קרדיט סוויס - איזה תשואות יניבו שוקי המניות ב-2022 ?

הצמיחה הכלכלית העולמית תישאר יציבה גם בשנת 2022 וצפויה ליצור תשואות אטרקטיבית במניות | הביקוש לסחורות ימשיך | איזה עוד כיוונים מעניינים? מה הכיוון למטבעות?

 

 
מייקל סטרובק, מנהל השקעות, קרדיט: יח״צמייקל סטרובק, מנהל השקעות, קרדיט: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/11/2021

על פי תחזית ההשקעות של קרדיט סוויס לשנת 2022, הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-4.3%.

מייקל סטרובק Michael Strobaek, מנהל ההשקעות הראשי של קרדיט סוויס: על המשקיעים לחפש אסטרטגיות השקעה העוקבות אחר דפוסים שאינם מסורתיים, בכדי לגוון את הזדמנויות ההשקעה שלהם.

השנה הקרובה צפויה להמשיך במגמת ההתאוששות הכלכלית. על פי תחזית ההשקעות של קרדיט סוויס לשנת 2022, הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-4.3%. למרות שמספר בנקים מרכזיים החלו לסגת מהמדיניות שנקטו בזמן המגיפה, הריבית צפויה להישאר קרובה לאפס ברוב הכלכלות המפותחות. לאור זאת, תשואות המניות יישארו אטרקטיביות, אם כי הן צפויות להיות מתונות יותר מאשר בשנה שעברה.

הכלכלה העולמית צפויה להישאר יציבה בשנת 2022, על רקע ביקושים חזקים, תמיכה במדיניות פיסקלית ומוניטרית והקלה בהגבלות הקורונה. הבנק צופה כי המניות יספקו תשואות חד ספרתיות אטרקטיביות למשקיעים הנתמכות ברווחים גבוהים "על רקע עלייה ברווחיות החברות". בנוסף למעבר המכונה כשגרה שאחר המגפה, אנו מאמינים ששנת 2022 תסמן תחילה של מעבר משמעותי לעולם בו נושא הקיימות משחק תפקיד הולך וגובר עבור צרכנים, עסקים, ממשלות ורגולטורים. בהקשר זה, אנו מצפים כי מגמות סביבתיות, חברתיות וממשלתיות יהיו קריטיות והמשקיעים ימשיכו לכלול שיקולי קיימות בהקצאת הון.

מייקל סטרובק Michael Strobaek, מנהל ההשקעות הראשי של קרדיט סוויס, אמר: "לאור ההתאוששות הכלכלית המתמשכת, אנו מצפים שהמניות יספקו תשואות אטרקטיביות ב-2022, תחזית המצדיקה חשיפה מספקת לכל סוגי הנכסים בתיקים. בהתחשב בתשואות צפויות זעומות בלבד בתחום ההכנסה הקבועה, על המשקיעים לחפש אסטרטגיות העוקבות אחר דפוסי השקעה שאינם מסורתיים כדי לגוון את מערך הזדמנויות ההשקעה שלהם. לאור משבר האקלים המתגבר, המדיניות חייבת להיות ממוקדת יותר באקלים, זוהי התפתחות שהמשקיעים חייבים לקחת בחשבון בהחלטות ההשקעה שלהם.”


ננט הכלר פיידהרב, מנהלת השקעות וראש כלכלה ומחקר גלובלי, קרדיט: יח״צ

ננט הכלר-פיידהרב Nannette Hechler-Fayd’herbe, מנהלת השקעות בחטיבת ניהול ההון הבינלאומי וראש כלכלה ומחקר גלובלי בקרדיט סוויס, הצהירה: "מגפת הקורונה הייתה להלם חסר תקדים בכלכלה העולמית שהוביל את קובעי המדיניות ואת העסקים הגלובליים כאחד למים בלתי מוכרים. המגפה והשלכותיה הגבירו גם את הרלוונטיות של השקעות תמטיות, מה שיכול לעזור למשקיעים לאתר מגמות ארוכות טווח המובילות לשינוי. גם מגמות הסופרטרנדס  ((Supertrends שלנו נשארות רלוונטית מתמיד, שכן בעלי המניות מתחייבים ליעד של כלכלה מופחתת פחמן".

