האנליסטים מנתחים >> התפשטות של נגיף הקורונה מחוץ לסין מוסיפה סיכונים

UBS: העדיפו מניות בשווקים מתעוררים על פני מניות באזור האירו חפשו מניות Ecommerce, גיימינג ומשלוח מזון ומניות דיבידנד, והימנעו ממגזרים החשופים לנסיעות הרוויחו מתנודתיות גבוהה יותר. לומברד אודייה: התאוששות השווקים שהתרחשה לפני תחילת ההתפרצות, עם צמיחת הרווחים גם בארה"ב וגם באירופה, מתעכבת בגלל המצב הקיים

 

 
 

מארק האפלה UBS
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2020

מארק האפלה, מנהל ההשקעות הראשי של UBS Wealth Management:
 
התפשטות של נגיף הקורונה מחוץ לסין מוסיפה סיכונים
 
אנו מעדיפים מניות בשווקים מתעוררים, לנוכח ההצלחה היחסית של סין להכיל את ההתפרצות שם, ונזהרים יותר במניות באזור האירו, שם יש כיום אי וודאות משמעותית לגבי ההשפעה הכלכלית הפוטנציאלית.
כמו בכל מכירה פתאומית, חשוב שהמשקיעים ישמרו על נקודת מבט ארוכת טווח וניהול סיכונים באמצעות גיוון נכסים עולמי. חשוב גם לא להזניח גורמים אחרים שיכולים להניע את השוק, במיוחד לאור העובדה שתגובות מדיניות כספיות, פיסקליות ואחרות על המשבר עלולות להופיע בימים ובשבועות הקרובים.
עם זאת, ישנן מספר אסטרטגיות שלדעתנו יכולות לעזור למשקיעים לשפר את פרופיל תגמולי הסיכון של תיקים בתקופה זו של אי וודאות:
העדיפו מניות בשווקים מתעוררים על פני מניות באזור האירו חפשו מניות Ecommerce, גיימינג ומשלוח מזון ומניות דיבידנד, והימנעו ממגזרים החשופים לנסיעות הרוויחו מתנודתיות גבוהה יותר.
 
 
סטפן מונייה, מנהל השקעות ראשי בלומברד אודייה אומר כי: " ההתפשטות המהירה של הנגיף בלב התעשייה באיטליה מעוררת דאגה, הסיכונים לפעילות הכלכלית יכולים להיות משמעותיים. בינתיים הפעילות הכלכלית בסין מתחדשת לאט לאט, וההערכה היא שהשפעת הנגיף תהיה זמנית ברובה. המלצתנו, בסביבה בעלת צמיחה נמוכה, המאופיינת בתשואות מתונות והערכות שווי גבוהות, לשמור על פרופיל סיכון ולאזן בין השקעה בנכסים מחזוריים (cyclical stock)  ובין נכסי גידור."
 
בהקשר להתפשטות הנגיף באיטליה אומר מונייה: "החדשות האחרונות על מקרים חדשים בדרום קוריאה, איראן ואיטליה מצביעות בבירור כי הסיכונים העולמיים עלו משמעותית מאז השבוע שעבר. ההתפשטות המהירה של הנגיף באיטליה, מהמקרה הראשון שדווח בשבוע שעבר ועד למעלה מ -200 מקרים מאושרים ומספר מקרי מוות עולה, מעוררת דאגה. היקף ההידבקות באיטליה פירושו שידרשו אמצעי הכלה קפדניים בכדי להכיל אותו, קיים סיכון כי האמצעים שידרשו עשויים לכלול הסגר מלא והתקדים הסיני מראה כי צעדים כאלה עשויים להימשך זמן רב יותר ממה שצפינו בתחילה. הסיכונים לפעילות כלכלית כתוצאה מהסגר כזה יכולות להיות משמעותיות, במיוחד מכיוון שהאזור שנפגע הוא לב התעשייה באיטליה. בנוסף, הסיכון מורכב בגלל המקום המצומצם שיש להקלת מדיניות בגוש האירו."
 
בהקשר לפעילות הכלכלית הסינית מסביר מונייה: "בינתיים הפעילות הכלכלית בסין מתחדשת לאט לאט. הרשויות הסיניות ברמה הלאומית והעירונית החלו לנקוט בפעולות כדי להקטין את ההשפעה השלילית של מגבלות הנסיעות והמגבלות העסקיות הנובעות מכך. נאומו של שי ג'ינפינג בפני חברי המפלגה הקומוניסטית של סין ב- 23 בפברואר כלל הבטחה להגביר את ההקלות הפיסקליות והמוניטריות. הממשלה המרכזית תקצץ ותידחה את תשלומי המס והעמלות, תגביר את הנפקת האג"ח ותיישם הקלות כספיות. אנו מעריכים כי הגודל המשולב של כל האמצעים הפיסקליים יהיה שווה ל- 1-1.5% מהתמ"ג."
 
מונייה מוסיף על ההשפעה הכללית של הנגיף: "הנחת המפתח שלנו נותרה כי ההשפעה על הנתונים הכלכליים בחודשים הקרובים תהיה משמעותית מאוד אך זמנית ברובה, מכיוון שהפעילות הכלכלית מתאוששת לאחר הסרת אמצעי הבלימה. הירידה העקבית במקרים חדשים בסין תואמת את הציפיות שלנו להכלה בסופו של דבר, אך סימני הדבקה הבינלאומיים מדאיגים ויש לעקוב אחריהם. למרות התנודתיות שחווים השווקים, עם נפילה של כמעט 5% מאז יום חמישי, השקפת הסיכון סביב הקורונה אינה מתורגמת לשינוי מחירי זהב ואג"ח ממשלתי.
 
הבנקים המרכזיים המערביים עוקבים אחר המצב בסין והם מוכנים לפעול במידת הצורך. אנחנו ציירנו שני קיצוצים של הפדרל ריזרב השנה. ההנחה שלנו נתמכת בבירור מהעובדה שההלם הנוכחי מתחיל להשפיע על האמון במגזר העסקי. למרות הנזק שנגרם על ידי האמצעים המחמירים שננקטו בכדי להכיל את ההתפרצות, ובהינתן ההנחה כי צעדים אלה יתבררו בסופו של דבר כמוצלחים, אנו מוצאים כי תגמול הסיכון בהקשר זה די מאוזן."
 
לסיכום, מתייחס מונייה להמלצה למנהלי תיקי השקעות: "התאוששות השווקים שהתרחשה לפני תחילת ההתפרצות, עם צמיחת הרווחים גם בארה"ב וגם באירופה, מתעכבת בגלל המצב הקיים, אך לא באופן מופרז. המלצתנו, בסביבה בעלת צמיחה נמוכה, המאופיינת בתשואות מתונות והערכות שווי גבוהות, להיות מוכנים לפרקי זמן תנודתיים שכאלה. אנחנו ממליצים במשך מספר רבעונים לשמור על פרופיל סיכון ולאזן בין השקעה בנכסים מחזוריים (cyclical stock)  ובין נכסי גידור."
 
 
x