המדינה שלנו מוכרת בעולם כאחת מהמתקדמות בעולם בתחום הטכנולוגי.
Startup Nation לדוגמה. ומי מייצג יותר טוב מאשר פריון נטוורק את העניין הזה? קשה למצוא. ועכשיו שהקורונה מתפרצת שוב, כל מה שקשור לצד הדיגיטאלי בחיינו מקבל דחיפה עסקית חזקה. ופריון נטוורק נמצאת באמצע העולם הווירטואלי הזה שבו אנו חיים דרך הטלפונים שלנו והמחשבים שלנו. שלא לדבר על ההשפעה של כניסת ה-
Fiber לכל בית בקרוב מאוד...
החברה מתארת עצמה כחברה טכנולוגית גלובלית. מחדשת בתחום הפרסום הדיגיטאלי. בגדול, היא עוזרת לחברות ולמותגים למצוא הזדמנויות צמיחה חדשות. החברה פועלת בשלושת התחומים העיקריים של אותו פרסום דיגיטאלי: מודעות, רשתות חברתיות ומולטימדיה. לפי הנתונים האחרונים של הסקטור, זה מייצג שוק של 300 מיליארדי דולר. גיוון לקוחות החברה מאפשר לפריון להיות עם היד על הדופק בכל הקשור ל-
e-commerce. היא מיישמת טכנולוגיית של בינה מלאכותית ושכלול של תכנים כך שיעד הפרסום נשאר "שבוי" עד כ-6 דקות. משהו ממש כביר! כל זה בלי להתפשר על איכות תכנים וגיוון תחומי העניין.
שלושה מבטים של הצלחה
מעבר למילים היפות על יכולות פריון לתת תמורה ללקוחותיה, היא גם מציגה נתונים מרשימים על ידי שלושה גרפים תמציתיים מאוד:
בחלק העליון, תותח מתפרץ של גידול הכנסות: 20% יותר ב-2020, עם 328 מיליוני דולרים, מול 261 ב-2019. מרשים במיוחד כאשר אנו יודעים כמה קשה היה לייצר צמיחה בשנת הקורונה... תחשבו על זה לרגע: זה לא מספיק שהיו הרבה יותר עיניים מול המסך בזמן הקורונה, צריך היה גם ידיים ומוחות עובדים כדי לספק את הסחורה. ואת זה היה קשה לבצע כאשר היו כל כך הרבה מגבלות בצד האנושי של חיינו. בפריון, זה ממש לא עצר את הגידול.
החלק השני של השלישייה הגראפית מתאר את היחס ההפוך בין החוב ותזרים המזומנים: הראשון קטן והשני גדל. מה שתמיד צריך להיות אבל כאן עושים זאת בפועל. ובחלק התחתון, אנו רואים שחלק המחקר והפיתוח בחברה (קו ירוק) גדל כאשר צד ההוצאות קטן. בקיצור, שלושה גרפים שמדברים אלינו יותר מאלף מילים.
יהיו כאלו שירצו לראות, בכל זאת, מספרים יבשים. לכן, התמונה הבאה של התוצאות הצפויות והמקדימות של הרבעון השני של 2021:
הפתעה? לא כל כך. ההכנסות אמורות לגדול מ-60.3 מיליוני דולר לצפי של 105 מיליוני דולר עם צפי של
Adjusted EBITDA של 13.5 מיליוני דולר מול 2.5 מיליונים בלבד ברבעון השני של 2020 (!). אגב, אם נלך על תחזיות שנתיות, ב-2020 היו הכנסות כלליות של 328.1 מיליוני דולר וב-2021 כולה מצפים ל-410-430 מיליונים. גידול של כ-28%.
האם מנהלי הקרנות מתלהבים גם כן?
באתר שלנו, פאנדר, יש הרבה קרנות נאמנות והרבה נתונים עליהן. איך פריון נטוורק פופולארית בתיקים של מנהלי הכספים? הנה טבלה של 10 האחזקות הגדולות של הנייר (נתונים עד סוף 04-2021):
מגדל, הראל, מיטב-תכלית, אפסילון, קסם, וכו... לא חברות קוטלות קנים! העובדה שגדולים כאלו מתעניינים, ומשקיעים, בהחלט מהווה חותמת לא קטנה של איכות על הנייר הזה.
