שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן >> עובדי טבע ישראל לא צריכים לשלם על השקעות כושלות של החברה בחו"ל

יקיים דיון עם הנהלת טבע לקידום צעדים לחיזוק החברה, למניעת הפיטורים, ולקדם העברת פעילות לישראל

 

 
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/08/2017

שר הכלכלה והתעשייה יקיים דיון עם הנהלת טבע לקידום צעדים לחיזוק החברה, למניעת הפיטורים וכן במטרה לקדם העברת פעילות של החברה מחו"ל לישראל

הצלחת טבע נזקפת בין היתר להטבות מס בישראל ופיתוחים של מדענים ישראלים, וכיום נאלצת לעשות תכנית הבראה עקב השקעות כושלות בחו"ל, לכן עובדי טבע ישראל לא צריכים לשלם את המחיר ומשרד הכלכלה ידון עם החברה על החזרת הפעילות לישראל ונכון לסייע לה להיחלץ מהמשבר אליו היא נקלעה.

מעבר להסכמת החברה לדחות את הפיטורים לאחר החגים, גורמים בטבע מסרו למשרד הכלכלה שהם יבחנו את האפשרות לצמצם את מספר המפוטרים וכן לדאוג שמרביתם יהיו במסגרת תכנית פרישה

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שוחח עם מנכל טבע יצחק פטרבורג ומסר לו כי טבע היא חברה משמעותית וחשובה במשק הישראלי ומשרד הכלכלה והתעשייה נכון לסייע לה לצלוח את המשבר שאליו נקלעה. בין השניים תיקבע פגישה עם חזרתו של פטרבורג מארה"ב.

במסגרת השיחה בין שר הכלכלה למנכ"ל החברה, דרש השר כהן מהנהלת טבע להעביר פעילויות של החברה מחו"ל לישראל, זאת בעיקר בשל תרומתה בתחומי החדשנות והפיתוחים. שכן, מה שסייע בעבר לצמיחה, לרווחים הגדולים ולהתבססותה של החברה, מעבר להנהלה המוצלחת בעבר, הן הטבות המס ופיתוחים ותרופות שפותחו בישראל.

נציגי טבע נענו לדרישתו של השר כהן לדחות את הפיטורים לאחר החגים, וכן מסרו למשרד הכלכלה שהם יבחנו את האפשרות לצמצם את מספר המפוטרים ולדאוג שמרביתם יהיו במסגרת תכנית פרישה, וכן לתת תעדוף לישראל.

השר כהן צפוי כאמור להיפגש עם הנהלת חברת טבע בשבוע הבא במטרה לקדם צעדים נוספים לחיזוק החברה מחד, למניעת הפיטורים ולהעברת פעילות מחו"ל לישראל מאידך.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: " הנהלה מוצלחת בעבר לצד הטבות המס בישראל ופיתוחים של מדענים ישראלים תרמו להתבססותה של טבע כחברה בינלאומית מובילה. כשכך, במסגרת ההתייעלות הגלובלית של החברה, ראוי שתחזיר פעילות לישראל, על חשבון מדינות אחרות, שהשקעות כושלות בהן הובילו לצורך בתוכנית הבראה ומשרד הכלכלה נכון לסייע לטבע לשם חיזוק מעמדה"

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x