סקירת מומחי המסחר על-ידי FUNDER » האם נראה פריצה בדולר?

בנוסף, סקירת המסחר בבורסת תל-אביב עד כה | עדכון 14:40 עם סקירה של הלמן אלדובי

 

 
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/05/2015

מנכ"ל מט"ח 24 דוד מסיקה: "לאחר טלטלה אמש בשוק המט"ח , המגמה הצפויה הינה מעורבת ומגמות ירידה נוספות למטבע היורו שממשיך לספוג מכות קשות וזו בעקבות התנהגות יוון שממשיכה במופע השרירים האימתני על הגוש האירופאי והצהירה כי אין ביכולתה בשלב זה לעמוד בהסדרי התשלומים. היורו שספג מכות קשות מאז המשבר בגוש האירופאי וביוון, מתחילת השנה צנח ב10.5 % אל מול השקל וב9.90% אל מול הדולר. 

הספוקלנטים שנרתעים מהמסחר פרו היורו בימים אלה מבצעים סה"כ ישיבה על הגדר ומגמות הירידה במטבע יהוו ירידה לצורך עלייה. וזו מסיבה פשוטה כי תפקע סבלנותם המסחרית של המשקיעים, והם במוקדם או במאוחר ינהרו בשנית  אל המטבע האירופאי ויהוו לו מגמת עלייה  בשנית. דהיינו, הצניחות של מטבע היורו יהוו לטווח הקצר רוח גבית וכניסת שחקנים חדשים "לציד נבלות"  על המטבע שיקפיצו אותו בשנית.

הדולר כאמור ממשיך במגמות התחזקות חלקיות ועליות מתונות אל מול השקל, וזה לאור הנתונים החלשים יחסית בארצות הברית. כפי שהזכיר והבהיר המשנה לנגידת הבנק הפדרלי סטנלי פישר, שכרגע לאור נתונים של האטה מסויימת במשק ובנתונים, העלאת הריבית תהיה עוד רחוקה בשלב זה.

הדולר אמנם יפרוץ בטווח הקצר את מחסום ה3.9 אך הערכות האגרסיביות דיברו על 2015 כשנת פריצה משמעותית של הדולר אל מעבר 4 ש' נראית רחוקה."

FXCM ישראל: "המשקיעים מרגישים בטוחים יותר לרכוש את הדולר"

מדד הדולר נסחר כעת ברמתו הגבוהה ביותר מזה כמעט 8 שנים, ונראה כי לאחר חודשיים של נסיגה לאחור הסנטימנט כלפי הדולר שוב בשיאו. בכל הנוגע לדולר-שקל, עלינו להמתין לפריצה מעל הגבול של 3.90. עלייה מעל רמה זו עשויה לתת חותמת לסיומו של התיקון ולחזק את הביטחון של הספקולנטים במהלך ולדחוף את הצמד מעלה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "עם חזרת השווקים בארצות הברית אתמול לפעילות לאחר יום הזיכרון, הדולר המשיך את המומנטום מסוף שבוע שעבר וזינק מעלה כ-1% למול סל של מטבעות מרכזיים בעולם. מדד הדולר נסחר כעת ברמתו הגבוהה ביותר מזה כמעט 8 שנים, ונראה כי לאחר חודשיים של נסיגה לאחור הסנטימנט כלפי הדולר שוב בשיאו, וזאת בעיקר על רקע נתוני האינפלציה מהשבוע שעבר והצהרתה של יושבת ראש הפד ילן, שפיזרה את הערפל והבהירה כי הבנק צפוי להעלות את הריבית עוד השנה. כעת, כשאי הבהירות הזו הוסרה, המשקיעים מרגישים בטוחים יותר לרכוש את הדולר, ואנחנו רואים את השטר הירוק מגיב בעוצמה חיובית לכל נתון כלכלי חיובי, כאשר אתמול גם נתוני ההזמנות של מוצרים בני קיימא וגם סנטימנט הצרכנים הפתיעו לטובה והזניקו את הדולר מעלה.  

