טסלה TESLA מצטרפת למועדון הטריליון - כיצד שינו קרנות הנאמנות את האחזקות במניה?

אחרי דוחות מוצלחים, והודעה על הזמנה ענקית של HERTZ - טסלה מצטרפת למועדון היוקרתי

 

 
Image: DreamstimeImage: Dreamstime
 

משה מימון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/10/2021

טסלה ביצעה מהלך מרשים של כמעט 90% ב-5 החודשים האחרונים. המניה עלתה מאזור ה-550$ למעל 1000$. בדרך עברה המניה רמת התנגדות משמעותית של 900$ שהיתה שיא כל הזמנים הקודם במניה.

נזכיר, כשהמניה אז הגיעה לשיא, בינואר שנה זו, שלל אירועים לא מחמיאים הגיעו. המניה דיווח נתונים כספיים שקצת איכזבו את המשקיעים, התרחשה תאונה ברכב החברה שנשלט בנהג אוטונומי של החברה, ומאסק תרם את חלקו עם התבטאויות כלשהן, והתעסקות במטבעות הקריפטו. כל אלה גרמו למשקיעים להתרחק מעט מהמניה, ולקחת לעצמם פרק זמן לחשיבה מחודשת.

אבל, לאחר כארבעה חודשים של ירידה, המניה חזרה לעלות, במהלך שהחל בהיסוס, אולם המשיך באופן חד ודרמטי. רצף של שלושה דיווחים חזקים של החברה – לרבות הדוח האחרון, שהיה חזק ומשמעותי, בעיקר לאור מחסור בשרשרת האספקה, ואתגרים שחוות כל חברות הטכנולוגיה, והייצור. טסלה חווה גם אתגרים הקשורים לחומרי גלם, וגם למעבדים ורכיבים. אולם הדוח האחרון עלה על הצפי, והניע מהלך עליות מחודש.

הנתון שאמש הקפיץ את המניה ב-12.7%, היה עדכון של החברה על כי חברת השכרת הרכב הרץ, הזמינה 100,000 מכוניות חשמליות של טסלה. זה הקפיץ את המניה, אמש, כשבדרך היא שוברת גם את רמת ההתנגדות של 900$ וגם את המחיר הסימלי של 1,000$, ואם רוצים להחמיר עוד יותר, הרי שהזינוק במחיר המניה אמש, אף הכניס את טסלה למועדון המכובד מאוד של שווי שוק טריליון דולר. טסלה אף עקפה את פייסבוק בשווי השוק. המועדון המכונה מועדון ארבעת הפסיקים (לציין את העובדה שנדרשים ארבעה פסיקים, כדי לתאר את שווי השוק של החברה בטריליונים). לטסלה לקח 18 שנים להגיע למעמד הזה (פייסבוק היתה זו שהגיעה למעמד במהירות הגבוהה ביותר, לאחר 17 שנים מיום הקמתה).

גרף מניית טסלה. נתונים אתר tradinview.com

מועדון הטריליון

נתונים: אתר Finviz.com

העיסקה עם HERTZ

לפני שנה עוד אי אפשר היה לחשוב על חזרה לנורמליות, ואילו כעת, הודיעה הרץ על ההזמנה הגדולה ביותר בשווי של 4.2 מיליארד דולר. העיסקה הגדולה ביותר לרכב חשמלי מעולם. עם השלמת העיסקה, טסלה תהווה כ-20% מצי הרכב של HERTZ.

החשיבות מבחינתה של טסלה, היא שעיסקה כזו תאפשר ללקוחות מזדמנים להתנסות ברכב חשמלי, בין אם מתוך רצון לנסות את הרכב, ובין באמת להשתמש בו בטיולים, או בנסיעות עסקים. ללא כל התחייבות וללא כל חשש מצידו של הלקוח. הפוטנציאל מבחינתה של טסלה משמעותי ביותר. מדובר כאן גם על דריסת רגל בשוק של לקוחות מזדמנים, שעד כה נמנעו מלהיעזר ברכב חשמלי, בשל חשש לטעינת הרכב. HERTZ מסמנת את הכיוון, אמנם עדין כיוון ראשוני, אבל HERTZ מרגישים מספיק נוח עם טווח הרכב של טסלה בכדי לאפשר ללקוחות מזדמנים את השימוש ברכב השחור.

