שער הדולר לאן? || קשר ישיר מהחשש לאינפלציה

מתחילת השנה, ראינו איך הדולר האמריקאי מתחזק מגמתית, עקב החשש הגובר של אותה מחלה ישנה נושנה, בדמות עלייה די דרמטית בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי. הצהרות קובעי מדיניות ודו"ח התעסוקה האחרון בארה"ב קצת הרגיעו...

 

 
Image: Dreamstime.comImage: Dreamstime.com
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/05/2021

כפי שכתבתי בסקירה הטכנית על שוקי המניות, גם כאן מילת המפתח היא אינפלציה. או ליתר דיוק, מה שהיא יכולה לגרום לשינוי בריבית הפדראלית. את זה אנו יכולים לראות היטב במהלך של הדולר-אינדקס (לא מוצג), מה שקרה ביורו-דולר, וקצת פחות בדולר-שקל: מתחילת השנה, ראינו איך הדולר האמריקאי מתחזק מגמתית, עקב החשש הגובר של אותה מחלה ישנה נושנה אשר חשבנו שהיא כבר נעלמה מחיינו, והופיעה פתאום שוב, בדמות עלייה די דרמטית בתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי.

והנה, כאשר באו בחוזקה קובעי המדיניות והצהירו שאין כאן בעיה, ושהפד מוכן ומזומן לכל מקרה, ראינו תיקון יורד באותו מטבע אמריקאי. עד הצהרתה החדשה של  ג"נט יילן, שרת האוצר האמריקאית. מספיק היה שהיא תרמוז על כוונה אפשרית של ריסון מוניטארי וראינו ארבעה ימים קשים עבור כל המטבעות שנסחרות כנגד הדולר האמריקאי. אותן נרות אדומים ביורו היו לקריאת בהלה זוטא. ומיד, כרגיל, באו ה"ההכחשות" וההבהרות שהצליחו, בינתיים, להרגיע את המצב. בנוסף, דו"ח מצב התעסוקה של יום שישי האחרון הכניס עוד קצת שלווה במוחם של אלו שחששו מהתפרצות כוללנית שבה ייקח חלק גם עולם העבודה האמריקאי: אין אינפלציה אמיתית ללא לחצים של ביקוש יתר של עובדים!

ברור שזירת המט"ח תהיה המגיבה, והבהירה, מכל הזירות נושא הזה. קודם כל: בה נמצא את כמות הכסף הנסחרת הגדולה ביותר ביום. נמצא גם בה את התנועות והמהפכים האלימים ביותר, וזה מה שקרה באמת, כאשר שוקי המניות עדיין "דורשים" שיוכחו להם שאין כוונה גלויה או סמויה בשינוי מדיניות הריבית. בנוסף לעניין הקריטי והמזיז הזה, אנו עדים למהלכים מאוד מסודרים בשוק המט"ח.

התנועות חלקות ויפות ואינן נתונות להססנות הרגילה מצד השחקנים הגדולים. לדעתי, זו הוכחה ברורה שכמעט כל אותם פעילים נמצאים בהקשבה מלאה לכל רמז ופיפס היוצא מפי פאוול, יילן, ביידן, ולא יושבים רגועים על עמדותיהם ארוכות הטווח. לדעתי, זהו סימן טוב לסוחרים אבל רע מאוד למשקיעים. התנודתיות הכיוונית נתונה עכשיו לגחמות מילוליות של פוליטיקאים, וזה אף פעם לא תרם לבריאות השוק.

חוץ מעניין האינפלציה-ריבית יש לציין ששוק המטח מפנים עכשיו את הניואנסים ב-Recovery מהקורונה. מכיוון שהמטבעות של המדינות המתפתחות מקובעות (סין) או קטנות מדיי, נשאר לנו לבחון את הדולר האוסטרלי כמייצג את עולם הסחורות, היורו עבור אירופה המדוכדכת, הפאונד המנסה להתייצב גם מביצוע מעשי של ה-Brexit, וכמובן, כוכב הערב: הדולר האמריקאי השולט בעולם. ומה אנו רואים? נכון מאוד: למרות שארה"ב וסין (דולר-אוסטרלי) הם המנצחות במרוץ של החזרה מן המגפה, המטבעות שלהן הינן החלשות מול השאר. מה שמביא אותי לומר לכם שוב את מה שנאמר כאן אין סוף פעמים: תסחרו ותשקיעו על בסיס מה שקורה בפועל, ולא על בסיס מה שאתם חושבים שצריך לקרות.