בסה"כ, יש 33 קרנות שראו לנכון להכניס את פריון לתיק הנכסים שלהן. גם מחקות וגם מנוהלות. יותר מהסטטיסטיקה הזו, מעניין לראות את המגמה של האחזקות. היא מיד תצביע על מה שאני מנסה לומר כאן: בפריון יש פוטנציאל גדול. הגרף הבא מראה שגם מנהלי הקרנות מאמינים בזה, במיוחד לאחרונה:
הגרף ההיסטורי הזה מדבר אלינו מאמצע 2016 ועד עכשיו. חייבים לומר שהייתה חולשה בהתלהבות של מנהלי הכספים בין 2017 ועד אירוע הקורונה. הגרף ירד מסכום כולל של 18 מיליוני שקלים לכמעט כלום. והנה, המגפה פרצה ויצרה תודעה. מה שפחות קסם (למרות המספרים הטובים של החברה) התקבל עכשיו כמכרה זהב. קפיצה באחזקות מאותו כלום לשיא היסטורי של מעל 22 מיליוני שקלים, בפחות משנה! וזה בהחלט הישג למנהלי החברה ומחלקת ה-
IR שלה.
המניה כתצלום הסנטימנט כלפי החברה ומוצריה
האם נראה מסלול דומה למניה עצמה? הנה גרף יומי שלה, על בסיס המערכת הגראפית של פאנדר (נתונים עד אמצע יולי 2021):
זהו גרף אופייני של חברת צמיחה חדשנית וחדשה. לוקח זמן למשקיעים להבין על מה מדובר ולקחת חלק בהתפתחות העתידית של אותו רעיון ואותו יישום. מתי השינוי הפסיכולוגי קרה? ראינו בגרף אחזקות מנהלי הקרנות שהם תפסו את הפוטנציאל של פריון נטוורק כבר באביב 2020, כאשר הקורונה נחתה עלינו וכולנו הבנו שחברות הקשורות לרשת, בכל האספקטים שלה, כולל עניין הפרסום, מקבלות עכשיו יתרון על סתם חברות טכנולוגיה.
במניה, זה נראה קצת אחרת. שקט תעשייתי עד סוף 2020. אז, אירוע תודעתי אשר הביא לגידול משמעותי של המחיר מרצפת ה-2500 לערך לקפיצה ל-5000 תוך ימים ספורים (!). כל זה יחד עם גידול אסטרונומי במחזרים (1). אחר כך, זה פשוט הלך וגדל עוד ועוד עד שהשיא התקבל סביב 8800 (2).
המחזורים מראים תכונה חיובית טיפוסית גם כן: שימו לב (3) שכאשר יש עליות, אנו רואים גידול במחזורים וכאשר יש ירידות במחיר הם מתדלדלים. זה נקרא "תמיכה מחזורית". ובעברית: המחזורים (מידת העניין של הציבור לסחור בנייר) מגבים את התנועה החיובית ונאלמים כאשר יש ירידות. בתחילת הקיץ של 2021 ראינו גם היווצרות של תמיכה היסטורית חזקה כאשר המחיר נע ונד סביב 5000 שוב. ומשם, החלה המערכה החיובית הבאה (4) שכוללת שוב גידול במחזורים, והגעה לשיא מינורי של 7500 (5).
סיכום קצר
פריון נטוורק נמצאת בסקטור הנכון, בזמן הנכון, וכנראה מנוהלת נכון (על פי הדוחות הפיננסיים שהם מפרסמים). לשים מודעת
Banner באתר זה כבר ממש לא העניין היום בחלק הדיגיטאלי של תעשיית הפרסום. יש צורך בשימוש רב-צדדי, מתוחכם, וכל הזמן מתאים עצמו למגמות הנבנות סביב האופנות והכלים הצצים. זה מה שמנסה, בינתיים בהצלחה, פריון נטוורק לעשות ולתת ללקוחותיה (החברות המפרסמות) דרך למקסם את החשיפה.
זמן הקורונה לא פגע בחברה מבחינה תפעולית. והיא ממשיכה להציג יכולת גידול והתרחבות על ידי מחקר ופיתוח מושקע. למנהלי הכספים המוסדיים לקח זמן להבין את המסר ולציבור המשקיעים הכללי (המניה בבורסה) לקח קצת יותר. לא נורא. כרגע, נראה שיש רמות מחיר חשובות של תמיכה במחיר, ורמת אחזקות של מוסדיים, המעידות על תודעה לא מעטה כלפי החברה ותשואותיה. הרבה הצלחה לכולם ולפריון נטוורק.