מידרוג מותירה על כנו דירוג מנפיק A2.il לחברת פסיפיק רכב ותחבורה

אופק הדירוג יציב.

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/08/2017

מידרוג מותירה על כנו דירוג מנפיק A2.il לחברת פסיפיק רכב ותחבורה בע"מ. אופק הדירוג יציב. 

שיקולים עיקריים לדירוג 

הדירוג נתמך בפרופיל פיננסי הולם, המבוסס על איתנות פיננסית בולטת לטובה ביחס לקבוצת ההשוואה (1) המתבטאת ביחס הון למאזן של כ-23.7% ליום ה-30.06.2017, ומהווה כרית ספיגה מרכזית כנגד אירועי קיצון ובפרט, נוכח החשיפה המשמעותית לערכי הגרט. יחסי הכיסוי של החברה מהירים ונתמכים בנראות הכנסות טובה נוכח מח"מ העסקאות הארוך יחסית (בליסינג) ומקורות מפעולות במגמת צמיחה בשנים האחרונות, בשל גידול מתמשך בצי כלי הרכב לצד שיפור עלויות המימון של החברה. לחברה צי פנוי משעבוד בהיקף משמעותי ביחס לחוב אשר ביחד עם יחסי הכיסוי המהירים, תומך בגמישות הפיננסית של החברה, אשר הינה הולמת לדירוג. 

ענף הליסינג מוערך על ידינו בסיכון ענפי בינוני-גבוה נוכח רמת המינוף הגבוהה המאפיינת אותו, חשיפה גבוהה לרגולציה, המשפיעה על רמת הביקושים לעסקאות החכירה וכן חשיפה לערכי הגרט של צי כלי הרכב, המאופיינים בתנודתיות ונגזרים ממגוון גורמים אקסוגניים. מנגד, הענף מאופיין ביתרונות לגודל, חוזי חכירה לטווח ארוך, פיזור לקוחות רחב וסחירות גבוהה של נכס הבסיס. פעילות השכרת הרכב לזמן קצר, שהיוותה כ-20% מפעילות החברה במונחי הכנסות מהשכרה בשנת 2016, מאופיינת בסיכון תפעולי גבוה יותר מפעילות הליסינג, נוכח תנודתיות גבוהה יחסית בהכנסות וברווחיות, בשל מח"מ עסקאות קצר יחסית ועונתיות. סיכון זה ממותן בחלקו מצד התרומה של פעילות זו לגמישות גבוהה יותר בניהול צי כלי הרכב.

החברה מאופיינת בפרופיל עסקי שאינו בולט לטובה ומוגבל בגודלה (צי בינוני של כ-19 אלף כלי רכב ליום 31.12.2016 ונתח שוק מוערך של כ- 7%) ובפיזור פעילויות נמוך יחסית לקבוצת ההשוואה. פעילותה של פסיפיק החלה והתפתחה כזרוע השיווק וההפצה של קרסו, במטרה לתרום בהחדרת מותגי היבואנית לשוק המוסדי ולשוק הפרטי. כפועל יוצא, פסיפיק מאופיינת בריכוזיות מותגים המעצימה את החשיפה לערך הגרט לאורך המחזור ועם השתנות טעמי הצרכנים. להערכתנו, הפרופיל העסקי של החברה יוסיף להשתפר במידה מסויימת עם המשך צמיחה עודפת בצי ביחס לענף, כאשר רמת המינוף אינה מהווה מגבלה עבורה כפי שזו מהווה עבור חלק מהמתחרות האחרות.

כרית הרווחיות של החברה, כפי שנמדדת ביחס התשואה על הנכסים (ROA), אינה בולטת לטובה ביחס לדירוג וזאת למרות שיעורי ניצולת גבוהים ותמהיל מכירות מוטה לקוחות פרטיים. פרופיל הנזילות של החברה סביר ונסמך בעיקר על תזרים פנימי  (2) (לפני רכישת כלי רכב) חזק ויציב.

(1) קבוצת ההשוואה כוללת בעיקר חברות בענף הליסינג שנתוניהן פומביים.

(2) תזרים פנימי כולל מקורות מפעולות בתוספת ירידה במלאי כלי רכב ולפני רכישת כלי רכב חדשים. נתון זה מבטא את מקורות התזרים הפנימי הינו מדד ליכולת יצור המזומנים של החברה מהצי הקיים, ומכאן משליך על יכולת החברה לשמר את הצי באמצעות מחזור חוב. 

בניצולת (מליסינג), כאשר להערכתנו צפויה יציבות בדמי השימוש, כך שהיקף ההכנסות מהשכרה יצמח בשיעור דומה לגידול הצי. הרווח הנקי צפוי להיתמך בהמשך שיפור בעלויות המימון של החברה, סביבה מוניטארית מרחיבה ואינפלציה אפסית, לצד יכולת מכירה טובה של החברה (תמהיל מוטה פרטיים). בתרחיש זה, התשואה על הנכסים צפויה לנוע סביב 0.5% בטווח הזמן הקצר והבינוני. יחס הההון למאזן צפוי להישחק בטווח הזמן הקצר והבינוני ולנוע בטווח שבין 22% ל- 23%. יחס הכיסוי חוב פיננסי ברוטו ל-FFO צפוי לעמוד בטווח של 3.0-3.5, נוכח צפי ליציבות ברמת החוב, בהמשך לגידול בחוב בשנת 2016. בטווח הזמן הקצר אנו מעריכים כי החברה תשמור על גמישות פיננסית הולמת אל מול שימושיה הצפויים וזאת תוך הנחת צמיחה מסוימת בהיקף הצי, כאמור.

דירוג פסיפיק מושפע לחיוב מהשתייכותה לקבוצת קרסו, התורמת למיצובה העסקי והפיננסי ולהערכתנו לנכונות ויכולת תמיכה גבוהות מצד הבעלים במידת הצורך. 

אופק הדירוג היציב נובע מהערכתנו ליציבות בפרמטרים הפיננסיים בטווח אופק הדירוג, מכרית ביטחון, בדמות מינוף מאזני מתון וגמישות פיננסית הולמת. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x