ביקום משלימה הרחבה של סדרת אג"ח בסך כ-500 מיליון ₪ וזוכה לדירוג A3

וביקושים גבוהים שהסתכמו בכמיליארד ₪; קרן החוב של ביקום תיפרע בסוף שנת 2026

 

 

 
תומר ראבד, קרדיט: אוראל כהןתומר ראבד, קרדיט: אוראל כהן
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/06/2023

מהלך זה נערך על רקע המשך הגדלת החשיפה של בעלי השליטה לקבוצת בזק באמצעות רכישת מניות והגדלת ההחזקה ל 27% המעידים על תמיכה באסטרטגיה ורצון להישאר. 
  
ביקום ממשיכה בפעילותה בשוק ההון ומשלימה מהלך של מימון מחדש של 2 מיליארד ש"ח. לאחר שהשלימה מהלך מהיר של 1.5 מיליארד ש"ח לפני כשנה וחצי, ביקום השלימה אתמול בערב הרחבה של סדרת אג"ח ו' בסך של כ-500 מיליון ש"ח כנגד פירעון מלא של סדרה ג', כך שכל קרן החוב של ביקום תיפרע כעת בסוף שנת 2026. הביקושים בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח הסתכמו בכמיליארד ש"ח, עדות לאמון הרב של שוק ההון בחברה.  
 
סדרות האג"ח של ביקום דורגו לראשונה בדירוג A3 עם אופק יציב וסדרת אג"ח ו' צפויה להיכנס למדדים המרכזיים בשבועות הקרובים. מהלך זה, בהובלת הנהלת החברה, תומר ראב"ד (מנכ"ל) ואיציק תדמור (סמנכ"ל כספים), מדגיש את הראייה ארוכת הטווח של בעלי השליטה ונכונותם של בעלי השליטה להמשיך להחזיק בבזק עם אמון מלא באסטרטגיית הקבוצה. את העסקה ליווה עו"ד רון סולמה, שותף במשרד שבלת עורכי דין.
 
ראוי לציין כי בעלי השליטה המשיכו להגדיל בתקופה האחרונה את חשיפתם לקבוצה ע"י רכישת מניות נוספות של בזק וביקום תוך ניצול ירידת מחיר המנייה. 
 
בזק ממשיכה להראות פרופיל פיננסי חזק עם יציבות ראויה לציון, ולהשקיע בתשתיות דיגיטליות בכל רחבי המדינה תוך צליחת האתגרים של הכלכלה הישראלית והעולמית. הרווח הנקי של בזק עלה ברבעון האחרון ב-10% וההכנסות עלו ב-2% וביצועי הקבוצה תחת ההנהלה החדשה ובעלי השליטה הנוכחיים ממשיכים לשאת פירות. אף שב-12 החודשים האחרונים ביצועיה של בזק יותר טובים מהמדדים בארץ ומשאר חברות התקשורת בישראל, מתחילת השנה המנייה איבדה כ- 20% משווייה עקב אי הוודאות בשוק ההון הישראלי וזו למרות ביצועים פיננסיים ותפעוליים שלא נראו בקבוצה כבר מעל 5 שנים.
x