תחזית קרדיט סוויס לכלכלות ולמטבעות עיקריים:

ארצות הברית: קרדיט סוויס מצפה כי שיעור הצמיחה הריאלי של התוצר העולמי הגולמי בארצות הברית בשנת 2022 יעמוד על כ-3.8%, לאור ירידה בהתאוששות השירותים ובעיות בשרשראות האספקה שמעכבים את השלבים האחרונים של ההתאוששות הכללית מהמגפה. האינפלציה צפויה להאט ל3.9% לאחר זינוק קיצוני בשנת 2021. הדולר צפוי ליהנות מיתרון שערים על פני מטבעות של מדינות מפותחות אחרות כאשר הבנק הפדרלי ייסוג מהמדיניות המוניטרית שנקט עד כה במהלך המגפה.

גוש האירו: גוש האירו צפוי לצמוח ב-4.2% בשנת 2022 כאשר הכלכלה תתגבר בסופו של דבר על בעיות מתמשכות בשרשרת האספקה שהובילו לעלייה חדה באינפלציה. הבנק האירופאי המרכזי (ECB) צפוי להתחיל לצמצם את תוכניות רכישת הנכסים שלו בשנת 2022. האירו לעומת זאת יתחיל את שנת 2022 בצורה רכה למדיי אל מול הדולר, אך יתייצב ויתאושש בהמשך השנה, בהתאם למדיניות הבנק האירופאי המרכזי. 

שוויץ: כלכלת שוויץ צפויה לרשום צמיחה משמעותית בחודשים הקרובים בעוד שירידה בשיעורי האבטלה תתמוך בהוצאות הצרכנים. הצמיחה של התוצר השוויצרי העולמי תגיע ל2.5% בשנת 2022. הבנק השוויצרי המרכזי צפוי להמשיך ולהתערב בשוק המט"ח במידת הצורך והפרנק השוויצרי לא צפוי לעלות בצורה משמעותית אל מול האירו. 

סין: לאחר התאוששות חזקה, סין חוותה האטה מחודשת עקב בעיות במגזר הנדל"ן שלה וכן שינויים רגולטוריים ורפורמות מדיניות שאנו מצפים שימשיכו גם בשנת 2022 ועלולים להשפיע לרעה על הצמיחה במדינה. הצמיחה הצפויה עומדת על כ 6.1% בשנת 2022 ואנו צופים כי המטבע הסיני ישמור על יציבות או ייחלש מעט במחצית הראשונה של השנה אל מול הדולר.  

יפן: המשק היפני צפוי לצמוח ב-1.7% לאור תמריצים נוספים של הממשלה החדשה לתמיכה בהתאוששות הכלכלית. המטבע היפני ייחלש אל מול הדולר בשנת 2022. 

תחזית לשיעורי הנכסים העיקריים:

שווקי המניות יניבו תשואות חד ספרתיות ב-2022, מתונות יותר מאשר ב2021, תוך המשך מתן פרמיית סיכון אטרקטיבית על אג"ח. תחומי מניות שעד כה פיגרו מאחור בהתאוששות המגפה אמורים להופיע כנקודת אור וכך גם תעשיות שנהנות ממגמות צמיחה ארוכות טווח. 

התשואות באגרות החוב ככל הנראה יספקו תשואות שליליות בשנת 2022. באשראי, מרווחים נמוכים בדרגת השקעה ותשואה גבוהה יפצו בקושי על הסיכונים הכרוכים בתשואות גבוהות יותר. בקרדיט סוויס מעדיפים אג"ח אירופאי צמוד אינפלציה והלוואות בכירות. 

קומודיטיס: הביקוש בתחום הסחורות צפוי להיתמך בשנת 2022 לאור ציפיות להמשך צמיחת הייצור התעשייתי העולמי מעל לממוצע וצרכי חידוש מלאי. מחיר הפחמן ישאר נושא מרכזי, בעוד הזהב עשוי להיות פגיע עם תחילת נורמליזציה במדיניות המוניטרית. 

השקעות אלטרנטיביות: תחום הנדל"ן ימשיך ליהנות מריבית עדיין נמוכה, כמו גם מהתאוששות כלכלית מתמשכת. הרקע הכלכלי יתמוך גם בשווקים הפרטיים, בעוד שקרנות גידור אמורות לספק תשואות צנועות יחסית הקרובות לממוצע ההיסטורי. 

x