שווי שוק, זה לא רק טריליון דולר

מול יצרני רכב אחרות, המקום של טסלה בשוק הרכב לא ממש ניתן לערעור. אם מודדים לפי שווי שוק, הרי שווי השוק של טסלה, שווה לזה של 19 יצרניות הרכב הגדולות ביותר, וזה כולל את טויוטה, GM, פורד, הונדה וניסן ביחד. הטבלה לפניכם, אפשר לראות פי כמה שווה טסלה ביחס לפורד למשל.

הפער העצום בשווי השוק, מראה באופן חד משמעי את מה שהמשקיעים חושבים על החברה, על הכיוון אליו הולכת תעשיית הרכב, ועל התפקיד של טסלה בתחום הזה.

תעשיית הרכב – יצרניות עיקריות

נתונים: אתר Finviz.com

אילון מאסק – האיש העשיר בעולם

הזינוק במניית טסלה, העלה את שווי השוק של אילון מאסק למעל 255 מיליארד דולר, השווי הגבוה ביותר שנמדד על ידי פורבס מעולם. שוויו של מאסק לבד דומה לזה של לארי פייג' (גוגל, מקום 6 ברשימת פורבס) ומארק צוקרברג (פייסבוק, מקום 7 ברשימת פורבס) ביחד.

הציוץ של מאסק לאחר שטסלה הגיעה לשווי של טריליון דולר.

הזווית המקומית – מה חושבות הקרנות המקומיות על טסלה

נתוני אתר FUNDER מראים את הקרנות המחזיקות במניה. ניתן לראות כיצד השתנתה האחזקה בחודשים האחרונים, ובהחלט ניתן לראות הגדלה בהיקף האחזקות במניה בחודשים האחרונים, בעיקר החל ממאי השנה.


העניין הוא שהגרף המצטבר לא מספר את כל התמונה, שכן הגרף מציג גם את עליית השווי. אם בוחנים את התנהגות מנהלי הקרנות השונים רואים תמונה שונה במקצת.

כך למשל, ניתן לראות שקבין כמעט הכפיל את היקף האחזקה שלו בטסלה החל מתחילת השנה ב-1220 מניות ל-2300 ביולי. אי.בי.אי. הגדיל את אחזקותיו מ-147 מניות בדצמבר ל-4554 מניות ביולי. באלטשולר שחם הגדילו גם את האחזקות אולם לא בהיקף משמעותי, מ-1637 בינואר ל-2270 ביולי. בהראל, כמות המניות ירדה מ-5400 מניות בינואר ל-1102 מניות ביולי. בפסגות הגדילו את היקף האחזקות ואז הקטינו שוב, מ-347 מניות בינואר, ל-1210 מניות באפריל ואז ל-746 מניות ביולי. בתמיר פישמן פתחו פוזיציה על טסלה רק במרץ השנה לאחר שמאוגוסט לא החזיקו במניה. הפוזיציה גדלה מ-16 מניות ל-288 מניות ביולי. רוטשילד מימשו את היקף האחזקות שלהם במניה בנובמבר 2019, ואז חזרו למניה עם 100 מניות במרץ השנה. אנליסט הגדילו אחזקות אולם לא מחזיקים היקף משמעותי במניה, כנ"ל לגבי אינטראקטיב, סלע, ברק. דאימונד מימשו כמעט את כל אחזקתם במניה בסוף 2020.

(כל נתוני האחזקות בקרנות נכונים למועד הדיווח האחרון -31/7/21).

21 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 25.35 מיליון שקלים ב-TESLA, INC.

קרנות נאמנות שמחזיקות את TESLA INC. בהיקף של מעל 1% (לרשימת האחזקות המלאה)


x