מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת שרי האוצר והכלכלה להקמת רשות לאומית לחדשנות טכנולוגית

 

 
משה כחלון,קרדיט:יוסי זליגרמשה כחלון,קרדיט:יוסי זליגר
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/07/2015

אמש (יום ד'), עברה הצעתם של שר האוצר, משה כחלון, ושר הכלכלה, אריה מכלוף דרעי, קריאה שניה ושלישית בכנסת ובכך אושרה הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית. הרשות הלאומית תתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה.

לרשות שתוקם יוקנו יכולות מקצועיות וגמישות מרבית, מתוך כוונה לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית. מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל.
 
הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית היא פתרון שגובש לאחר עבודת מטה יסודית שהובלה על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר יחד עם המדען הראשי במשרד הכלכלה. הפעלה נכונה של מגוון כלי התמיכה העומדים לרשות התעשייה עשויה להגדיל את קצב צמיחתה, להגדיל את שיעור המועסקים בתעשייה עתירת הידע ובתחומי החדשנות, להגדיל את הפריון בענפים מסורתיים ועוד.
 
הקמת הרשות מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההייטק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק אל מנוע צמיחה זה. השינוי המבני הוא כזה שמאפשר את המשך קביעת המדיניות על ידי הממשלה.
 
מדיניות החדשנות הממשלתית פועלת להשגת משימות לאומיות רחבות בעשור הקרוב, וביניהן: עידוד צמיחתן של חברות בתעשייה, התנעת חדשנות טכנולוגית בענפים מסורתיים שאינם מוטי מו"פ, חיזוק תשתיות מחקר, הון וכוח אדם, רתימת חדשנות לשיפור המגזר הציבורי, והגברת ההשתתפות בכוח העבודה הטכנולוגי של אוכלוסיות המיוצגות בו בחסר.
 
לאור החשיבות הרבה של החדשנות בישראל, שהפכה בעשורים האחרונים למנוע הצמיחה העיקרי של המשק הישראלי ומקור לגאווה לאומית, יש לשפר את יכולותיה של הממשלה, באמצעות שינוי מבני של לשכת המדען הראשי שיאפשר יכולות ביצוע טובות יותר לטובת התעשייה. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x