יוליוס בר: "תחום הנדל"ן בסין ממשיך להתמודד עם קשיים משמעותיים גם ב-2024"

הירידה משתקפת במדד מחירי הדיור ב-70 הערים הגדולות שפורסמו על ידי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2024

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "תחום הנדל"ן בסין ממשיך להתמודד עם קשיים משמעותיים גם ב-2024. בהיעדר סימנים משמעותיים להתייצבות הענף, נדרשים צעדי הקלה נוספים שיסירו את החסמים הקיימים."
 
"הנתונים האחרונים אודות הפעילות הכלכלית בתחום הנדל"ן בסין מצביעים על כך שהירידה במחירי הנכסים נמשכת גם בתחילת 2024.

הירידה משתקפת במדד מחירי הדיור ב-70 הערים הגדולות שפורסמו ע"י הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה. הירידה במחירי הדירות נרשמה ב- 56 מהערים במדגם. יש לציין שמדובר בירידה במספר הערים שחוו הורדת מחירים בהשוואה לחודש דצמבר, שבו נרשמו ירידות במחירי הדירות ב-62 ערים.

מחירי הדיור בסין ממשיכים לרדת באופן עקבי כבר יותר מ-2.5 שנים, מאז אוגוסט 2021. נתונים שבועיים על עסקאות מכירת דירות מצביעים על כך שהחולשה בפעילות הנדל"ן נמשכת גם ב-2024. נתוני מכירות הבתים במדגם של 30 ערים מרכזיות בשבועות הראשונים של השנה, נותרו הרבה מתחת לנתוני המכירות משנים קודמות. בתגובה לפעילות החלשה בתחום הנדל"ן הודיע ​​הבנק העממי של סין (PBoC) על קיצוץ של 25 נקודות בסיס בריבית הפריים על הלוואות לחמש שנים, המשמשת גם לתמחור המשכנתאות, כאשר מדובר בהורדת הריבית הראשונה מאז יוני 2023.

מאז 2022, ריבית הפריים בסין ירדה מ-4.6% ל-3.95%. עם זאת, למרות שיעורי הריבית הנמוכים על משכנתאות, ההקלות בהגבלות על רכישת דירות וצעדי תמיכה אחרים, שוק הנדל"ן לא מראה סימני התייצבות.

במצב הנוכחי, יהיה צורך בהקלות וצעדי תמיכה נוספים על מנת לעצור את ההתדרדרות ולייצב את שוק הנדל"ן, שמתמודד עדיין עם מספר רב של מכשולים: הקבלנים בסין עדיין מתמודדים עם קשיי מימון משמעותיים ורוכשי דירות רבים עדיין ממתינים לבתיהם הבלתי גמורים ששולמו מראש, מה שגורם לרוכשי דירות פוטנציאליים להישאר מחוץ לשוק, עקב החשש מאיחור במסירת הדירה. במקביל, החששות לגבי הכנסה עתידית וסיכויי תעסוקה מכבידים על אמון משקי הבית בכלכלה".
x