פריקו: "חברות הייטק מוציאות כספים מישראל; הפיחות החד מסכן את המשק ונוטלי המשכנתאות"

התייצבות הדולר מעל 3.6 שקלים עשויה להיות סמן למהלכים משמעותיים המתרחשים מתחת לפני השטח

 

 

 
יוסי פריימן, מנכ״ל פריקו, קרדיט: יח״ציוסי פריימן, מנכ״ל פריקו, קרדיט: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/02/2023

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "הרפורמה המשפטית עלתה שלב אחרי שעברה אתמול בקריאה ראשונה בכנסת. עם המעבר של הרפורמה המשפטית, זינק הדולר לעבר רמת 3.59 שקלים לדולר. אין שינוי בהערכתנו, לפיה התייצבות הדולר מעל לרמת 3.6 שקלים, עשויה להיות סמן למהלכים משמעותיים המתרחשים מתחת לפני השטח. משקיעים וחברות הייטק מפנים כספים משמעותיים אל מחוץ לישראל. פיחות השקל צפוי לתדלק עוד יותר את האינפלציה ולגרור את בנק ישראל להעלאת ריבית נוספת כבר בישיבה הקרובה של הבנק ב-3 באפריל".

"העלאת ריבית הדולר הצפויה בעקבות העלייה באינפלציה ושוק העבודה ההדוק, עשויה לגרור לירידות שערים בשוקי המניות ולהזרים ביקושי מט"ח אל מול השקל, מצד המוסדיים. מהלך זה יתדלק עוד יותר את עודפי הביקוש ואת פיחות השקל. ללא הסכמה בשאלות המפתח, במיוחד בסוגיות הקשורות לעצמאות בית המשפט ושמירה מנגנון הפרדת הרשויות, הדולר עשוי עם פריצת רמת 3.7 שקלים, לנוע במהירות אל עבר רמת 4 שקלים ויותר", מוסיף פריימן.

"החשש הגדול נותר באשר להמשך ההשקעה של הגופים הבינלאומיים בישראל והשלכה של יציאת המטבע על עלות גיוס ההון של המשק הישראלי. מה שיפגע קשות בתקציב המדינה וביכולת הממשלה לתמרן בעתות משבר", מוסיף פריימן.

"בטווח הקצר, יצואנים המנצלים את הפיחות, ממשיכים למכור מט"ח ובכך ממתנים את עודפי הביקוש למט"ח", מוסיף פריימן.

"בריחת המט"ח מחוץ לישראל, תעודד את בנק ישראל להעלאות את הריבית מעל לריבית הדולר. דבר זה מלמד על פוטנציאל העלאת ריבית משמעותי בשקל כבר בטווח הקצר", מציין פריימן.

x