למה חברת טסלה שווה יותר מפורד, ג`נרל מוטורס, ופיאט קרייזלר ביחד?

לקרנות המשקיעות בטסלה לחץ כאן 

 

 
 

גל ענבר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/05/2020

שאני כותב את הפוסט הזה טסלה שווה 133 מיליארד, ולעומתה השאר שוות ביחד 63 מיליארד (20, 31, ו 12), והנה כמה סיבות מצוינות:

 

גישת התכן – הפיתוח של חברות רכב מסורתיות מובל ע"י מהנדסי מכונות, שמבינים מעולה מערכות מכאניות בעוד שהאתגרים המרכזיים בפיתוח רכבי העתיד מתרכזים בתוכנה (קישוריות, דטה, ניתוח תמונה, הגנת סייבר ועוד), כימיה וחשמל (מצברים וטעינתם), ואלקטרוניקה (סנסורים וחומרת מחשבים).

רווחיות גולמית – הרווחיות הגולמית של טסלה עומדת היום על 21%, וצפויה להשתפר לכיוון ה 33%-57% (!!!), אף שחקן אחר בתעשיית הרכב לא מתקרב לזה, והיא יכולה להשתמש בזה או כדי להיות סופר רווחית או כדי לחתוך מחירים ולקרוע את התחרות. מי שלא מאמין מוזמן להתעמק בניתוח של Ark שמחיל את חוק Wright על העלות הגולמית בתעשיית הרכב המסורתית ועל עלות הגולמית בטסלה במהלך השנים האחרונות

עלות קיבולת הייצור – בניית מכוניות חשמליות פשוטה בהרבה מבניית מכוניות מונעות דלק. כמה יותר פשוטה – יחידת קיבולת ייצור של רכב אחד מונע דלק בשנה עומדת על כ 14,000 דולר – זה אומר שאם את.ה רוצה לבנות קו ייצור שייצר לך 200 מכוניות ליום (70 אלף בשנה), זה יעלה בסביבות מיליארד דולר. ההערכה היא שעלות של מפעל דומה של רכבים חשמליים תעמוד על כחצי מזה. טסלה בנתה מפעל ב 1.6 מיליארד עם יכולת ייצור ראשונית של 150 אלף רכבים בשנה, אז כבר היום היא עומדת על עלות של מתחת ל 11 אלף דולר ליחידת ייצור לשנה, וזה לפני שהיא בונה את המפעלים הבאים, שיהיו גדולים יותר ויטמיעו את הלקחים מהמפעל הקודם.

 

x