מדד הניקיי היפני שובר שיאים, האם יש עוד לאן לעלות?

בלקרוק במשקל יתר על שוק המניות היפני

 

 

 
Photo Japanese Stock Market Singaporevideo Dreamstime.comPhoto Japanese Stock Market Singaporevideo Dreamstime.com
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/02/2024

מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק (BII) ציינו בסקירתם השבועית כי הם אופטימיים לגבי המשך מסלול העלייה של שוק המניות של יפן. האמון שלנו נובע הן מגורמים מאקרו כלכליים והן מהתפתחויות ספציפיות אשר מאפשרות להניע את השוק קדימה. צמיחת הרווחים של החברות לשנת 2023, מתממשת בהתאם לצפי. עם זאת, אנו מאמינים שהשווקים עדיין לא הביאו בחשבון אינדיקטורים חיוביים כמו רפורמות בחברות. אנו צופים גישה זהירה מצד הבנק של יפן בסילוק הדרגתי של המדיניות המוניטרית הרופפת במיוחד שלו כדי להימנע משיבוש המעבר מעשרות שנים של אינפלציה נמוכה. כתוצאה מכך, אנו שומרים על משקל יתר במניות היפניות.
 
השיא האחרון אליו הגיע מדד הניקיי היפני, שלא נראה מאז 1989, משקף שינוי משמעותי מהתקופה הממושכת של צמיחה אפסית בעקבות התפוצצות בועת הנדל"ן. הביצועים של ה-TOPIX, המתקרב לשיא משלו, עלו על רוב שוקי המניות הגדולים מלבד ה-S&P 500. הגורמים המניעים את הזינוק הזה כוללים מטבע מוחלש שמגביר את רווחי החברות מחו"ל, מומנטום שצפוי להישמר בהמשך. יתרה מכך, התייצבות הדולר האמריקאי מפחיתה את ההשפעה על תשואות המניות היפניות, בעוד פרמיית התשואה של החזקת מניות יפניות על פני אג"ח נותרה אטרקטיבית. האופטימיות שלנו לא מסתמכת רק על דינמיקת מטבעות; אינפלציה גבוהה יותר מאפשרת לחברות להעלות מחירים ולשמור על מרווחים, הסיטואציה נתמכת על ידי גידול בשכר שמניע את הוצאות הצרכנים.
 
עוד מציינים בבלקרוק כי חודש מרץ צפוי להיות תקופה מכרעת עבור השווקים היפנים בעקבות המשא ומתן השנתי על השכר מול איגודי העובדים, במקביל לפגישת המדיניות של BOJ (הבנק המרכזי של יפן). משא ומתן זה יספק תובנות לגבי הטבע המושרש של האינפלציה. אנו צופים שה-BOJ יפסיק בהדרגה את הריבית השלילית בחודשים הקרובים, אך ממתינים לראיות מתמשכות לאינפלציה לפני העלאות ריבית נוספות. למרות צמיחה לא מספקת בשכר כדי לשמור על האינפלציה ביעד של 2% של ה-BOJ, אנו מאמינים שה-BOJ יאמץ גישה זהירה יותר להידוק המדיניות מאשר ציפיות השוק. עם זאת, נותר עדיין סיכון להידוק מוקדם ומוגזם, שעלול להפריע למאמצים לסיים את המעגל הדפלציוני.
 
הדחיפה המתמשכת מצד הרגולטור לרפורמות בממשל תאגידי היא מניע משמעותי לעלייה במניות ביפן. התמיכה של הבורסה של טוקיו לשיפור הרווחיות והתשואות של בעלי המניות, יחד עם דרישות גילוי מוגברות, מחוללת התקדמות בקרב חברות יפניות. עונת הדו"חות מאמתת את הציפיות שלנו לצמיחה איתנה ברווחיות, כאשר הרווחים התפעוליים של מדד ה- TOPIX מציגים עלייה של 17% משנה לשנה. בנוסף להתפתחויות הללו, תכנית השקעות במניות משופרת ופטורה ממס שמונהגת ביפן שואפת לעורר זרימת משקיעים מקומיים למניות יפניות, ועלולה להסיט את החיסכון ממזומן בתוך הסביבה האינפלציונית החדשה.
 
לסיכום, בבלקרוק שומרים על משקל יתר במניות היפניות וצופים עליות נוספות מעבר לשיאים של כל הזמנים, בתמיכה של אינפלציה מתונה והתקדמות ספציפית שלחברות, מצפים בבלקרוק שהעלייה תימשך. מכיוון ש-BOJ צפוי להמשיך בזהירות בהתאמות מדיניות, המניות היפניות נשארות אטרקטיביות בהתחשב בפוטנציאל הצמיחה שלהן.
 
x