ועכשיו, הבה נראה איך כל זה נראה בגרפים של המטבעות...



EURUSD

כבר ציינתי לעיל את רוב התנועות המעניינות של היורו מול הדולר. מה שמעניין לראות הוא שהמטבע האירופי הרבה יותר חזק מאשר חברו האמריקאי בכך שהמומנטום בירידות לא מספיק על מנת להגיע לסביבה של מכירות היתר, ושהחזרות מעלה נעשות באמצע הדרך לשם (ראו Stochastic). כמו כן, היורו עומד לפני החלטה מכרעת וקובעת קריטית למדי: האם לקבוע מגמה רשמית עולה או לא. איך הוא יעשה זאת? על ידי מעבר מעל הרמה ההיסטורית של 1.2150 בסגירה. זהו השיא שהיה לפני שג"נט, הסבתא החביבה ממשרד האוצר האמריקאי, זעזעה את הספינה.

לא רק זאת, כולנו (מאמיני תורת הגלים של אליוט) זיהינו את החלק היורד בין ה-06-01 וה-31-03 כמהלך מתקן הבנוי משלישיות. דהיינו, קלאסיקה של מהלך אנטי-מגמתי, המרמז על המגמה ה"אמיתית", דהיינו המגמה העולה. לכן, חידוש המגמה העולה כעת תהיה אישור אולטימטיבי להשערה הזו, ותביא המון כספים שעומדים כרגע על הגדר.

ולכן זה מה שאומר לשני צידי המתרס:

לחיוביים: אין לי הרבה מה להוסיף על הבקשה הקטנה הזו: פריצה של 1.2150. זהו היעד, המטרה, והצורך, כולם בחבילה קטנה אחת ברורה.  

לשליליים: למרות שזה נראה קצת בעייתי כרגע, התקווה היחידה שלכם היא שכל מעבר אפשרי מעל 1.2150 יהיה זמני בהחלט ושתוך זמן קצר זו תוכח כפריצת שווא.



USDILS

כמו תמיד, הדולר-שקל מהווה בבועה של מה שראינו בעולם אבל עם השהייה וגם עם עוצמה שונה מן המהלכים שם. מדוע? כי ישנם גורמים מקומיים שהיריעה קצרה מלהזכיר כאן, אשר גורמים לעיוותים האלו ואינני מתכוון לחגים וזמני מסחר שונים. בכל אופן, מה ציינתי לעיל עבור היורו תופס גם כאן, למרות שלא ראינו אצלנו את חידוש הירידות בדולר כמו שראינו אותו בחו"ל.

לכן, ההצעות שלי לצידי הביקוש וההיצע קצת שונים. מה שאני יכול לומר כאן, באופן כללי הוא זה: 3.225 היא רמת תמיכה חשובה ודרמטית במיוחד בגלל מה שקרה בה ב-15-12-2020 וב-16-02-2021. במיוחד ב-16-02. שבירה של רמה זו משולה לכניסת לפער מחירים יותר מאשר תנועה רגילה, ואני משער שישנן המון פקודות קטיעת הפסד ממש מתחת לרמה הזו.

ולכן זה מה שאומר לשני צידי המתרס:

לחיוביים: אתם כנראה בצד הלא נכון של המתרס אבל אם תצליחו לעמוד איתן מעל רמת המחיר של 3.225 יש סיכוי לדולר המקומי לשרוד עוד תקופה.

לשליליים: אין ספק שאתם בונים על ה"בוננזה" שיש מתחת ל-3.225. מספיק להפעיל את כל פקודות קטיעת ההפסד שהזכרתי לעיל ותהיו עשירים... אז, כנראה שברור לכם מה כדאי לכם לנסות.
 
x