רבעון חלש לרמי לוי, אך לא מייצג את הטווח הארוך, ממשיכים להמליץ בקניה

 

 
 

מיכל אלשייך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/12/2015

תוצאות חלשות ביחס לצפי
  • רשת רמי לוי פרסמה דוחות חלשים הן ביחס לצפי והן ביחס לאשתקד. המצב הביטחוני, עיתוי החגים ועיכוב ברכישת הסניפים ממגה, כאשר מנגד הורחבה כבר מצבת העובדים, לחצו על התוצאות.

  • צמיחה מעט חלשה מהצפי - הצמיחה ברבעון עמדה על כ-16%, מעט נמוכה מהצפי שלנו ל-17%. הצמיחה נתמכה על ידי פתיחת 6 סניפים חדשים מאז הרבעון המקביל אשתקד. מנגד, חלה ירידה במכירות למ"ר של כ-15% וירידה בחנויות הזהות של כ-3%. עיקר הירידה במכירות למ"ר נבעה מהסניפים החדשים שנפתחו, שעדיין לא מצליחים להניב מכירות למ"ר גבוהות בדומה לסניפים הקיימים. בחנויות הזהות המכירות למ"ר ירדו בכ-0.9% בלבד. להערכתנו רמי לוי מעניק מחיר נמוך לצרכנים בסניפים החדשים, על מנת לזכות בנתח שוק, מהלך שעשוי להתמתן בהמשך, ככל שהסניפים החדשים יצברו ותק. 

  • שחיקה ברווחיות התפעולית מעבר לצפי - ברווחיות התפעולית חלה שחיקה מכ-2.5% אשתקד לכ-1.9% ברבעון (בנטרול הכנסה חד פעמית בגין שערוך ביכורי השקמה). זאת ביחס לצפי לכ-2.2%. עיקר השחיקה מגיעה על רקע מתן הנחות לצרכנים וגידול בהוצ' התפעוליות בשל עלייה בהוצ' כוח אדם לאור הצפי לרכישת סניפים ממגה.

  • שינוי סיווג - נציין כי איחוד ביכורי השקמה ב-100% מביא לגידול ברווחיות הגולמית ומנגד עלייה בהוצאות התפעוליות, כך שההשוואה ברווחיות הגולמית וברמת שיעור הוצאות התפעול אינה חלקה. 
רמי לוי סוגרת את עונת הדוחות של הקמעונאיות שדיווחו על תוצאות מעורבות – חולשה ברשתות הדיסקאונט וחוזקה בשופרסל וטיב טעם
  • מגמת החולשה של ויקטורי ורמי לוי, הפוכה מזו שראינו בדוחות של שופרסל וטיב טעם לרבעון ה-3, שהציגו תוצאות חזקות. 

  • להערכתנו סגירת סניפי מגה ועדן טבע מרקט, השפיעה לטובה בעיקר על שופרסל וטיב טעם, אשר להן סניפים צמודים לסניפיה הקורסים של מגה (כאשר טיב טעם אף רכשה את 8 סניפי עדן). זאת בעוד שהרשתות האחרות עדיין לא נכנסו לסניפי מגה. 

  • מגמה זו עשויה להתהפך ב-2016. בנוסף, שופרסל להערכתנו ביצעה תיקון קל במחירים, מגמה שמגיעה בדיליי לאחר שופרסל אצל רשתות הדיסקאונט.
הדוח לא מייצג את הטווח הארוך, הרשתות הפרטיות צפויות להנות בעתיד מסגירת רשת YOU
  • אנו צופים שהרשתות הפרטיות יציגו תוצאות טובות יותר ברבעון 4 ביחס לרבעון הנוכחי, גם אם עדיין נמוכות ביחס לאשתקד. ראשית כל, אנו צופים שיפור במכירות בשל עיתוי החגים וכן בר.הגולמי החל מרבעון 4, בשל תיקון מחירים קל כלפי מעלה. הגם שהדוח הבא גם כן צפוי להיות חלש, בהמשך, החל מהמחצית השנייה של 2016 ואילך, הרשתות הקטנות צפויות להתחזק על חשבון שופרסל, בעקבות כניסתן לסניפי מגה. 

  • בטווח הקצר שופרסל היא הנהנית העיקרית ממצבה של מגה, אך בטווח הארוך יחול היפוך, והרשתות הפרטיות תהיינה הנהנות העיקריות, ובראשן רמי לוי - היכולת של שופרסל להתרחב על חשבון מגה נמוכה מאוד, בשל הגבלות ג"ג הנובעות מחוק המזון. לעומת זאת, אנו צופים התרחבות משמעותית לרשתות הדיסקאונט, שינגסו בנתחי השוק של שופרסל. להערכתנו מבין הרשתות, מיצובו של רמי לוי הוא הטוב ביותר, לאור המותג והתדמית החזקים, כוח הרכש שהולך וגדל והחוזקה הפיננסית. 

  • אמנם רכישת 5 הסניפים ממגה לא הבשילה ולוחצת על התוצאות, אך לאור הקשיים של רשת YOU וצפי לסגירתה, אנו מעריכים כי רמי לוי יוכל להתרחב באופן משמעותי בשנים הקרובות ובעלויות אף נמוכות מהצפי. סגירת רשת YOU עשויה לתמוך בעתיד גם בעלייה ברווחיות, בזכות שיפור במכירות למ"ר.
מסקנה: ממשיכים להמליץ על רמי לוי בקניה, מ.יעד 207 ₪

תוצאות רבעון 3 היו חלשות בשל לחץ שמגיע מכיוון המצב הביטחוני ומכירות למ"ר נמוכות בסניפים החדשים בעקבות הרצון לזכות בנתח שוק. למרות חולשה בתוצאות, ובייחוד על רקע המצב הרגיש של רשת YOU, אנו מעריכים כי רמי לוי מגלמת פוטנציאל רב בטווח הארוך וממשיכים להמליץ על החברה בקניה. 

מיכל אלשיך,אנליסטית בכירה אקסלנס נשואה

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x