רשות ניירות ערך >> עדכון מאפייני מק"מ שניתן להחזיק בקרן כספית

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/04/2014

הצעות חקיקה בנושא הקלות ופיתוח שוק ההון

16. עדכון מאפייני מק"מ שניתן להחזיק בקרן כספית

16.1. דברי הסבר

קרן כספית היא קרן המאופיינת בתנודתיות נמוכה. לפיכך, מותר להחזיק בה, לפי תקנה 2א(א) ו-(ד) לתקנות השקעות משותפות בנאמנות (נכסים שמותר לקנות ולהחזיק בקרן ושיעוריהם המרביים), תשנ"ה- 1994 (להלן – "תקנות הנכסים"), נכסים המאופיינים בסיכון נמוך ובמח"מ קצר, וביניהם – מק"מ שיתרת התקופה עד מועד פדיונו אינה עולה על שנה אחת. לפיכך, קרנות כספיות, המגייסות סכומי כסף גדולים מן הציבור, הן כיום "שחקניות מרכזיות" בהנפקות מק"מ שעורך בנק ישראל. ביום 9 בפברואר 2012 פורסם תיקון לתקנות מילווה קצר מועד (סדרות שונות), התשע"ב – 1992. במסגרת התיקון הוארכה התקופה לפדיון מ- 365 ימים ל-13 חודשים. מטרת השינוי בתקנות הייתה התאמת מועד הפדיון של סדרת מק"מ, להנפקה של סדרת מק"מ חדשה, באופן שיאפשר למחזיקים להמיר סדרה בסדרה, כאשר בכוונתו של בנק ישראל להנפיק, לפי הצורך, מק"מ עם מספר ימים לפדיון שעשוי לעלות במספר ימים בודדים על 365 ימים, כל זאת בהתאם לאילוצי לוח השנה העברי.

לאור התיקון האמור, ועל מנת לאפשר למנהל קרן לרכוש עבור קרן כספית מק"מ בהנפקה, פרסמה הרשות את עמדתה ביום 23/08/12, לפיה תראה מק"מ שיתרת התקופה עד למועד פדיונו אינה עולה על שנה ועשרה ימים כמק"מ "שיתרת התקופה עד למועד פדיונו אינה עולה על שנה אחת", לעניין קרן כספית שבה חל איסור על מנהל הקרן לקנות ולהחזיק מק"מ שיתרת התקופה עד למועד פדיונו עולה על שנה אחת (כאמור בתקנה 2א(א)(3) לתקנות הנכסים) ולעניין קרן שבמדיניות ההשקעות שלה כלולה התחייבות לקנות ולהחזיק מק"מ שיתרת התקופה עד למועד פדיונו אינו עולה על שנה אחת.


16.2. הצעת החקיקה

בעקבות התיקון שביצע בנק ישראל בתקנותיו לעניין מק"מ, ובהמשך לפרסום עמדת הסגל, מוצע להתאים את תקנות הנכסים באופן שיקבע כי מותר להחזיק בקרן כספית מלווה קצר מועד שמשך הזמן עד פדיונו אינו עולה על שלושה עשר חודשים, ובכך יאפשר למנהלי קרנות והמשיך לרכוש מק"מ בהנפקות עבור קרנות כספיות שבניהולם.

16.3. ריכוז הערות ציבור

לא התקבלו הערות ציבור ביחס להצעת התיקון בעניין זה.


לפרסום המקורי ולנוסח החוק





 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x