פנינים להשקעות בהודו

פלח קטן, אך צומח במהירות באוכלוסייה הוא הקהל האמיד בהודו שמייצר הזדמנויות להשקעות

 

 

 
Photo Harshit Srivastava Dreamstime.comPhoto Harshit Srivastava Dreamstime.com
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/02/2024

מבחינת הפופולאריות שלהם, השווקים ההודיים נמצאים בשיאים כלומר, המניות ההודיות בהחלט מקבלות אהבה רבה ממשקיעים.

מה מזיז את מחירי המניות ההודיות? באופן ברור מה שמניע את המחירים זה כניסה של כסף ובשנים האחרונות אפשר היה לראות שמיליארדי דולרים (שיצאו ממניות סיניות למשל) עברו למניות ההודיות. חלק מהבנקים הגדולים בוול סטריט רואים היום את הודו כיעד ההשקעות המוביל שלהם לעשר השנים הקרובות. ההערכה היא שהשוק ההודי יהפוך לשוק המניות השלישי בגודלו בעולם עד שנת 2030, אחרי ארה"ב ואירופה.

ומה הסיבה לכך? בשתי מילים - צמיחה כלכלית: כשהצמיחה מתחזקת, שוק המניות בדרך כלל הולך אחר הצמיחה ואכן, הכלכלה של הודו תיפקדה היטב.

קצת נתונים על הודו: במהלך העשרים שנה האחרונות, התמ"ג של הודו ושווי שוק המניות שלה עלו במקביל, הוא טיפס מ-500 מיליארד דולר לכ-3.5 טריליון דולר. והמשקיעים? הם מצפים שהצמיחה הזו תימשך, ולכן הם מוכנים לשלם יקר יותר על המניות של הודו. מדד המניות של MSCI ההודי נסחר ביחס מחיר לרווח של 20x  (זה גבוה מ-S&P 500) וזה די יקר.

אז המניות ההודיות אולי אינן זולות (אם תסתכל על יחס המחיר לרווח שלהן, תראה שיש להן הערכות שווי גבוהות יותר עכשיו מאשר כמה שווקים מתעוררים אחרים), אך עדיין יש כמה גורמים שמעודדים משקיעים להיכנס לשווקים ההודיים כמו: גדילה משמעותית בהשקעות זרות, החברות ההודיות שמצמצמות את החובות שלהן ולכן נתפסות כפחות מסוכנות, מדיניות ממשלתית ידידותית לבעלי עסקים וגם כל הצמיחה הכלכלית החזקה הזו מושכת אליה משקיעים.

שווי השוק של הודו עוקב מקרוב אחר התמ"ג שלה. מקור: הבנק העולמי, בלומברג.

פלח אוכלוסייה אמידה הגדלה של הודו שמהווה הזדמנות להשקעה
אז אחרי הבנו שהודו צומחת מהר, בואו נזקק עוד קצת את ההזדמנויות שיכולות להיות בהודו. מתברר שיש קבוצה אחת של צרכנים (אמידים) שהמשקיעים עשויים לרצות לשים לב אליה במיוחד וזה האוכלוסייה האמידה של הודו המהווה שאמנם מהווה פלח קטן כרגע אך הוא צומח די במהירות.

בעוד שרק כ-4% מאוכלוסיית גיל העבודה מרוויחה מעל 10,000 דולר בשנה, האוכלוסיה הזו צפויה להתרחב מ-60 מיליון כעת, ל-100 מיליון עד שנת 2027. זה בזכות גורמים שונים כמו: הזינוק המשמעותי שראינו בשוק המניות, עלייה גדולה במחירי הנכסים, העושר של הצרכנים האלה שהולך וגדל והעובדה שהם מראים נכונות לבזבז אותו.

כל ההוצאות הללו עשויות ליצור הזדמנויות למשקיעים, וזה נכון במיוחד בכל הקשור למותגים יוקרתיים והוצאות בתחומים כמו פנאי, תכשיטים, מסעדות ושירותי בריאות. אבל כשזה מגיע למניות נדרש קצת יותר מזה -  צריך גם למצוא את החברות שיש להן כמה יתרונות ברורים כמו: איכות יוצאת דופן, סטטוס של מנהיגות והיסטוריה של ביצועים טובים יותר והתמקדות במגזרים מתקדמים.

