בישראל. האם כך הדבר גם בקופות אחרות שמיועדות לצבר עובדים מסוים? נבדוק את זה בשבועות הקרובים.

מנהלי הקרן בחרו לקרן 15.6% במניות ששייכות למדד תל אביב 35, 11.45% נוספים מושקעים במניות ממדד תל אביב 90. החשיפה למט"ח מגיעה ל-30% בעוד החשיפה לחול מגיעה ל-56.6%.

התשואות של הקופה מתחילת השנה גבוהות. הקרן עלתה כ-19.5% לאחר שבחודש אוקטובר עלתה 3.02%. בדצמבר האחרון, הקרן נחלשה 7.33% ולכן שנה לאחור תשואתה היא 12.62%. בחמש השנים האחרונות הקופה הניבה תשואה של 7.1%. בשלוש השנים האחרונות הקופה עלתה 9.25%. כלומר ההשקעה במדדי מניות הועילה עם הקרן. במדד תל אביב 90, הקופה משקיעה באנרג'ינקס, ריט ואנלייט.

לקופה לחצו כאן

x