לומברד אודייר: "חשיבות החשיפה לנכסים פרטיים בתיקי ההשקעות הולכת ועולה"

על פי מנהלי השקעות וקרנות בבנק השוויצרי לומברד אודייר, השהות הממושכת של חברות בשווקים הפרטיים יוצרת הזדמנויות בשוק הפרטי

 

 

 
Photo-Piotr-Swat-Dreamstime.comPhoto-Piotr-Swat-Dreamstime.com
 

מנהלי השקעות וקרנות בבנק השוויצרי לומברד אודייר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/05/2024

מאת: ד"ר ננט הכלר-פיידהרב - ראש תחום אסטרטגיית השקעות, קיימות ומחקר ומנהל ההשקעות הראשית של EMEA; פול בסנגר - מנהל קרנות ריבוי נכסים בבנק השוויצרי לומברד אודייר

נוף ההשקעות העולמי עובר שינויים משמעותיים עקב קונפליקטים גיאופוליטיים ושינוי פרדיגמות. ממשלות נותנות עדיפות לסחר והשקעות עם בעלי ברית, דבר שעלול לשבש את שרשראות האספקה והנכסים הפיננסיים ברחבי העולם. למרות מגמות מתמשכות של דיס-אינפלציה, הפיצול הגובר של שרשראות סחר ואספקה, יחד עם התרחבות פיסקלית, עלולים להוביל לאינפלציה ממוצעת ולתנודתיות גבוהות יותר, מה שמחייב ריביות ניטרליות גבוהות יותר.

שינויים אלה השפיעו על ביצועי שוק ההון ותיקי השקעות והעלו את חשיבות אחזקות הליבה, הגדלת החשיפה להכנסה קבועה בפרופילים מסוימים, והתמקדות באיכות בין סוגי הנכסים. עם עליית הסיכונים בהשקעות גלובליות, ישנו מעבר להטיה מקומית בולטת יותר בהקצאות המניות בתיק ההשקעות וצורך בחשיפה נוספת לפיזור הסיכון.

שינויים מרכזיים אחרים כוללים את מעבר האנרגיה וטכנולוגיות טרנספורמטיביות, במיוחד בתחומי ה-AI, המניעות זרימות הון חדשות. בעולם שעלול להתמודד עם מדיניות הגירה מחמירה יותר, אימוץ בינה מלאכותית עשוי לסייע בהגברת הפרודוקטיביות ובמיתון ההתייקרות בעלויות העבודה.

גורמים אלה מדגישים את החשיבות ההולכת וגוברת של נכסים אלטרנטיביים, במיוחד בתחומי הפרייבט אקוויטי, בתיקי ההשקעות. נכסים פרטיים מציעים יתרונות גיוון גם בעת שינויים במחזוריות הכלכלית ויש להם ביצועים עדיפים היסטורית. השהות הממושכת של חברות בשווקים הפרטיים (בעקבות ירידה בהנפקות) יוצרת הזדמנויות בשוק הפרטי. חברות שהוכיחו עצמן, לפני שהן מגיעות לעולם הציבורי. למרות החששות לגבי עלויות החוב, ההתמקדות של הון פרטי בשיפור תפעולי לאחר המשבר הפיננסי העולמי מציעה פוטנציאל ליצירת ערך.

במהלך מגפת הקורונה נרשמו הזרמות משמעותיות לנכסים פרטיים, למרות האטה בפעילות הכלכלית. פיזור הביצועים בפרייבט אקוויטי הוא רחב, ומדגיש את החשיבות של בחירת קרנות בעלות ביצועים גבוהים. בעוד שנכסים פרטיים מגיעים עם סיכונים כגון חוסר נזילות והפסד הון פוטנציאלי, גישה מוקפדת ומגוונת יכולה להפחית סיכונים אלו ולשפר את תוצאות התיק.

למוסדות כמו קרנות אוניברסיטאיות וקרנות פנסיה יש הקצאות משמעותיות לנכסים פרטיים, וקרנות הפרייבט אקוויטי מהוות יעד לחלק ניכר מההשקעות הללו. לפי סקר של KKR, משרדי פמילי אופיס, צופים ש-52% מהתיקים שלהם יושקעו בנכסים אלטרנטיביים ב-2024, עם התמקדות בהשקעות באשראי פרטי, תשתיות ופרייבט אקוויטי. 

בראייה היסטורית, סגמנט הפרייבט אקוויטי השיג ביצועים טובים יותר מהמניות הציבוריות, עם שיעור תשואה פנימי ממוצע (IRR) של כ-16% מאז 1985. עם זאת, הערכת ביצועי פרייבט אקוויטי דורשת התחשבות במספר גורמים כגון מכפילי השקעה והשוואה לשווקים ציבוריים תוך שימוש במתודולוגיות שוות ערך לשוק הציבורי. פערי הביצועים בין השווקים הפרטיים לציבוריים משתנים לאורך זמן, בהשפעת גורמים כלכליים שונים.

בסך הכל, נוף ההשקעות המתפתח והשינויים הגיאופוליטיים מדגישים את החשיבות של שילוב נכסים פרטיים בתיקים עבור משקיעים כשירים המציעים גיוון ופוטנציאל לתשואות משופרות לאורך זמן.


x