לומברד אודייה >> הירידה בתיירות היא המפתח לחוסונו של היואן

על רקע התפשטות הקורונה השקל הוא המקלט הבטוח באזור

 

 
 

וסיליוס קיונאקיס
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/03/2020

עיקרי סקירת מט"ח של וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המסחר במט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודייה"הירידה בתיירות היא המפתח לחוסונו של היואן; על רקע התפשטות הקורונה השקל הוא המקלט הבטוח באזור."

וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המסחר במט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודייה על היואן: "התפשטות הקורונה תביא לפגיעה מהותית בצמיחה של אזור אסיה בכלל ושל סין בפרט ברבעון הראשון, שינינו את תחזית הצמיחה ברבעון זה ל3.9%. מדינות שכנות, המתבססות על קשרים כלכליים רחבים עם סין, יצטמצמו גם כן. עם זאת אנו צופים להשפעה חולפת וריבאונד חד מהרבעון השני ואילך. קובעי מדיניות סיניים נראים יותר ויותר פעילים במרחבי המדיניות המוניטרית והפיסקלית, ויש להם יותר כלים בשרוול, כולל קיצוצים. ההסבר לחוסן היואן, קשור רבות לירידה בתיירות היוצאת, במשך השנים האחרונות עליית שער הדולר ליואן התרחשה במקביל להיחלשות מצב החשבון השוטף של סין. הסיבה העיקרית לכך הייתה ייצוא משמעותי של סחר שירותים, 80% מהם קשורים בתיירות. המשמעות היא יצוא משמעותי - בממוצע 54 מיליארד דולר ברבעון, היפוך התנודות הללו ישמור על תמיכה ביואן. גורם נוסף שמשפיע על התחזית הוא הסיכוי המשמעותי להסכם מתמשך בין ארה"ב לסין, שיכלול הפחתת מכסים, למרות התפשטות הקורונה. שלישית, אנו מצפים כי בהיבט המאקרו תהיה התאוששות חדה וגירוי מדיניות, ועוצמת ההיפוך בצמיחה החיובית עשויה להיות גדולה בהרבה ממה שהשווקים מתמחרים.

 

וסיליוס קיונאקיס, ראש אסטרטגיית המסחר במט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודייה על השקל: "בקרב מטבעות מזרח אירופה, אפריקה ומזרח תיכון – כלל המטבעות נכנסו ללחץ למעט השקל שפועל כמקלט הבטוח של האזור, למרות התשואות הנמוכות שלו. אנו מעריכים כי המטבע ימשיך להחזיק במעמדו בהתחשב בכך שהוא נהנה מייצוא טכנולוגי ומהשקעה זרה ישירה משמעותית. גורם נוסף להערכתנו הוא שגם הפחתת שערים וגם רמות התערבות קטנות לא יחלישו את השקל. במהלך חודש דצמבר, קצב התערבות המט"ח הגיע לרמות שלא נראו מאז הרבעון השלישי של 2016 אך היה צורך בהתערבות משמעותית בהרבה, בדומה לרבעון הראשון של 2009, כדי לרכך את השקל."

 

 

x