שלושת המשקיעים המובילים בעולם - מה הם יודעים שאנחנו לא?

שלוש מקרנות הגידור הגדולות ביותר בארצות הברית קנו ומכרו נכסים לאחרונה ואין זמן טוב יותר לקרוא בין השורות מהן המגמות, המשמעויות...וגם ההזדמנויות ואם צוללים פנימה אפשר לזהות דיי מהר שלל רעיונות להשקעה...

 

 
וורן באפט, צילום: אודי אלוניוורן באפט, צילום: אודי אלוני
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/11/2021

שלוש מקרנות הגידור הגדולות ביותר בארצות הברית בהובלת שלושה מהשמות הגדולים בהשקעות, וורן באפט, ריי דאליו וג'ורג' סורוס עדכנו לאחרונה מה הם קנו ומכרו ברבעון האחרון. ואם צוללים פנימה אפשר לזהות דיי מהר שלל רעיונות להשקעה...

מה עשתה ברקשייר האת'וויי של וורן באפט?

אנחנו כבר יודעים אילו ארבע חברות מהוות 70% מתיק המניות של ברקשייר האת'ווי בשווי 311 מיליארד דולר, אך בנוסף לזאת, החברה של באפט גם הפחיתה את ההשקעות שלה בענקיות התשלומים: ויזה ומסטרקארד ברבעון האחרון וגם בחברות פארמה כולל בריסטול מאיירס-סקייב(Bristol Myers-Squibb).

מצד השני, ברקשייר רכשה את רויאלטי פארמה (Royalty Pharma) ופלור דקור הולדינגס (Holdings Decor Floor), והיא הגבירה את ההשקעה שלה בענקית האנרגיה שברון (Chevron).
 
רכישות אחרונות של ברקשייר הת'אווי Royalty Pharma, Floor Decor Holdings, Chevron

מה ניתן להבין בין השורות?

מה שוורן באפט עושה.. תמיד מעניין את המשקיעים: הרקורד שלו מדבר בעד עצמו, ויש משקיעים שפשוט קונים ומוכרים כאשר ברקשייר עושה זאת – שימו לב, זו אינה המלצה להתחקות אחריו אחד לאחד. אך כשמדובר בבאפט, "משקיע ערך" מפורסם עם ראיה ארוכת טווח על ההשקעות שלו, יכול מאד להיות שכדאי לשים לב לבחירות של החברה שלו, במיוחד לאור הערכות גבוהות בשוק המניות והאינפלציה הגואה.

אם כן, הרבעון האחרון היה הרביעי ברציפות שבו ברקשייר מכרה יותר מניות ממה שהיא קנתה, אבל זה לא כל הסיפור. ברקשייר, למשל, מחזיקה בוויזה מאז 2011, כך שהחברה הרוויחה פי 10 מהפוזיציה שלה למרות שהמניה ירדה ב-10% השנה. מצד שני, ברקשייר רכשה את AbbVie ברבעון השלישי של 2020 והתחילה למכור אותה כמה רבעונים לאחר מכן, מה שיכול לרמוז על כך שהחברה לא נחשבת כווינרית לטווח הארוך למרות שעלתה בשנה האחרונה 14%.

מה עשו ברידג'ווטר של המיליארדר ריי דאליו?

שלוש ההשקעות המובילות של ברידג'ווטר ברבעון האחרון היו בקרנות נסחרות בבורסה שעוקבות אחר שווקים מתעוררים (EM)  והחברה הכפילה את ההשקעות הללו על ידי השקעה משמעותית בענקיות המסחר האלקטרוני הסיניות JD ו- Alibaba כאשר עליבאבא מהווה כמעט 3% מהפורטפוליו כולו. 

אך גם ארה"ב מככבת בתיק. החברה עדיין מהמרת בגדול על ארה"ב: ההשקעה השנייה בגודלה הייתה בתעודת סל העוקבת אחר הS&P 500 . אך יחד עם זאת, ברידג'ווטר גם מכרה הרבה מניות אמריקאיות בודדות. למשל, היא הפחיתה את ההשקעות שלה בוולמארט (Walmart), ג'ונסון וג'ונסון (Johnson & Johnson)  פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble)  ודנהר (Danaher) וכמו כן חשוב גם לציין שברידג'ווטר העלתה את ההשקעה שלה בתעודת סל זהב ברבעון האחרון.
 
