בתגובה להעלאת הריבית על ידי בנק ישראל ל-1.25 אחוזים

אנשי הנדל"ן מגיבים

 

 

 
אירית הופר, קרדיט: מיכל בנדקאירית הופר, קרדיט: מיכל בנדק
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/07/2022


רוני מזרחי, קרדיט: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו״: "הטעות האסטרטגית של הנגיד הינה בכך שהוא רואה בסכנת האינפלציה את חזות הכל, ובכך מסכן גם את המשק הישראלי בהתדרדרות למיתון עמוק, דווקא בזמן שנתוני הצמיחה והאבטלה הינם מהטובים שהיו אי פעם וכך גם תקיעת הגלגלים בשוק הדיור ונוטלי המשכנתאות".

אירית הופר, בעלת Inhouse שיווק נדל"ן: "איני מזלזלת כלל ועיקר בצורך להעלות את הריבית על מנת לרסן את צריכת היתר ולמנוע אינפלציה, אך לטעמי פעולות אלה לא יגרמו להאטה ארוכת טוווח בשוק הדיור, זאת משום שהמצב של העדר היצע נותר על כנו וגם אם שיווק הקרקע התחלות הבנייה יגדלו משמעותית, ייקח עוד לפחות 5-6 שנים עד שהשוק יתאזן, אם בכלל. בינתיים טוב יעשו מקבלי ההחלטות אם ידאגו למקבלי המשכנתאות!"


איציק סימון, קרדיט: דני שביט

איציק סימון, בעלי סוכנות הביטוח איציק סימון ביטוחי בנייה: "לצערי אין כל קשר בין העלאות הריבית לבין הפעולות שעל הממשלה לבצע על מנת לייצב את שוק הדיור ובמיוחד העמסת תקורות הן על הקבלנים והן על רוכשי הדירות בדמות עלויות של תשומות בנייה וזינוק חסר תקדים בעלויות הביטוח שמייקרות את מחיר הדירה".


אלדן דנינו, קרדיט: תומר שלום 

עורך הדין אלדן דנינו, מומחה לבטיחות בבנייה ולאחריות תאגידית: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת. רק בחודש יוני האחרון התפרסמו נתוני שיא אודות נפגעים באסונות בנייה, והעובדה שמתוך 60 פקחים של מנהל הבטיחות הפזורים על פני אלפי אתרים, רק מעטים הינם מקצועיים. ואני שואל את עצמי- האם למישהו זה מזיז כפי ששער הריבית עולה?"
x