למזלנו, אנליסטים מובילים בוולסטריט זיהו את הפוטנציאל שיש בקבוצת הצרכנים הזו כהזדמנות רלוונטית להשקעות, הם חקרו לעומק וסימנו את החברות הבאות בתור הבחירות המובילות שלהם:

Apolo hospitals - ההוצאות על שירותי הבריאות בהודו כבר נמצאות במגמת עלייה, ובתי החולים אפולו ממוקמים במקום טוב שמסוגל לתת מענה למספר ההולך וגדל של אנשים שיכולים להרשות לעצמם את השירותים שלהם.

Phoenix Mills - חברה זו מחזיקה בנכסי נדל"ן מעולים שמושכים קונים אמידים, והיא צפויה להרוויח כשהמגזר הקמעונאי יפרח.

Titan – חברה עם שם מותג מוכר וחזק ויחד עם רשת הקמעונאות הגדולה שלו, החברה ערוכה לגמרי לספק את הצרכים ההולכים וגוברים של הצרכנים האמידים שמתעניינים בתכשיטי יוקרה.

MakeMyTrip - החברה חזקה בהזמנת נסיעות אונליין והיא אמורה להצליח. מה שבעיקר מניע אותה זה עלייה בתיירות היוקרה והפנאי. 

Zomato - הקפיצה שיש בהודו בכל הקשור לבילוי במסעדות, ארוחות מחוץ לבית ואהבה לחיי נוחות בסופו של דבר מניבים רווחים לחברת Zomato ...המתמחה במשלוחי מזון.

Devyani Internationalו - Sapphire Foods – השתיים הללו מפעילות מסעדות פופולריות בשירות מהיר ולגמרי חוגגות עם המגמה הגוברת של חוויות אכילה בסטייל בקרב האוכלוסיה העשירה בהודו.

Eicher Motors - ידוע באופנועי Royal Enfield האייקוניים שלה, החברה הזו נכנסת לפלח של רכבי היוקרה ומציעה לצרכנים להם בלעדיות ומעמד.

כל החברות הנ"ל לנסחרות בהודו. אז מי שאין לו גישה לבורסה ההודית, Franklin FTSE India (טיקר: FLIN)יכולה לתת מענה טוב למשקיעים. הקרן משקיעה לפחות 80% מהנכסים שלה בניירות הערך המרכיבים את מדד FTSE India Capped ובתעודות פיקדון המייצגות ניירות ערך כאלה. מדד FTSE India Capped מבוסס על מדד FTSE India ונועד למדוד את הביצועים של מניות הודיות בעלות הון גדול ובינוני. 

תעודת סל Franklin FTSE India, גרף מאת TradingView

גם Invesco India (טיקר: PIN) רלוונטית, היא עוקבת אחר תוצאות ההשקעה של מדד FTSE India Quality and Yield Select ("המדד הבסיסי"). המדד הבסיסי הוא מדד משוקלל לפי שווי שוק של ניירות ערך הנסחרים בבורסה הלאומית של הודו. יש לקחת בחשבון שהקרן אינה מגוונת.

מילה לסיום, כדאי להיות מודעים לחסרונות לפני שמשקיעים בניירות ערך של הודו ובונים על האוכלוסייה האמידה שלה. רוב ניירות הערך נסחרות לפי הערכות שווי יקרות, והסביבה התחרותית של המדינה עלולה להפחית את נתח השוק והרווחים שלהן. 

בנוסף, קיים גם סיכון שאם יתרחשו שינויים במדיניות המס של הודו, זה עשוי להקטין את השורה התחתונה של החברות הללו מבחינת הכנסות ורווחים. בנוסף על כך, גם תיקון פוטנציאלי במחירי הנכסים עלול להשפיע על העושר והצריכה של העשירים – וקצת לקלקל את המסיבה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות הודיות בכלל והמניות המוזכרות בכתבה בפרט. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.


למעוניינים בחשיפה להודו דרך קרנות מקומיות:

שם קרן הנאמנות

סוג קרן

מתחילת החודש

מתחילת השנה

שנה

דמי ניהול

גודל קרן (מיל')

תאריך שער

גיוס אחרון

מגדל הודו

מנוהלת

4.80%

5.15%

25.49%

2.95%

101.6

21-פבר

31.98

הראל מחקה MSCI INDIA

מחקה

3.39%

6.10%

--

0.85%

53

20-פבר

28.49

קסם MSCI India (!)(4D) ETF

קרן סל

4.37%

7.17%

37.57%

1%

22-פבר

תכלית סל (4D)‏ MSCI India

קרן סל

3.83%

6.15%

37.29%

1.2%

22-פבר

x