ברידג'ווטר מכרה מניות אמריקאיות בודדות: Walmart ,Johnson & Johnson Procter&GambleDanaher

מה מסתתר מאחורי הצעדים של בריג'ווטר?

קודם כל, קל להבין שברידג'ווטר שורית כלפי סין. המשפחה העשירה בעולם הימרה בגדול על שווקים מתעוררים ובמיוחד על סין, אז זה מעודד לראות גם את אחד ממנהלי קרנות הגידור המפורסמים והבולטים בעולם חושב ועושה בדיוק את אותו הדבר. כדי להתחקות אחר האסטרטגיה של ברידג'ווטר, אפשר לשקול לשקול לקנות את שלוש תעודות הסל שהיא מושקעת בהן: iShares MSCI Emerging Markets, iShares Core MSCI Emerging  Markets ו- Vanguard FTSE Emerging Markets ETFובנוסף, לבחון היטב לעומק ובזהירות יתרה השקעה במניות סיניות בודדות כגון Alibaba  ו-JD. 
 
גרף שבועי Alibaba  ו-JD

מפתח נוסף שאפשר לזהות כאן הוא שברידג'ווטר לא התעלמה מרמות האינפלציה הגבוהות של החודשים האחרונים והגדילה את ההשקעה שלה בזהב, שמשקיעים קונים בדרך כלל כהגנה (יחד עם מניות ערך וסחורות אחרות).

ג'ורג' סורוס – צייד מציאות?

ברבעון האחרון, Soros Fund Management הגדילה את האחזקות שלה במניות נדל"ן ופיננסים, וקנתה חברות כמו MGM Growth Properties, Dr Horton, JPMorgan Chase וגולדמן זאקס. במקביל, החברה של סורוס מכרה גם את כל האחזקות שלה בשתי חברות: יצרנית המעליות Otis Worldwide וסטארט-אפ סוללות הרכב החשמלי QuantumScape.

סורוס הגדילה אחזקות במניות נדל"ן ופיננסים:
MGM Growth Properties, Dr Horton, JPMorgan Chase ,Goldman Sachs

מה הקווים המנחים של סורוס כרגע?

יש הרבה סיבות להתלהב מהשקעה בנדל"ן ובבנקים בארה"ב בתקופה זו. הנדל"ן בתתי-מגזרים כמו תחום האירוח, משרדים וקמעונאות נפגע עמוקות מהמגיפה ומהסיבה הזאת אנליסטים מעריכים שציידי מציאות יכולים למעשה יכולים לקבל מעין הנחה של 10-15% על מחירי שנת 2019 עבור נדל"ן אירוח. במילים אחרות, אם גם אתם מאמינים בעליה פוטנציאלית רצינית בביקוש שאמורה להגיע כשנגיף הקורונה באמת יהיה בגדר היסטוריה, זה נחשב לתחום אטרקטיבי מאד.  

גם הבנקים אמורים להנות מההתאוששות שלאחר המגפה: הריבית אמורה לעלות בשנים הקרובות, מה שיעזור לבנקים להרוויח יותר מההלוואות. 

לגבי סורוס שמוותר כרגע על השקעה ברכבים החשמליים שלו: אי אפשר להאשים אותו. מניות הרכבים החשמליים היו כל כך בהיי השנה, והגיעו לשיא בהנפקה של Rivian החודש. ולמרות העובדה שהוא נכנס רק מוקדם יותר השנה, יתכן שסורוס הגיע למסקנה שערכות השווי הגבוהות הללו לא הגיוניות בהתחשב בכך שלא כל יצרניות הרכבים החשמליים יכולות להיות מובילות שוק, או אפילו לשרוד את השוק.

לסיום, מטרת סקירה זו היא לשקף את הלך הרוח ופעולותיהן האחרונות של שלושת קרנות הגידור הגדולות והמובילות בארה"ב בתקופה הנוכחית ואינה בבחינת המלצה לפעולה כלשהיא. תמיד עליך לעשות מחקר נוסף מעמיק משלך על מנת להגיע להחלטות מושכלות ומבוססות.

x