ואולם, ברמה הטכנית, בכל הנוגע לדולר-שקל, עלינו להמתין לפריצה מעל הגבול של 3.90. עלייה מעל רמה זו עשויה לתת חותמת לסיומו של התיקון ולחזק את הביטחון של הספקולנטים במהלך ולדחוף את הצמד מעלה". 

התייחסות מחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא למסחר עד כה:

"מדד ת"א-25 פתח את היום ללא שינוי, זאת לאחר ירידה של 1% אתמול וירידה של 1% ואף יותר בוול-סטריט. מדדי המניות בארץ ובארה"ב נמצאים ברמות שיא שמתודלקות מסביבת הרבית הנמוכה. להערכתנו, רמות שיא אלו יגדילו את התנודתיות בשווקים בטווח הזמן הקצר, זאת ללא קשר להעלאות רבית אפשריות. העלאת הרבית בארה"ב, אשר ברור למדי שתגיע בקרוב, עלולה לגרום ליציאת כסף מהשוק ולגרום לירידות חדשות או להחריף ירידות קיימות. 

יחד עם זאת, חשוב לסייג ולומר שככל שהבנק המרכזי בארה"ב יהיה שקוף בהחלטותיו ולא יפתיע את השווקים, הרי שהעלאת הרבית לא צפויה לגרום לירידה חריפה במדדי המניות. בנוגע ליוון, הקשר הגורדי עומד, כנראה, להיחתך. השאלה אם יוון תיכנס לפשיטת רגל או שלחילופין תגיע להסדר עם נושיה, צפויה לקבל מענה לכאן או לכאן. 

בתחילת יוני יוון צריכה להחזיר 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע ושר האוצר היווני הצהיר שאין ליוון את הכסף הזה. לכאורה הכל ברור, אך עם זאת, יש לזכור שיוון ונושיה עברו כבר מספר "מועדים אחרונים" מעין אלה וההתמחות האירופאית באי קבלת החלטות  מגיעה לשיאים חדשים, כך שאין לשלול את האפשרות שמישהו יוציא שפן חדש ממעמקי הכובע".

סקירת מסחר, יום ד', 27.5, 14:00 - הלמן אלדובי: השווקים רושמים ירידות שערים לאור החשש מפני דיפולט של יוון לאור כישלון השיחות בין היוונים לאיחוד בנוגע להסדר חוב. כמו כן, בספרד בבחירות לרשויות מקומיות זכו מפלגות אשר מתנגדות לצנע עובדה אשר הובילה לעליית תשואות באגרות חוב של ספרד ואיטליה ולחולשת האירו מול הדולר. בארה"ב ממשיכים מקבלי ההחלטות בפד "לטפטף" רמזים בנוגע להעלאת הריבית בארה"ב וזאת במידה ונתוני המאקרו במדינה ישתפרו בהמשך השנה.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, מעריך כי "גם במידה והפד יעלה את הריבית הקצב יהיה מתון ביותר על מנת לראות את תגובת השווקים למהלך זה עובדה אשר תמשיך להוביל את המשקיעים לכיוון הגדלת סיכון דרך הרכיב המנייתי כל עוד הריביות בטווח הקצר ממשיכות להישמר ברמה אפסית".

בארץ השקל ממשיך את מגמת ההתחזקות מול מרבית המטבעות וזאת בעיקר לאור השארת הריבית ללא שינוי. בזירת המניות חברות הגז ממשיכות את המומנטום החיובי בשוק לאור צפי להסדר מול חברות האנרגיה לממשלה וחזרה לפיתוח לוויתן. בשוק החוב נרשמת יציבות עם נטייה לעליית תשואות בממשלתי ובאפיק הקונצרנים בהמתנה להמשך נתוני מאקרו מכיוון כלכלת ארה"ב.









הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x