סקירת המסחר על ידי פאנדר >> נפחי המסחר בשוק המט"ח העולמי נמוכים מאוד

תגובות נוספות להודעת הריבית אמש

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/12/2016

בנק ישראל הותיר כמצופה את הריבית ללא שינוי. העלאת תחזית הצמיחה של הבנק אמנם תומכת בשקל, אם כי הבנק עדיין צופה רק העלאת ריבית אחת ב-2017 ברבעון הרביעי, ומנגד, הבנק הפדרלי העלה את הצפי שלו ל-3 העלאות ריבית, ועל כן פער הריבית בין הדולר לשקל צפוי להתרחב ב-2017, מה שלפחות מהזווית המוניטרית תומך בהתחזקותו של הדולר למול השקל ב-2017.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים: "הדולר-שקל מדשדש באזור 3.81 וזאת בשעה שבשוק העולמי חוזרים מחופשת חג המולד. עם זאת,  נפחי המסחר בשוק המט"ח העולמי נמוכים מאוד והתנודתיות גם כן נמוכה וכך צפויים להיות התנאים בשוק עד החזרה מחופשת הסילבסטר. על כן, בשבוע הקרוב לא צפויות תנועות משמעותיות בשוק המט"ח העולמי.  אמש בנק ישראל הותיר כמצופה את הריבית ללא שינוי. העלאת תחזית הצמיחה של הבנק אמנם תומכת בשקל, אם כי הבנק עדיין צופה רק העלאת ריבית אחת ב-2017 ברבעון הרביעי, ומנגד, הבנק הפדרלי העלה את הצפי שלו ל-3 העלאות ריבית, ועל כן פער הריבית בין הדולר לשקל צפוי להתרחב ב-2017, מה שלפחות מהזווית המוניטרית תומך בהתחזקותו של הדולר למול השקל ב-2017.

חן יצחק-אנליסטית אינפנטי -  למרות הצמיחה החזקה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, העלאת ריבית בנק ישראל עדיין לא עומדת על הפרק. על פי האומדן הראשוני, התוצר ברבעון השלישי צמח בשיעור שנתי של 3.2% בעקבות עליה בצריכה הפרטית והציבורית ועלייה בהשקעות. מנגד, הייצוא ממשיך להוות חולשה במשק הישראלי, ברבעון השלישי ייצוא הסחורות והשירותים ירד ב- 6.3% (ללא יהלומים וחברות הזנק).המדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה בעקבות סביבת האינפלציה הנמוכה (0.2% מתחילת שנה) הנמצאת מתחת ליעד השנתי של בנק ישראל שעומד על 1%-3%, חוזקת השקל וכן המדיניות המוניטרית של הבנקים במרכזיים העיקריים. בנק ישראל נמצא בהמתנה להחלטת הריבית בארה"ב בחודש דצמבר, לפי חישובי "בלומברג" הסיכוי להעלאת ריבית עומד על 98%. העלאת ריבית לאורך זמן בארה"ב עשויה להחליש את השקל מול הדולר, מה שיתמוך בנתוני הייצוא מישראל. לפיכך, להערכתנו בנק ישראל לא צפוי לעלות את הריבית עד לרבעון האחרון של 2017.

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון:כמה מילים על תחזית בנק ישראל שפורסמה :

בשורה העליונה, תחזית הצמיחה אמנם הועלתה אולם ההעלאה נובעת בעיקר בשל "חשבונאות לאומית" ופחות בזכות עלייה בקצב הצמיחה.
  1. ירידה חדה ביבוא, מ 10.2% השנה ל 3.8% בשנה הבאה (לעומת תחזית מקורית לעלייה 8.4%) מטה את הצמיחה כלפי מעלה.

  2. צפי לירידה בצריכה הפרטית ל 4% לעומת 5.9 השנה

  3. ירידה חדה בהשקעה בנכסים קבועים מ 10% השנה ל 1.6!!!  השנה. ככל הנראה נובע מהשפעה פוחתת מההשקעה באינטל
  1. עלייה קלה ביצוא מ 2.2% ל 2.9%, אולם ירידה ביחס לתחזית הקודמת, 3.9%

בשורה התחתונה, צמיחה מתונה, אינפלציה נמוכה, ריבית אפסית 2017 כמו 2016

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x