קרן נאמנות במוקד || מור 20/80 מניות חו"ל || קרן מצויינת להתקדם בימים אלו לכיוון ה-20-80, מתחום ה-10-90

קרן עם ביצועים טובים עבור התנודתיות הנמוכה במיוחד שהיא מצליחה להשיג. כמו כן, קרן שמגייסת המון ומראה בזה אמון לקוחות אדיר

 

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/03/2024

בפעם הקודמת, הבאתי בפניכם קרן של 10-90. כזו שיכולה להיות נקודת הכניסה לשוק ההון מחדש. זאת, במידה ואתם נמנים על אלו שלא יכלו לאזור את הכוח להאמין בשוק, עקב האירועים סביבנו. ועל פי כמות הכספים שיש בקרנות הכספיות, יש לא מעט משקיעים כאלו...

הפעם, נתקדם צעד אמוני נוסף, ונבחר קרן של 20-80, אבל עם נטייה לחו"ל, כי שם נמצא החיוב היותר מודגש. יש האומרים שהריצה של השווקים בארה"ב, מאז נובמבר 2023, הייתה גדולה, חזקה, וממוקדת מדיי בכמות קטנה של מניות טכנולוגיה בודדות. כל זה כנראה נכון, אבל, וזה האבל הגדול, אין עדיין סימנים של חולשה ראשונית בשוק האמריקאי.

סיכונים, וסכנות יש לרוב:
·  הפד דוחה את מועד הורדת הריבית הראשונה שלו, עקב ניצני אינפלציה מחודשים,
·  סין קורסת נדל"נית ופיננסית, ואירופה כמעט כולה במיתון רשמי,
·  הנדל"ן המסחרי בארה"ב נחשב לפצצה מתקתקת בספרי הבנקים האזוריים, ואף אצל חלק מהגדולים,
·  החוב והגירעון מתפוצצים, כאשר ארה"ב הולכת לשלם השנה יותר מטריליון דולר על הריבית בלבד,
·  וכאמור, השוק עלה על כנפי רוחה הנושבת של טכנולוגיה חדשה – AI.
·  ומדד ה-S&P500 מתקרב (או יגיע...אחרי כתיבת שורות אלו) לאזור ה-5100, כאשר לא נראו תיקונים טכניים ראויים מאז אותו נובמבר 2023 (4100) (!).

כל אלו נורא מפחידים. אבל, האם הרכבת לקראת הגעה לסיום המסלול, או שהיא רק מתחילה בועה חדשה? זהו כל הויכוח. בכל מקרה, קרן טובה למעקב זה אף פעם לא מזיק, וזו שלפניכם בהחלט ראויה למחשבה, כאשר רוצים לעלות דרגה: מה-10-90 ל-20-80. הבה נתחיל!

פרטי הקרן


הקרן מגיעה אלינו מבית מור, והיא כבר מספיק וותיקה על מנת שנוכל לבדוק טווחים קצת יותר ארוכים. מאז היוולדה (28-10-2021), היא גם לא שינתה מדיניות השקעה, וזו תמיד נקודה לחיוב. יש לציין שבית מור מצטיינת תמיד במחשה של איזון בין סיכוי לסיכון, כאשר התחושה שלי היא (ויכול להיות שאני טועה...) שהם קצת יותר שמרניים, כאשר מסתכלים על כל בתי ההשקעות הטובים ביותר.

למה אני מציין זאת כאן? סטיית התקן של 0.64% באמת נמוכה אבסולוטית, ובמיוחד כאשר אנו חושבים על יכולת להחזיק 20% מניות. דמי הניהול שלה עומדים על 0.75% לשנה, וזה ממקם אותה במקום ה-42 מבין 59 הקרנות בקטגוריה (מהיקרה ביותר לזולה). גודלה די משמעותי עם 638.5 מיליוני שקלים, הממקמים אותה במקום ה-7 מבין אותן 59 קרנות (מהגדולה לקטנה).

כמו כן, יחד עם התנודתיות הנמוכה, המתבטאת בסטיית התקן, הקרן נתנה למאמינים בה 10.80%, שנה אחורה. אגב, אחת מהסיבות שאני בחרתי בה היא העובדה שהיא גייסה הכי הרבה כסף בחודש הדיווח האחרון: 118.67 מיליוני שקלים (!) וזה אומר משהו לגבי אמון אותם לקוחות שלה.

החשיפות קצת מאשרות את הנחת היסוד שלי לגבי ה"מתינות" לאהבת הסיכון במור: מתוך 20% המותרים, יש 17.80% מניות בלבד, כאשר 11.31% מהנכסים חשופי מט"ח בלבד (חו"ל). כמו כן, יש רק 64.48% אג"ח, ולא סביב 80%, והדירוג הממוצע די גבוה: +A. הסה"כ מאוד מתאים למי שרוצה להתקדם ברמת הסיכון, מבלי "להשתגע" עם התנודתיות.

ביצועי הקרן



הגרף השנתי שלפניכם מדגים היטב את התנודתיות הנמוכה של הקרן. אבל, הנה השוואתה מול שתי קרנות מחקות, המדמות תיק השקעות של 20-80. אחת מאי-בי-אי ואחת מהראל:





הגרף הראשון מראה את התקופה מאז שנוצרה הקרן (01-11-2021) ועד עכשיו. שם, אנו רואים את העדיפות המדהימה של הקרן של מור, מול שני קרנות הייחוס. בהמשך, גרף של שנה, ומתחילת השנה. גם כאן יש עדיפות, אבל קצת פחות מודגשת. בהמשך, הנה השוואה עם קרנות שיש בהן הון מנוהל בקנה מידה דומה לזו של מור: ילין לפידות, עוד מור (בלי הדגשה של חו"ל), מגדל, ואושן. וכאן, יש לנו גרפים של שנה ושנתיים. שוב: הקרן של מור לחו"ל מכה היטב את התחרות שלה בשנתיים, כאשר בשנה יש הבדלים פחות בולטים בהחלט.



גיוסים ופדיונות



כאמור, אחת מהסיבות העיקריות לבחירת הקרן הזו הייתה הגיוס המדהים שלה בחודש האחרון. אבל, כפי שניתן לראות בגרף של השלוש השנים האחרונות, אין זה מקרה בודד. הקרן נהנית בהחלט מגיוסים יפים במיוחד, כאשר ניתן לציין שאין בה חודש אחד של פדיון, ואפילו לא בחודש המלחמה.... הנה מה שקרה עם הקרנות המתחרות:



לסיכום נאמר: לפניכם קרן של מור, המניבה פחות מאשר הקרן הטובה ביותר (שנתית) בקטגוריה, אבל עם הטיה מסוימת לחו"ל, מנהלת הון סביר, מתחרה היטב בקרנות סביבה, ועם תשואה טובה מאוד לתנודתיות הנמוכה שהיא מצליחה להשיג. כאמור, קרש קפיצה נוח, למי שרוצה להתקדם מ-10-90, ועבור מי שרוצה לשים אותה בתיק המעקב שלו.

למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/article/162137
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/135

המון הצלחה לכולם, ויחד ננצח!

 
x