אינטראקטיב ישראל || סקירת המלצות סקטורים

מזהירים מהאנרגיה המזהמת, התעשייה והבריאות

 

 
גלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעותגלעד בצרי מנכל אינטראקטיב בית השקעות
 

אינטראקטיב בית השקעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/01/2021

אינטראקטיב ישראל בסקירתם ממליצים על הגדלת חשיפה לשוק המניות המקומי לאור התמחור האטרקטיבי והצפי ליציאה מהמשבר בחודשים הקרובים לאור קצב ההתחסנות ומספקים המלצות לסקטורים נבחרים. ברכיב האג"ח ממליצים על הגגדלת הרכיב הקונצרני על חשבון ממשלתי, הטיה קלה לאפיק הצמוד והתמקדות בקבוצת ה-A


מניות: אנרגיה ירוקה וטכנולוגיה ימשיכו לתת את אותותיהן על השוק המקומי עליו אנו ממליצים במשקל יתר. 


אנחנו מתחילים שנה חדשה כשההתמודדות עם המשבר תמשיך לעמוד במוקד, הן בפן הבריאותי והן בפן הכלכלי. מעריכים ששוק המניות ימשיך להניב את התשואה האטרקטיבית ביותר מבין האפיקים האחרים וממליצים על משקל יתר לשוק המקומי.

כיוון השווקים יושפע בעיקר ממידת ההתאוששות של הכלכלות בארץ ובעולם מהמשבר, אנו פותחים את השנה באופטימיות לגבי ההתמודדות הגלובלית עם המשבר ובתחושה שאנחנו כבר רואים את סופו, ולצד זאת נמשיך לראות סיוע פיסקאלי ומוניטרי רחב ברחבי העולם.

עם פתיחת שנת 2021 השוק המקומי נמצא בתמחור חסר ואטרקטיבי אל מול שווקי העולם, וזאת בזמן שהאוכלוסיה מתחסנת במהירות רבה והחזרה לשגרה של הכלכלה הישראלית, נראית באופן הלא רחוק, וגם הסכמי השלום האחרונים יתמכו בפעילות העסקית והכלכלית.

בפן הסקטוריאלי בתוך השוק המקומי מומלץ להתמקד בראש ובראשונה בסקטורים האנרגיה הירוקה והטכנולוגיה, כאשר גם מניות מתחום התיירות, הבנקאות והנדל"ן בהסתכלות ספציפית מעניינות. מנגד ממליצים להימנע מאנרגיה מזהמת למרות התמחור הנוח כביכול, וכן מסקטורים התעשייה והבריאות.

התחום להערכתינו ילך ויתעצם לאור העובדה שהמדינות המובילות בעולם מבינות את החשיבות הרבה, ומתחילות לפעול בתחום ואלו אינן רק הצהרות. מדובר בתקציבים, יעדים ומשאבים ולצד זה, הטכנולוגיה מתפתחת ומאפשרת במקביל את התפתחות הסקטור וכך קורה גם בשוק המקומי.

באשר לסקטור הטכנולוגיה המקומי אנו מעריכים שמשבר הקורונה הקדים מגמות שצפינו שנראה בהמשך כבר להיום, ונראה שהמגמה הזו תלווה אותנו בשנים הקרובות בעולם טכנולוגי ודיגיטלי יותר בתחומים וענפים רבים, נראה שסקטור הטכנולוגיה יהווה את מנוע הצמיחה בכלכלה העולמית וימשיך להוביל גם בשנים הבאות. ממליצים על חשיפה סלקטיבית לסקטור תוך שילוב של חברות טכנולוגיה ישראליות הנסחרות בישראל לצד כאלו מעבר לים.

לאור העליות בסקטורים המומלצים בשנה האחרונה והגידול במשקל המניות הגדולות במדדים, ממצילים על חשיפה באופן סלקטיבי.

אג"ח – מגדילים צמודים, מתמקדים בקבוצות AA-A

שוק האג"ח המקומי הראה שיפור חד במרבית אגרות החוב בחודשים האחרונים, הערכתנו היא שהריבית בישראל תיוותר ברמתה הנמוכה לעוד זמן ממושך וזאת לצד מדיניות מוניטרית מרחיבה והתערבות בשוק הקונצרני המקומי מצד ב"י לפחות עד המחצית השניה של 2021 בה צפוי להפחית את מעורבותו.

ממליצים על חשיפה מקסימלית בחלק הסולידי לאפיק הקונצרני תוך התמקדות באגרות חוב נבחרות מקבוצות הדירוג AA-A עם הטיה קלה לרכיב הצמוד שצפוי להיתמך הן מצד גידול הביקוש והן מצד קיטון ההיצע, ושמירה על מח"מ בינוני- ארוך בחלק הצמוד, וקצר בחלק השקלי של התיק. 

אנו מעריכים אינפלציה של 0.7% בשנת 2021.

באשר לצמיחת השוק המקומי, קצב ההתאוששות ב- 2021 יהיה תלוי בעיקר באופן השליטה במשבר הקורונה ומידת מהירות היציאה ממנו. צופים הידוק המגבלות שיעלו שלב בימים הקרובים ואנו צפויים לראות מגבלות מסוימות עד חודש מאי פחות או יותר.
קצב הצמיחה הממוצע של שנת 2021 צפוי לעמוד להערכתינו על 4.6%. 

לסקירה של אינטראקטיב על סקטור האנרגיה הירוקה: https://www.funder.co.il/article/114062
x