FXCM ישראל >> "המפנה השלילי של הדולר בעולם עשוי להצניח את הדולר-שקל לשפל חדש"‎

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/04/2014

מבט לשווקים סקירת מחלקת המחקר של FXCM ישראל

הספקולנטים שוב לוחצים את הצמד מטה לעבר רמות השפל והתחתית הכפולה ב-3.454. ייתכן שכבר השבוע, למרות המסחר המקוצר והפעילות הנמוכה יחסית, תתרחש השבירה לשפל חדש. בנק ישראל עשוי להפתיע את השוק המקומי ולהתערב השבוע במסחר כדי לבלום את הקריסה של שער החליפין.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "שבוע המסחר הקרוב בשוק המט"ח המקומי יהיה מקוצר לרגל חג הפסח, מה שעל פניו צפוי להביא לתנודתיות נמוכה השבוע. ואולם, המפנה השלילי החמור שאנו עדים לו במגמה של הדולר בעולם עשוי בהחלט לייצר גלים גם בשוק המקומי למרות תנאי החג. בעולם, הדולר רשם את השבוע הגרוע ביותר שלו מאז תחילת השנה, כאשר מדד הדולר איבד בסיכום השבועי 1.25% מערכו והוא נסחר כעת שוב מתחת ל-79.5. חולשתו של הדולר היתה בולטת במיוחד לאור ירידות השערים והסנטימנט השלילי בשוקי ההון העולמיים, אשר לכאורה היו אמורים לתרום להגברת הביקוש לדולר. ואולם, גם נתוני התעסוקה הפושרים וגם הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי גדעו באיבו את ניסיון ההתאוששות של הדולר וציננו בשוק לחלוטין כל ציפייה להעלאת ריבית בעתיד הקרוב מצד הבנק הפדרלי. למעשה, מתוך הפרוטוקולים עלה כי למרות ששיעור האבטלה הנוכחי קרוב לרמת היעד שהציב, הבנק הפדרלי אינו מתכוון להעלות ריבית בעתיד הנראה לעין, ועל כן הדולר נותר בעמדת נחיתות לעומת יתר המטבעות המובילים. כעת לא ברור מהם הפרמטרים הכלכליים שיביאו את הבנק להתחיל ולהקשיח את מדיניותו המוניטרית. הדבר התבטא הן בירידה בתשואה על אג"ח ממשלתי והן במחיקה של התיסוף האחרון שראינו בדולר.

הפסיכולוגיה בשוק המקומי ממשיכה להיות לרעת הדולר. הכישלונות האחרונים לפרוץ את רמות ההתנגדות באזור 3.50 הטו את הקערה על פיה וכעת הספקולנטים שוב לוחצים את הצמד מטה לעבר רמות השפל והתחתית הכפולה ב-3.454. אומדני המומנטום מלמדים על תאוצה כלפי מטה. גם חוסר התערבותו של בנק ישראל בצומת הקריטי הנוכחי מחזקת את הביטחון של הספקולנטים, ובהחלט ייתכן שכבר השבוע, למרות המסחר המקוצר והפעילות הנמוכה יחסית, תתרחש השבירה לשפל חדש. ומה יעשה בנק ישראל? כבר ראינו השנה שהבנק בחר להתערב בשוק דווקא כאשר הפעילות נמוכה, וזאת רק להשיג אפקט מועצם, ועל כן בנק ישראל עשוי להפתיע את השוק המקומי ולהתערב השבוע במסחר כדי לבלום את הקריסה של שער החליפין".




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
 

x